וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נסיס GV60, ממה הופתענו, ממה אנחנו חוששים

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 8:52

יבואנית ג'נסיס מתחילה בשיווק ה-GV60, חשמלית ייעודית ראשונה למותג היוקרה של יונדאי. כל גרסאות ההנעה שלה, כל רמות הגימור, כל המחירים וכמובן - כל המתחרות שמחכות לה פה ובעתיד הקרוב

ג'נסיס GV60. אתר יצרן
גם בחשמלי, לא מוותרים על הגריל/אתר יצרן

אחרי שפגשנו ביונדאי איוניק 5, שהרשימה אותנו בכל מפגש איתה, בגרסת הבסיס וגם בגרסת ההנעה הכפולה ובציפייה לקיה EV6 שאולי גם תגיע לפה בסופו של דבר, ובינתיים זכתה לקטוף את תואר מכונית השנה באירופה, את הפלטפורמה החשמלית הייעודית של קונצרן יונדאי אנחנו כבר מכירים ובהחלט גם מוקירים.

כעת מתחיל שיווקה בישראל של הגרסה של ג'נסיס, חטיבת היוקרה של היצרנית, על בסיס הפלטפורמה הזו. אם כי במימדים צנועים יותר מצמד אחיותה מהמותגים העממיים יותר. אז מי זו GV60, באילו גרסאות היא מגיעה ומי מחכות לה בזירת המתחרות?

קוראים לה GV60 שתי האותיות הראשונות הן הפתיח לכל דגמי הקרוסאוברים של היצרנית ואילו הספרות 60 מציבות אותה בקטגורית הקרוסאוברים-פנאי הקומפקטיים. מתחת ל-GV70, שגם לה אגב גרסה חשמלית.

ג'נסיס GV60. אתר יצרן
290 ס"מ בבסיס הגלגלים, נדיב לסגמנט, פחות מאיוניק 5/אתר יצרן

מבחינת מידות חיצונית, עם 452 ס"מ לאורך, 189 לרוחב ו-158 לגובה היא לא חריגה בקבוצתה, אבל 290 ס"מ בבסיס הגלגלים מסדרים לה לפחות על הנייר יתרון במרווח הרגליים על פני מתחרות המבוססות על פלטפורמות של מכוניות בנזין. תא המטען האחורי עם 432 ליטרים והקדמי עם 50 או 20 ליטרים בהתאם לסוג ההנעה.

זאת מכיוון שה-GV60 מגיעה בתצורת הנעה אחורית לגרסאות הכניסה ובתצורת הנעה כפולה בשתי הגרסאות הבכירות שלה. נתחיל מהמשותף: כל הגרסאות עושות שימוש בסוללת 77.4 קוט"ש, תומכות בטעינה אולטרה-סופר מהירה של 350 קילוואט (שבעתיד הרחוק אולי נראה פה) ובשילוב מתאם מסוגלות להתחבר למכשירי חשמל ולהפעיל אותם בכוח הסוללה.

עוד בוואלה!

ואז הקוריאנים הביאו את הדבר הזה והוא (כמעט) אצלנו

לכתבה המלאה
ג'נסיס GV60. אתר יצרן
שלוש רמות גימור, שלושתן מאובזרות מאוד/אתר יצרן

בבסיס הגרסאות יש את זו בעלת המנוע היחיד וההנעה האחורית. 228 כ"ס, 35.7 קג"מ, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות ומהירות מירבית של 185 קמ"ש. בגרסה זו תוכלו לקבל את הטווח החשמלי המוצהר הגבוה ביותר - 517 ק"מ.

מעליה נמצאת גרסת ההנעה הכפולה, עם מנוע קדמי ואחורי בהספק של 318 כ"ס, 61.7 קג"מ, 5.5 שניות ל-100 ו-200 קמ"ש מירביים. מחיר תוספת המנוע (והמשקל) מצמצמים את הטווח ל-470 ק"מ.

הגרסה החזקה ביותר נקראת TOP וגם לה שני מנועים, כאן בהספק של 489 כ"ס בשימוש בכפתור ה-BOOST שמעניק לה 10 שניות של כוח חשמלי מקסימלי. המומנט הוא 71.4 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4 שניות בלבד ועד מהירות מירבית של 235 קמ"ש. הטווח המוצהר שלה הוא 466 ק"מ. לגרסה זו המכוונת לחובבי הביצועים והנהיגה עוד שני מאפיינים ייחודיים ומפתיעים לטובה; דיפרנציאל מוגבל החלקה ואפשרות לניתוק הגלגלים הקדמיים למצב "דריפט".

ג'נסיס GV60. אתר יצרן
יציאות מיזוג בקורה B ורצפה שטוחה/אתר יצרן

בתא הנוסעים שני מסכי 12.3 אינץ' ש"יושבים" על מסגרת צפה משמשים את לוח המחוונים ואת מערכת המולטימדיה. ההגה בפריסה של שני חישורים בדומה לאיוניק 5 וגם אחיותה למותג. וכמו בדגמים האחרים של ג'נסיס, רשימת האבזור ארוכה מאוד כבר מגרסת הבסיס (פרימיום, הנעה אחורית או כפולה). זו כוללת כיוון חשמלי למושבי העור המחוממים והמקוררים בעלי ריפוד העור החלקי, ביטול רעשים אקטיבי המשולב במערכת השמע של B&O, חלון שמש עוד. המחיר: 295 אלף שקלים.

רמת הגימור לקשרי מוצעת רק בגרסת שני המנועים וכאן לרשימת האבזור מצטרפים עיסוי מושבים, חישוקי 20 אינץ', ריפודי עור נאפה מלא עם תיפור בדוגמת יהלום, דיפון גג מזמש ובמקום מראות צד צמד מצלמות - בג'נסיס מבטיחים שהן יציגו יכולות גבוהות יותר מאלו הבינוניות ומטה של הניסיון הקודם איתן באודי E TRON, אנחנו עוד נראה לגבי זה. המחיר: 342 אלף שקלים.

גרסת ה-TOP הספורטיבית מקבלת גם את רמת הגימור הגבוהה ביותר - אולטימייט. שם היא מוסיפה בולמים אדפטיביים המשולבים עם מצלמה הסורקת את פני הכביש ומתאימה את השיכוך אליו, חישוקי 21 אינץ' והדיפרנציאל מוגבל ההחלקה. ברמת גימור זו ניתן גם לקבל את חבילת ה"ספורט" עם מושבים ספורטיביים בריפוד משולב עור וזמש ודוושות ספורטיביות. המחיר: 439 אלף שקלים.

כל הגרסאות מגיעות עם מפרט הבטיחות המלא של כל המערך המתקדם שמציעה היצרנית.

ג'נסיס GV60. אתר יצרן
קומפקטית ובמראה ספורטיבי/אתר יצרן

מבחינת חבילת השירות של ג'נסיס, גם פה לכל לקוח מנהל שירות אישי הזמין 24/7 עם התאמות לעולם הטעינה החשמלי כולל הסכמים עם רשתות טעינה ציבוריות. המחיר כולל עמדת טעינה ביתית וטיפולים חינם ל-3 שנים (מרווח הטיפולים הוא שנתיים או 30 אלף ק"מ, אולם אלו בעיקר בדיקות תקופתיות), זו גם תקופת האחריות על הרכב או עד 100 אלף ק"מ. האחריות לסוללה היא בת 7 שנים או 150 אלף ק"מ.

מבחינת זירת המתחרים, אין הפתעה שגם בג'נסיס נוקבים במחיר כניסה הנושק ל-300 אלף השקלים, זהו הרף מתחתיו ניתן עוד לקבל את ההטבות לרכב חשמלי ושם גם נמצאים חלק ממתחריו כמו וולוו XC40, מרצדס EQA ותאורטית גם אודי Q4 ETRON שהושק רשמית, אך היבואנית מתקשה להעלות מכוניות על הכביש.
טסלה מודל Y שגם היא מתחרה בקבוצה זו מתחילה ב-331 אלף שקלים לגרסת ה-LR, ממוקמת בין שתי רמות הגימור של ה-GV60 כפולת ההנעה מבחינת המחיר, אבל מבחינת הביצועים אולם עדיפה עליה מבחינת ביצועים וטווח. הגם שאינן מתחרות ישירות, גרסת הפרפורמנס של המודל Y ב-363 אלף שקלים גם היא מציגה פער הספק, ביצועים וטווח.

מתחרה נוסף הוא ב.מ.וו iX1 החדש שהוצג לאחרונה ועדיין לא אצלנו, אולם בניגוד לחשמליות ה"אמיתיות" ובדומה לוולוו ומרצדס, נשען על מכונית בנזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully