וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: קיה סורנטו היברידי

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 13:15

קיה סורנטו החדש הוא ג'יפון 7 מושבים מגודל, מרשים, מרווח, מאובזר, בטיחותי ועם יחידת ההנעה ההיברידית גם מציע ביצועים לצד צריכת דלק מעולה. הבעיה הגדולה שלו חונה לידו באולם התצוגה

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
עיצוב בולט, מוחצן, לעיתים מוגזם/קינן כהן

קיה, כיצרנית רכב היא אחת המרתקות שיש בסביבה כבר לא מעט שנים. בהיותה יצרנית אחות ליונדאי בתוך הקונצרן הזה, היא מקבלת כך נראה יד חופשית להוציא אחת לכמה שנים מכוניות שונות מאוד ומרעננות כמו הסול זצ"ל או הסטינגר GT, לצד דגמים מיינסטרים רגילים ומצליחים מאוד כמו קיה נירו על נגזרותיו ובשוק המקומי אחראית לשתי מהפכות - בטיחותית עם הפיקנטו שהצטיידה במערכות בטיחות מתקדמות שלא נראו אז בסגמנט המיני ועם הספורטאז' שהביא את הג'יפונים למחירי המשפחתיות בגרסת כניסה של 135 אלף שקלים בזמנו. מיותר לציין ששלושת האחרונים הם גם להיטי מכירות לא קטנים.

אבל הסורנטו, על התהפוכות שעבר הדגם, לא הצליח ממש לפרוץ את גבולות הז'אנר שלו ולא להתבלט באופן יוצא מן הכלל. המפגש הראשון עם הדור החדש מציג דגם שמבטיח שינוי וגם מקיים.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
הגדילה במימדים החיצוניים הייתה מדודה/קינן כהן

בחניה

למרות שהמידות החיצוניות של הסורנטו לא גדלו באופן משמעותי, העיצוב של הדגם החדש מקנה לו הופעה הרבה יותר מוחצנת מזו של הדור היוצא. מלוע הנמר בחזית, יחידות התאורה ועד הקווים הישרים של המרכב והזנב האנכי - הוא משדר את הקשיחות החביבה על לקוחות הז'אנר ואפילו בצבע הלבן הגנרי הוא בהחלט מושך תשומת לב. על רוב, אם לא כל עיטורי הכרום הזולים שנראים שכמו הוזמנו מעלי אקספרס הייתי מוותר, גם על העניין המוזר הזה מאחורי הדלתות האחוריות.

עוד בוואלה!

קיה נכנסת בכל הכוח לעולם החשמל עם ה-EV6

לכתבה המלאה
מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
מרווח ואיכות חומרים מצוינים/קינן כהן

ואם העיצוב החיצוני מרשים, תא הנוסעים כבר לגמרי במקום אחר. לא רק העיצוב, לא רק איכות החומרים והמרווח בסביבת הנהג - שני אלו בפני עצמם מציבים אותו בליגה אחרת לגמרי מהדור היוצא. אני מדבר על הפיצוח המעולה של קיה בתכנון סביבת נהג שימושית ומהונדסת היטב. בדיוק על התפר בין מראה טכנולוגי עם לוח מחוונים דגיטלי ומסך מולטימדיה גדול (10.25 ו-12.3 אינץ' בהתאמה), לבין שמירה על כפתורים פיזיים ברורים, גדולים וקלים לתפעול למערכת השמע ובקרת האקלים - זה משהו שגם יצרניות בכירות ממנה נכשלות בו בשנים האחרונות, כחלק מהמירוץ אחרי מסכים גדולים ופחות כפתורים על חשבון התפעול והבטיחות. יצרניות אחרות מנסות להתחכם - קיה עושה את זה חכם. רק על בורר ההילוכים בצורת החוגה הייתי מוותר, גימיק שאין תועלת מעשית בצידו.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
האבזור טוב, הנדסת האנוש פה מבריקה, קיה פיצחה את זה לגמרי/קינן כהן

רשימת האבזור טובה בסך הכל וכוללת בין השאר משטח טעינה לסלולרי, תאימות לאנדרואיד ואפל, שליטה על ההילוכים מההגה, מפתח חכם כולל הנעה מרחוק. לי מושבי בד לא מפריעים וגם לא כוונון חשמלי או חלון שמש, אבל אני יכול לראות לקוחות מעקמים אף לאור חסרונם ברכב שעולה 260 אלף שקלים.

רשימת אבזור הבטיחות, כמו שהתרגלנו בקיה ארוכה ועיקריה: בלימה אוטומטית כולל זיהוי תנועה חוצה בצמתים, תיקון סטייה מנתיב עם מרכוז, התרעת רכב ב"שטח מת" עם התנגדות למעבר נתיב, בלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ואפילו מערכת למניעת שכחת ילדים במכונית עם חיישן תנועה.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
שורת המושבים השנייה מרווחת מאוד, יציאות מיזוג ושקעי טעינה לרוב/קינן כהן

כזכור, במימדים החיצוניים שלו הגדילה הייתה מדודה, אבל בסיס הגלגלים של הסורנטו הוסיף 3.5 ס"מ למניין 281 הס"מ שלו ואלו מנוצלים היטב. שורת המושבים האחורית, הנעה על מסילה מציגה מרווח מצוין, גם כאשר היא נמצאת במצב הקדמי יותר שלה. גם פה איכות החומרים והגימור מצוינים, יש שתי יציאות מיזוג, שלל שקעי טעינה ומחזיקי כוסות ועוד. אבל ההפתעה רבתי חיכתה בשורת המושבים השלישית, זו שהרבה פעמים המראה שלה בלבד מוציא את כל החשק לבדוק אותה.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
המון מקום גם בשורה השלישית, יש מקום לשיפור בכניסה והיציאה ממנה/קינן כהן

הפעם זה לא היה הסיפור. אלו לא רק פתחי המיזוג האישיים והנשלטים פה, או מחזיק הכוסות, תא האחסון ושקעי ה-USB בה - זה מרווח מצוין כולל כזה שיושיב מבוגר ממוצע קומה (176 ס"מ במקרה שלי) עם ברכיים מעט מכופפות, אבל ברווחה משמעותית ביחס למתחרים שלו. שתי הערות קטנות בנושא: הראשונה היא שגובה המפתן והרצפה מצריכים ממש "טיפוס" לתוך השורה הזו, והפתח אליה לא יהיה בעיה לילדים, אבל לא נוח למבוגר. השנייה היא שהפיצול של שורת המושבים השנייה מסודר כך שבצד שמאל של הרכב (הצד הבטוח, של המדרכה) מתקפל דווקא המושב היחיד דרכו פחות נוח להיכנס.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
179 ליטרים בשימוש בכל המושבים/קינן כהן

נפח תא המטען כמקובל בלי הרכב האלו מוקרב לטובת השורה השלישית ומציג כאן 179 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש. אבל יותר מליטרים מה שקובעים הם הסנטימטרים, ואלו צנועים מסתפקים ב-37 ס"מ של עומק בחלק התחתון של התא ו-27 ס"מ בחלקו העליון במדידת "החיים האמיתיים" שביצעתי. כמובן שבקיפול שני המושבים מתקבל כבר נפח מעולה של 813 ליטרים.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
או מעל 800 ליטרים בוויתור על שני המושבים האחוריים/קינן כהן

בנסיעה

סורנטו החדש משווק לראשונה ובאופן ייחודי למדי עם ארבע יחידות הנעה; בנזין, דיזל, היברידי והיברידי נטען שקע. אנחנו הפעם נמצאים בגרסה המעניינת יותר - ההיברידית שכן מצד אחד היא לא שווקה פה בעבר ובניגוד לנטענת השקע היקרה היא עדיין לא נושקת למחירים של הכלים הגדולים יותר כמו טויוטה היילנדר או סובארו איוולטיס.

על ההנעה, שילוב בין מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו לבין מנוע חשמלי (הממוקם, כמה מעניין בתוך תיבת ההילוכים), שני אלו חוברים להספק משולב של 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
חלק אחורי זקוף ובולט, את שם הדגם אף אחד לא יפספס/קינן כהן

בפועל מקבלים כאן רכב זריז באופן מפתיע לגודל ולמשקל שלו העומד על קצת יותר מ-1.8 טון לפני נוסעים וציוד. אין לו בעיה לשמור על קצב גבוה גם בעליות ארוכות ובכבישים מפותלים כולל עתודות לעקיפה מזדמנת. אם כי מצב הנהיגה המומלץ בו הוא שיוט, בעיקר כי תיבת ההילוכים דורשת דרבון רציני כדי להוריד הילוך, כך שאם רוצים כוח ועכשיו - עדיף להשתמש בפקדים מההגה.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
נוחות נסיעה מצוינת, לא מעט ממנה בזכות הבחירה במתלה אחורי רב חיבורי/קינן כהן

נוחות הנסיעה טובה מאוד, בליעת השיבושים במהירות נמוכה נעשית בצורה מצוינת, וגם רעשי כביש ובולמים נבלעים ומשוככים. במהירות בין עירונית יכולת הספיגה טובה אפילו יותר ולמעט רעשי רוח שהופיעו לפרקים מעל ל-130 קמ"ש בכביש פתוח בסעיף הזה הוא מקבל ציון מעולה ככלי רכב לכיסוי מרחקים. הציפייה לג'מוס מגודל שיתנודד בעיקולים מצד לצד התבררה כפסימית מדי עם כל פנייה ובכל פעם שדחפתי אותו קצת יותר. הן הנוחות והן ההתנהגות יוצאות נשכרות מהקשחת המרכב והשימוש במתלה אחורי רב חיבורי בדור הנוכחי. הוא לא מהנה לנהיגה בשום היבט קלאסי של המושג וזה אינו תפקידו, אינה הציפייה ממנו ולא מה שהלקוחות ירצו ממנו. אבל הוא כן מהנה מאוד לנסיעה והתנהלות וזה גם תפקידו, גם הציפייה וגם מה שהלקוחות ירצו.

בסיום נסיעת המבחן הכוללת התייצבה צריכת הדלק על 12.7 ק"מ לליטר, נתון שסורנטו בנזין מהדור הקודם יכל רק לחלום עליו. בפרק קצר של מדידת צריכת דלק בנסיעה מנהלתית הנתון היה כבר 14.4 ק"מ לליטר וגם משפחתיות יקנאו בו.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
שיפור ניכר בכל סעיף/קינן כהן

סיכום

קיה סורנטו ההיברידי הוא קפיצת מדרגה עצומה ביחס לדור הקודם, את אף אחד המשפט הזה לא צריך להפתיע, אבל הוא גם הצעת הגשה מעולה בתוך הקטגוריה שלו וזה משפט שצריך להדאיג את המתחרים, אולי לא ברמת הגימור הזו שמחירה גבוה ביחס לעיקר התחרות בסגמנט (שם מתמודדות גרסאות הבנזין והדיזל מופחתות האבזור) אבל כשחקן חדש בקטגוריה - בהחלט.

הצעת ההגשה של הגרסה ההיברידית מציעה מרווח, ביצועים, צריכת דלק ואבזור בטיחות מעולים, יש מקום לשיפור באבזור הנוחות אבל השורה התחתונה היא של מוצר מרשים ומוצלח מאוד.

יש רק בעיה אחת, היא חונה לידה באולם התצוגה וקוראים לה קיה קרניבל החדש, הוא לא נופל ממנו בהרבה ברמת האבזור בגרסת הבסיס במחיר של 250 אלף שקלים ואוכל אותו בלי מלח ואז מנקה את השיניים עם מה שנשאר ממנו בכל הקשור לשימושיות והתאמה למשפחה שזקוקה לכל 7 המושבים על בסיס תדיר המצדיק רכישה כזו. אז אחרי שתניחו לפוזה המיותרת הזו של הג'יפונים המפונפנים, להעדיף אותו על פני הדבר האמיתי - לא חכם, ואו-הו כמה שאני מנומס.

מבחן דרך: קיה סורנטו הייבריד. קינן כהן
דור רביעי שלוקח את השושלת הזו למקום אחר לגמרי מזה שבו היא הייתה ובצדק/קינן כהן

על הצד הטכני: קיה סורנטו הייבריד

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,598
הספק (כ"ס): 230
מומנט (קג"מ): 35.7
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
481
רוחב (ס"מ): 190
גובה (ס"מ): 170
בסיס גלגלים (ס"מ): 281
תא מטען (ליטרים): 179 ליטרים (7 מושבים)

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.6 שניות
מהירות מירבית: 193 קמ"ש

מתחרים:
יונדאי סנטה פה


מחיר:
260 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully