וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה EV5: היורש החשמלי של הספורטאז'?

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 19:58

קיה ממשיכה לטפטף דגמים חשמליים עתידיים. שבוע אחרי ה-EV9 הפעם זה ה-EV5. אבל הפעם זה רק קונספט, הוא יוצג עוד השנה ואתם לא מאמינים מי הראשונים לקבל אותו

קיה EV5 קונספט. אתר יצרן
קיה EV5 בשפת העיצוב החדשה לגמרי של קיה/אתר יצרן

אני לא אוהב מכוניות קונספט. כי יש שני סוגים של מכוניות קונספט - אלו שהן קשקוש ואלו שהן קשקוש גדול. הסוג השני הוא זה שבו מראים לכם מין יצירה אקסטרווגנטית על גלגלים, זו שאמרו למעצבים - "אתם, האנשים עם התסרוקות הכי מוזרות ומסגרות המשקפיים הכי מוזרים בחברה - לכו, קחו את העפרונות המצחיקים שלכם תעופו על החיים שלכם, תעשו מה שאתם רוצים" ועמוק בלב ברור שבחיים לא ייצרו את זה. הסוג השני שהוא רק קשקוש הוא זה שבו מראים לכם מכונית קונספט ש"רומזת" על הדגם העתידי, מה שאתם לרוב לא יודעים שהדגם הסדרתי כבר מזמן מוכן, מעוצב עד קצה הוונטיל וזו רק הסחת דעת שנועדה למשוך את תושמת הלב שלכם.

או.קיי, אז עכשיו כשיש לנו את תשומת הלב שלכם, בואו נדבר על קיה EV5 קונספט.

קיה EV5 קונספט. אתר יצרן
קווים חדים, נוקשים, ההפך המוחלט מקיה EV6/אתר יצרן

כשבוע אחרי שהוצגה ספינת הדגל ה-EV9 הגדול בעל שלוש שורות המושבים מצטרף אליו ה-EV5, שלוקח הרבה מאוד מהמראה הרבוע והקשוח של ה-9 ומכנס אותם למימדים קטנים יותר. ההצגה שלו היא הצצה לקראת הצגת גרסת הייצור ותחילת המכירה שלו דווקא בסין בשלב הראשון.

ללא פירוט המימדים ובלי קנה מידה של ממש, קשה לומר מה הגודל של ה-EV5, אבל אם ה-9 הוא גרסת שלוש שורות המושבים, אפשר להניח שה-5 יהיה בעל חמישה מקומות. אבל צריך לזכור, אם ה-9 הוא מעין מקבילה חשמלית לטלורייד של קיה (קרוסאובר גדול מאוד שאינו משווק בארץ), בינו לבין ה-EV5 יש מקום לעוד דגם שיכול להיות ה-EV7. כלומר דגם הביניים יהיה המחליף או המקבילה החשמלית של הסורנטו וה-EV5 הוא המקביל או המחליף לספורטאז'.

גם מפרטים טכניים לא פורטו, אבל לא קשה לנחש שהבסיס יהיה פלטפורמת ה-E GMP של יונדאי-קיה ועליה יושבים האיוניק 5, איוניק 6 וקיה EV6, האם זה אומר הנעה אחורית כסטנדרט וכפולה כאופציה? סוללת 77 קוט"ש? טעינה אולטרה סופר מהירה בשל ארכיטקטורת החשמל של 800 וולט? סביר להניח שכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קיה EV5 קונספט. אתר יצרן
האם מסגרת התאורה האחורית הזו תשתלב גם בשאר המכוניות?/אתר יצרן

ובעוד את מערכות ההנעה של שאר בני משפחת ה-E-GMP סביר להניח שנמצא בו, מה שלא יהיה בו זה תא הנוסעים של הקונספט. כמצוות העידן האקולוגי מסופר פה על חומרים ממוחזרים (מבקבוקים) או מבוססי צמחים כמו אצות.

כאן הוא מציג פתיחת דלתות אחרויות הפוכות (דלתות התאבדות), שגם הופיעו בזמנו בקונספט של ה-EV9 ונותרו שם בלי להגיע לגרסת הייצור. הגג הפנורמי שהוא גם פאנל סולרי הוא משהו שלא פגשנו בעבר. וכנראה שאפשר לשכוח גם מהמושבים בעיצוב יוצא הדופן שגם מסוגלים להסתובב על צירם ולפנות החוצה. גם על תא הנוסעים המינימליסטי אפשר להפסיק לפנטז. אבל אולי את הפטנט של שולחן מתקפל שנשלף מתא המטען הם ישמרו? זה דווקא נראה מעניין.

קיה EV5 קונספט. אתר יצרן
באין תיבת הלוכים, המושבים מעוצבים כך שהקצה שלהם הוא גם משענת היד/אתר יצרן

בין אם יחליף את הספורטאז' או יהיה מקבילה חשמלית שלו, הוא הולך לפגוש סוללה מתרחבת של מתחרים התאומים טויוטה bz4X וסובארו סולטרה, סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4 ובמידת מה גם האיוניק 5 אם כי שם מדובר ברכב שנמצא בין קרוסאובר לבין האצ'בק גדולה מאוד. מהבחינה הזו יכול להיות שה-EV6 יהיה ל-EV5 מה שהאיוניק 6 לאיוניק 5 - גרסה שהבסיס הטכני בה זהה, אבל פונה לקהל שלא מעוניין במראה הקרוסאובר המובהק.

כאמור, השוק הסיני יהיה הראשון לקבל את ה-EV5 כאשר יגיע בגרסה הסדרתית שלו עוד השנה. בכל הקשור לשווקים אחרים, כן, ליצרנית יש כוונה לשווק אותו גם בהם אולם פרטים נוספים על התוכניות האלו יוצגו "בבוא העת", כך לדברי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully