וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה EV6: סוללה של הבטחות

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 0:21

היא צריכה להצדיק תג מחיר שמתחיל ב-250 אלף שקל, להתחרות באיוניק 5 התאומה והזולה יותר, ובעוד שפע של מתחרות איכותיות אחרות, כולל טסלה. קיה EV6 מרביצה כניסה מחשמלת לשוק טעון

קיה EV6. אודי עציון, מערכת וואלה!
ממדים של קרוסאובר ועיצוב דינמי של מכונית קופה, בקיה הכי מתקדמת כיום/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר: 249 אלף שקל
ציון: 9/10
אהבנו: עיצוב, טכנולוגיה, ביצועים והתנהגות כביש
לא אהבנו: מרווח ראש מאחור, זמני המתנה

כבר הרבה זמן לא נחתה אצלנו מכונית שעוררה כל כך הרבה ציפיות כמו הממשלה החדשה, וגם כל-כך הרבה התנגדות. "עולה כמו 3 פיקנטו", מניפה האופוזיציה שלט אחד, "איוניק 5 הרבה יותר זולה", טוען שלט אחר, "רק טסלה!" מסכם שלישי.

קיה עשתה את השם שלה עם מכוניות עממיות שמציעות תמורה טובה לכסף, ועכשיו מנסה למכור לנו חשמלית שהמחיר שלה רק מתחיל ב-250 אלף שקל לגרסת ההנעה האחורית "פרימיום" שבה נהגנו, ומעפיל ל-300 אלף שקל לגרסת ההנעה הכפולה GT-ליין. אמנם מכונית שמגיעה עטורת פרסים מהעולם, אבל בכל זאת, רבע מיליון שקל, והמחיר עוד יתייקר במשלוחים הבאים, לאחר עליית המס בשבוע הבא.

קיה מוכרת מאות יחידות בשנה מדגם המיני ואן הגדול קרניבל, אבל בפעם הקודמת שהיא השיקה בארץ מכונית ביותר מ-300 אלף שקל, הסדאן הספורטיבית סטינגר, זה נגמר בהרבה הערכה למוצר ומעט מאוד מכירות. ה-EV6 מגיעה עם תג מחיר של 240-299 אלף שקל, שעוד יטפס כאשר תגיע לארץ בשנה הבאה גרסת ה-GT האמיתית עם 585 כ"ס, ו-3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. אבל הגורל שלה עומד להיות שונה לגמרי.

קיה EV6. אודי עציון, מערכת וואלה!
סביבת הנהג דומה לזו של איוניק 5, אבל איכותית יותר/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: ה-EV6 מבוססת על הפלטפורמה שמשמשת את האיוניק 5 שכבר נמכרת בארץ, את האיוניק 6 שתגיע בשנה הבאה, את ג'נסיס GV60 ועוד שורה ארוכה של חשמליות שבדרך. היא ארוכה מהאיוניק 5 ב-3 ס"מ ובכל זאת בסיס הגלגלים שלה קצר ב-10 ס"מ. היא גם נמוכה ממנה ב-10 בס"מ וצרה ממנה בס"מ בודד. כמו ה-5, סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4, טסלה מודל Y ופורד מוסטאנג מאך E גם הקיה היא קרוסאובר, אבל מהזן הספורטיבי יותר. היא נראית פחות כמו ג'יפון ויותר כמו מכונית קופה ארבע דלתות.

תא נוסעים: סביבת הנהג דומה לזו של האיוניק-5, עם אותו צמד מסכי מגע 12.3 אינץ', שהימני מביניהם משמש למולטימדיה ולתפעול מערכות, והשמאלי כלוח מחוונים. אבל החומרים איכותיים יותר והמושבים תומכים וספורטיביים יותר.

המרווח מלפנים מצוין, נעזר ברצפה השטוחה שנוצרה כאשר מוט ההילוכים עבר לידית עגולה בדשבורד. אין הפרדה בין אזור הרגליים של הנוסע לזה של הנהג, כך שכל מה שמתגלגל למטה אצל הנוסע, יתגלגל שמאלה אל רגלי הנהג. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, אפילו בקרת האקלים זכתה לכפתורים נפרדים ולא מתחבאת באחד ממסכי המולטימדיה, כך שקל להגיע אליהם תמיד. אבל בגלל שמדובר בכפתורי מגע, עדיין נדרש מבט שילווה את ההפעלה, במקום להיות על הכביש. להגה חסרה קצת תנועה כלפי מעלה בכוונון.

מאחור אין את המרווח הלימוזיני של ה-5, אבל יש די והותר מקום לרגליים, וגם שלושה מבוגרים יסתדרו לרוחב. מרווח הראש נדיב פחות בגלל עיצוב הגג המשתפל, וצריך להתרגל ליציאות מערכת בקרת האקלים הממוקמות בקורות הדלתות בצדדים ולא מול מרכז המושב.

מבנה של חמש דלתות מקפיץ כרגיל את השימושיות של תא המטען, שעם נפח של 520 ליטר מציע יכולת נשיאת מטען מצוינת, עמוק ועם מדרגה נמוכה בכניסה. יש גם מדף תחתון ותא ננעל קטן. קיה גם ניצלה את יתרון גמישות מבנה הרכב החשמלי, ויצרה גם תא מטען קטן מלפנים, 52 ליטר נפחו בגרסה הזו, 20 ליטר סמליים בגרסת ההנעה הכפולה. בכל מקרה לתא הקטן יש מכסה משלו, כך שכדי להגיע למטענו תצטרכו לפתוח את "מכסה המנוע" ואז עוד "מכסה תא מטען". מסורבל. גלגל רזרבי, כרגיל בחשמליות, אין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
קיה EV6. אודי עציון, מערכת וואלה!
המון מקום לרגליים, עם רצפה שטוחה/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבזור: הפרימיום מגיעה עם חישוקי 19 אינץ' קלים, צמד מסכי 12.3 אינץ' כאמור, מושב נהג חשמלי, חלון שמש חשמלי, טעינה אלחוטית לנייד, יציאות USB מלפנים ומאחור, וריפוד בד ועור. מה חסר? ה-GT-ליין משדרגת לחישוקי 20 אינץ', מוסיפה כיסא נוסע חשמלי, חימום לכל המושבים ואוורור לקדמיים, חימום להגה, דלת תא מטען חשמלית שבהחלט חסרה ברמת הבסיס, ומוסיפה יכולת שימושית לטיולים וקמפינג לטעינת מכשירי חשמל ואף חשמליות אחרות בהספק של 3.5 קילווואט, באמצעות מתאם שמגיע עם הרכב ומתחבר לשקע הטעינה. לפרימיום יש יכולת תיאורטית כזאת, אך אי אפשר לרכוש עדיין בארץ בנפרד את מתאם ה-V2L.

בטיחות: ה-EV6 קיבלה 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי המעודכן. כל הגרסאות מגיעות עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, זיהוי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות במקרה שהנהג מתעלם מהאזהרה, בלימת חירום בנסיעה לאחור, וחיישני תנועה לזיהוי ילד או בעל חיים שנשכח ברכב. ב-GT-ליין יש גם תצוגת מצלמה בשטח המת שנפתחת בלוח המחוונים הדיגיטלי בעת איתות שקיה, ויונדאי שומרות כרגע לקידום הגרסאות המאובזרות והיקרות יותר. חבל, כי מדובר באמצעי בטיחות חכם ויעיל שיכול להציל חיים. אחד שצריך להיות סטנדרטי ברכב.

קיה EV6. אודי עציון,
תא המטען האחורי. נפח של 520 ליטר ומבנה סטיישני. אבל מתי יצרני חשמליות ילמדו שעדיין צריך גלגל רזרבי?/אודי עציון
קיה EV6. אודי עציון, מערכת וואלה!
תא המטען הקדמי, שמתתחבא מתחת ל"מכסה המנוע"/מערכת וואלה!, אודי עציון

מנוע וביצועים: ה-EV6 מצוידת באותה מערכת הנעה של האיוניק-5, אך מגיעה עם סוללה בקיבולת גדולה יותר, 77.4 לעומת 72 קוט"ש. היא גם קלה ב-50 ק"ג. על הכביש זה הופך אותה למעט יותר זריזה. למרות שאפשר לבחור בין 3 מצבי הנעה, חסכוני, רגיל וספורט, הביצועים טובים מאוד גם בשני הראשונים, ומצוינים באחרון. זה קרוסאובר שמאיץ כמו מכונית ספורט, סוף סוף אחד שראוי לראשי התיבות האמריקאים התיאורטיים בדרך כלל, SUV (רכב ספורט שימושי), מסוגל לעקוף בכל מקום, גם בכבישים הרריים עם ישורות קצרצרות. תענוג.

צריכת חשמל וטעינה: כמו שאר הדגמים החשמליים של קונצרן יונדאי-קיה, גם ה-EV6 מצוידת במשוטים מאחורי ההגה לשליטה ברמת הטעינה החוזרת. אפשר לבחור בין 4 דרגות, כשהרביעית היא כבר i-pedal מלא, ומאפשרת נהיגה בדוושה אחת, כאשר בכל רגע שלא לוחצים על דוושת התאוצה הרכב מאט בחדות לצורך טעינה מירבית.

קיה מבטיחה טווח של 528 ק"מ, 47 ק"מ יותר מהאיוניק, בזכות הסוללה המוגדלת, המשקל המופחת ושיפור קל במקדם הגרר (0.28cd לעומת 0.29). בנסיעת המבחן שכללה לא מעט קטעי נהיגה מאומצים, עמד ממוצע הצריכה על 19 קוט"ש ל-100 ק"מ בממוצע, כלומר טווח בפועל של 406 ק"מ. בנהיגה רגועה ה-EV6 עמדה על 17 קוט"ש ל-100 ק"מ, קרוב מאוד לנתון היצרן של 16.5 קוט"ש, כך שטווח של 500 ק"מ בהחלט ריאלי בנסיעה בין עירונית במהירות של כ-110 קמ"ש.

תיאורטית הקיה מסוגלת להיטען מ-10% סוללה ל-80% בתוך 18 דקות. זאת בתנאי שתמצאו מטען אולטרה מהיר בהספק של 350 קילוואט, שכיום קיים בארץ רק במוסך המרכזי של פורשה. בעמדה אולטרה 150 קילוואט "רגילה" היא טענה בקצב של 40 דקות לטעינה כזאת. מטען פנימי 11 קוט"ש מאפשר לה טעינת AC ביתית ב-6 שעות.

נוחות והתנהגות: קיצור בסיס הגלגלים והפחתת המשקל לעומת האחות מבית יונדאי הופכה את הקיה לקלילה ומתמרנת יותר. עם מתלים מוקשחים יותר היא נכנסת בחדווה לעיקולים, שומרת בקלות על קו הפנייה, עם הגה שנהנה ממשקל נכון. מכונית ששוקלת כמעט 2 טון ועדיין כמעט קלילה. היא מזכירה בהתנהגות שלה הרבה יותר את טסלה מודל 3 הנמוכה ממנה, מאשר את מודל Y הקרובה אליה יותר באופי.

קיה EV6. אודי עציון, מערכת וואלה!
עם התנהגות הכביש המהנה והעיצוב מסובב הראשים, ה-EV6 מחכה בסיבוב גם לחשמליות יקרות ממנה/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: באירופה EV6 עולה רק מעט יותר מאיוניק 5 מקבילה באבזור. כאן הפער גדול הרבה יותר, בזמן שהיונדאי היא מוצר שההזמנות שלו הוקפאו בשל מגבלות אספקה, ותג המחיר שלו תיאורטי בלבד. רק כאשר יפתחו ההזמנות מחדש עם מחיר מעודכן נראה את הפרש המחיר האמיתי. היא לבטח שווה את הפרש המחיר מטסלה מודל 3, ובטח שמטלה מודל Y היקרה. מה שבטוח הוא שנשמח לראות כאן את הגרסה המוזלת המשווקת בחו"ל, עם סוללת 53 קוט"ש, קלה עוד יותר, ועדיין עם כמעט 400 ק"מ רשמיים.

ה-EV6 מזכירה קפיצות דרך קודמות שעשה קיה בעבר, כמו עם הספורטאז' המעוצב מהדור שלישי. היא מכונית חשמלית מצוינת, נטולת פשרות כמעט. השילוב בין הביצועים, ההתנהגות ותא הנוסעים שמצליח להיות גם עשיר וגם מינימליסטי מאפשרים לה לקרוץ גם ללקוחות שבוחנים רכישת חשמליות ממותגי היוקרה. לא פלא עם כל הכשרונות הגרמניים שקיה ייבאה לקוריאה כדי ליצור את אחד המהפכים הגדולים שראינו בתעשיית הרכב.

על הצד הטכני: קיה EV6 פרימיום

מנוע, הנעה: חשמלי, אחורית
הספק (כ"ס)/מומנט (קג"מ): 35.7/229
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
סוללה: 77.4 קוט"ש


ממדים:
אורך (מ'): 4.68
רוחב (מ'): 1.88
גובה (מ'): 1.55
בסיס גלגלים (מ'): 2.9
תא מטען (ליטרים): 520 באחורי + 50 בקדמי

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות): 7.3
מהירות מירבית (קמ"ש): 188
צריכת חשמל (מבחן): 19 קוט"ש ל-100 ק"מ
צריכת חשמל (יצרן): 16.5 קוט"ש ל-100 ק"מ

אבזור בולט:
צמד מסכי מולטימדיה 12.3 אינץ', טעינה אלחוטית לסמארטפון, חלון שמש, ריפודים משולבי עור, מושב נהג חשמלי, מצלמות חנייה היקפיות + מבט על, שליטה בטעינה החוזרת מההגה

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 מ-5 כוכבים

זיהום אוויר:
0 גרם C02 לק"מ, דרגת זיהום 1 מ-15

בטיחות אקטיבית:
בלימת חירום אוטומטית, זיהוי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת פתיחת דלת בזיהוי רכב, התרעת תנועה חוצה, חיישן תנועה לזיהוי ילד שנשכח ברכב

אחריות:
3 שנים ללא הגבלת ק"מ לרכב, 7 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

מתחרים:
יונדאי איוניק 5, פולקסווגן ID.4, טסלה מודל 3/מודל Y

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully