וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: קיה נירו פלאג-אין

9.7.2020 / 8:05

קיה נירו בגרסה הנטענת מגדיל את רמת החיסכון במשאבת הדלק, ואפקטיבי במיוחד ללקוחות עם נסועה יומית של 50 קילומטרים

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
צנוע למראה, אבל עסקה מצוינת/רמי גלבוע, רמי גלבוע

לאחר מאות קילומטרים עם נירו ההיברידי נטען, היבהבה בראשי מחשבה מוזרה: לרגע אחד לא הצליח (ואולי אפילו לא ניסה) הנירו להצית בי תשוקה, התרגשות או חדוות נהיגה. ערוצי התשוקה היו חסומים אבל כמה נבון, כמה הגיוני וכלכלי האוטו הזה, כמה הוא נוח ומתאים ל-2020.

הגרסה ההיברידית של קיה נירו מובילה את שוק הקרוסאוברים הישראלי, מזה למעלה משנה. יכלו אנשי קיה לשקוט על השמרים, אבל הם ממשיכים להתקדם לכיוון חישמול מלא. היום פגשנו את ההיברידית פלאג-אין, כאשר באופק כבר מנצנצת גרסת e-Niro כל-חשמלית, ירוקה וחסכונית עוד יותר. הביקוש העולמי לקיה e-Niro גבוה ביותר, והיא צפויה להגיע אלינו רק בשנה הבאה.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
לא הרכב למחפשי ריגושים, אלא אם כן חיסכון ממש עושה לכם את זה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מוכר וחביב

עם 24,000 יחידות של קיה נירו על כבישי ישראל, הוא הפך למראה מוכר וידידותי. זהו קרוסאובר קומפקטי אך לא מיניאטורי, מעוצב נאה אבל לא מוחצן, מוגבה יותר ממכונית כביש אבל פחות מקרוסאוברים קלאסיים. בחרטום ניתן לזהות את הגריל המשפחתי של רכבי קיה, הישבן רבוע למדי, סוג של סטיישן מעודן. גרסת 2020 מקבלת יחידות תאורה מודרניות ועיטור כרום נאה בדופן. מכסה שקע הטעינה מבדיל את הנטענת מההיברידית הרגילה, מדבקה לבנה מדגישה את השקע.

גם עיצוב הפנים עונה להגדרה זו; הכל שגרתי וצפוי, עם חומרי דיפון ברמה המתאימה לסגמנט. גלגל ההגה בגרסת EX מצופה עור נעים למגע, טלאי עור סינטתי משולבים בריפוד המושבים. הגוון השולט הוא שחור-אפור כהה, למעט פס כרום מסיבי הנמתח לרוחב לוח המחוונים ושובר את השגרה.

עוד בוואלה!

קיה נירו פלאג אין המחודש בישראל. החל מ-150 אלף שקלים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
גם תא הנוסעים שגרתי וצפוי וזה לא רע בכלל/רמי גלבוע, רמי גלבוע

תנוחת הנהיגה טובה למדי, מאחור יש מספיק מרחב לשני מבוגרים או שלושה ילדים. רכב המבחן בגימור EX צוייד בבלם יד חשמלי, יציאת מזגן מאחור (למה לבטל יציאה זו בגרסת LX הבסיסית?), מערכת מולטימדיה 8-אינץ' ולוח מחוונים וירטואלי 7-אינץ', מערכת הצליל 'בסדר', לא יותר. הגדלת המצבר הקטינה את נפח תא המטען מ-401 ליטרים בגירסה ההיברידית, ל-324 בלבד בגרסת הפלאג-אין. בגרסה הנטענת גם אין גלגל רזרבי, תיאלץ להסתפק בערכת תיקון ומדחס, שיהיה בהצלחה.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תא הנוסעים נטול יומרות, אבל הוא נעים ונוח לארבעה מבוגרים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בוסטר צמוד

כמקובל במכוניות חשמליות, הזינוק מהמקום רגוע, שקט ונטול רעידות - לחיצה קלה על דוושת הגז, ואתה מפליג בדומייה. היצרן מצהיר כי מצבר הליתיום-יון בהספק 8.9 קווט"ש אמור לספק 49 עד 65 קילומטרים, זו הייתה הבדיקה הראשונה אותה ביצעתי. עם מצבר טעון במלואו, נסעתי 37 קילומטרים נטולי זיהום; תחילת המסלול הייתה בפקקים מסיביים ואז יצאתי לנסיעה בין עירונית בה הגעתי ל-120 קמ"ש, ללא התנעת מנוע הבנזין. זה לא סגנון נסיעה רגיל ולכן, סביר מאוד להניח שהטווח החשמלי של הנירו יהיה בסביבות 45-50 קילומטרים, מספיק לשימוש יומי של רוב הלקוחות.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מנוע בנזין 1.6 ליטר חלש יחסית אך חסכוני, הכוח מגיע ממנוע החשמל/רמי גלבוע, רמי גלבוע

המנוע החשמלי מאיץ את המכונית בנמרצות נעימה, וגם ב-120 קמ"ש לא היה צורך בהתערבות מנוע הבנזין. היצרן מצהיר על 10.8 שניות מאפס ל-100 קמ"ש, סביר לחלוטין עבור קרוסאובר נטול יומרות ספורטיביות. דיאגרמה צנועה בלוח המחוונים מראה בכל רגע נתון אם המצבר מניע את הרכב, או שהבלימה טוענת את המצבר, או שמנוע הבנזין נכנס לפעולה - אתה שומע את התנעת המנוע, והדיאגרמה בלוח המחוונים נצבעת אדום.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
עם טעינה מלאה ולאחר 200 קילומטרים רשמנו 31.3 קילומטרים לליטר, מצוין/רמי גלבוע, רמי גלבוע

חישוב מהיר מראה כי טעינה מלאה עולה כחמישה שקלים, בעזרתם תוכל לעבור כ-50 קילומטרים; אותם 50 קילומטרים יעלו במכונית בנזין מקבילה, 25 שקלים לפחות. נתונים אלה אינם מדוייקים מכיוון שהם משתנים על פי תעריף החשמל לטעינה, סגנון הנהיגה וכיו"ב. בכל מקרה, החיסכון גדול ורב, מאות שקלים בחודש. פער המחירים בין נירו היברידי לנירו היברידי-נטען הוא 7,000 שקלים, תוכל לחסוך אותו תוך פחות משנת שימוש, זה מאוד אטרקטיבי. הוסיפו לכך הפחתה של שווי שימוש של 1,000 שקלים לעומת 500 בהיברידית רגילה והוא סוגר עוד פינה כלכלית.

במצב EV תיסע בדומייה עד תום טיפות החשמל האחרונות, ואז עוברת הנירו למצב היברידי רגיל. יש גם מצב 'ספורט' הנותן עדיפות למנוע הבנזין. עבור לקוח המתגורר ברמת השרון ועובד בתל אביב, למשל, טעינת הלילה עשויה להספיק לכל היום, עם עוד סיבובים וסידורים על הדרך.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
במצב 'ספורט' מושך מנוע הבנזין את ההילוכים, אל תצפו ליותר מדי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

200 הקילומטרים הראשונים של המבחן כללו פקקים עירוניים, נסיעה לירושלים, קצת שעשועי כביש וחזרה רגועה למישור החוף. סיימתי את הנסיעה בתצרוכת דלק יוצאת מהכלל, 31 קילומטרים לליטר. זה נתון מעולה המדגים את חסכוניות הנירו הנטענת, וגם את חוסר התלות בטווח של מכונית חשמלית; נגמר המצבר? עוברים להיברידי ואפשר אפילו "להגיע לאילת", משאת ליבם של כל המתלבטים לגבי רכישת רכב חשמלי...

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הטעינה מהקיר נמשכת כארבע שעות. זול להתקין שקע טעינה גם במשרד, ולקבל בין 80 ל-100 קילומטרים חשמליים ליום/רמי גלבוע, רמי גלבוע

וכאשר המצבר מתרוקן

הנירו הנטענת שוקלת 1,594 קילוגרם, כ-100 ק"ג יותר מהגרסה ההיברידית הרגילה. משקל זה מכביד על ביצועי הקרוסאובר, אבל מעניק לו נוחות נסיעה עדיפה; המשקל הנוסף מרוכז מאחור, הצמיגים נשארו במידת 205/60R16 המתאימה לרכב בגודל זה ולשימוש לא-ספורטיבי. נוחות הנסיעה בנירו אינה נחותה מזו שבהרבה קרוסאוברים גדולים יותר, והמנוע החשמלי מסייע להפחתת רעשי מנוע הבנזין.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
החיסכון עם השימוש בחשמל בולט בעיקר בעיר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בהזזת מוט ההילוכים שמאלה עוברת המכונית למצב 'ספורט'; לוח המחוונים מקבל גוונים אדומים ומד סל"ד גדול, מנוע ה-1.6 ליטר נוהם ונוהם, אבל אל תחפשו ביצועים ספורטיביים. מנוע הבנזין אינו בשרני, הוא מפיק 105 כ"ס ו-15 קג"מ, גבוה במעלה הסל"ד. אלו נתונים צנועים, המכוונים בעיקר לחיסכון לדלק. המנוע החשמלי מוסיף 60.5 כ"ס ו-17.2 קג"מ, להספק משולב של 141 כ"ס ו-27 קג"מ. כאשר המצבר מלא זה לא רע אבל עדיין, חסר כוח לנהיגה מהנה.

הצמיגים גבוהי החתך והמתלים הרכים אינם תורמים ליכולת הספורטיבית, אבל מרכז הכובד הנמוך תורם לתחושת הביטחון. המצברים הכבדים ממוקמים מתחת לרצפה, מייצבים את הקרוסאובר הקומפקטי. אפשר לנהוג בנירו מהר וזורם, אבל לא ספורטיבי מובהק.

הסיפור של מדידת צריכת דלק במכונית פלאג אין היא סיפור מורכב, שכן היא תהייה מושפעת לא רק מתנאי וסגנון הנהיגה אלא גם מהרגלי הטעינה של המשתמש. אצלנו היא נעה בין 25 ל-31 ק"מ לליטר בתלוי בסוג השימוש, אלו עדיין מספרים פנטסטיים גם לעומת היברידיות.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
ההבדלים מול הגרסה הרגילה זעירים ומסתכמים במדבקות ופתח הטעינה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סיכום ליד המשאבה

הנירו נשאר קרוסאובר משפחתי-קומפקטי נעים ומפנק יחסית, מאובזר היטב ושימושי להפליא. אין לו יומרות פרימיום, הוא נעים ובטיחותי הודות לשבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית ושמירת נתיב. בקרת שיוט אדפטיבית מקלה על נסיעה בתנועה הצפופה, כולל זחילה בפקקים. העצירה לקראת רמזור קצת קופצנית אבל זו לא בעיה חמורה.

הרוב המכריע של רוכשי קיה נירו לא יהיה מודע למגבלות הספורטיביות של הרכב, אבל למי זה איכפת? הנירו הנטען מסמן V ליד כל התיבות הדרושות: קרוסאובר עדכני, קומפקטי ומרווח, והעיקר - חסכוני ביותר, כמתבקש בעידן הקורונה. נירו פלאג-אין 1.6 EX עולה 152,900 שקלים, גרסת LX עולה 149,900 שקלים. מחירים אלו גבוהים בכ-6,000 שקלים ממחירי הנירו ההיברידי (לא נטען), השקעה כדאית לכל מי שיש לו שקע טעינה ליד החניה. קיה נירו הנטען מעניק ללקוחותיו חיסכון מוגדל בלי לאבד את היכולת ההיברידית לנסוע לכל מקום, מבלי לחשוש מטווחי נסיעה גדולים. כך שזה אפילו לא בגדר הימור להניח שנמשיך לראות אותו נמכר היטב.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
קיה נירו פלאג אין/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: קיה נירו היברידי פלאג-אין EX

מנוע: בנזין 1.6 ליטר, הנעה קדמית
נפח: 1,580 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 105/5,700
מומנט/סל"ד (קג"מ): 15/4,000
תיבת הילוכים: 6 הילוכים, כפולת מצמדים

מנוע חשמלי:
הספק/סל"ד (כ"ס): 60.5/1,800
מומנט/סל"ד (קג"מ): 17.3/1,800

הספק משולב: 141 כ"ס
מומנט משולב: 27 קג"מ

מידות:
אורך (ס"מ): 435.5
רוחב (ס"מ): 180.5
גובה (ס"מ): 154.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 270
תא מטען (ליטרים): 324
משקל עצמי (ק"ג): 1,594

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 10.8
תצרוכת דלק בינעירונית (מבחן, קמ"ל): 31-25

מתחרים:
טויוטה פריוס פלאג אין

מחיר (שקלים): 152,900

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully