וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: ג'נסיס GV70 לקשרי

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 8:14

ה-GV70 הוא הדגם הרביעי של מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס. במפגשים הקודמים גילינו מכוניות עשויות היטב, מכוילות וכאלו שבהחלט ראויות להתחרות עם מיטב היצרניות הוותיקות. חששנו שהפעם זה לא המקרה

ג'נסיס GV70/יצרן

הזירה אליה נכנס ה-GV70 היא אחת הקבוצות החמות ביותר היום בתעשיית הרכב, אבל הפעם, בניגוד לסגמנטים עממים, כאן השילוב בין קרוסאובר למותג יוקרה ותג המחיר שנלווה אליו אומר גם הרבה מאוד כסף שמתגלגל על הכבישים. וכאשר מדובר במותג צעיר כמו ג'נסיס, יש פה משמעות גם לכמות שאתה מעלה על הכביש על מנת לייצר את הנוכחות והמודעות למותג ולדגם.

ול-GV70 יש בהחלט נוכחות, הוא בהחלט מזוהה בשנייה עם קו המוצרים של ג'נסיס, אבל הרחוב הרחב שעדיין לא מתורגל בהופעה הזו מסובב ראשים כשהוא חולף בסביבה. העיצוב החיצוני לא מובהק במסר של "רכב שטח", יותר מזכיר סטיישן, או יותר נכוון שוטינג-ברייק מוגבהת.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
הוא "הדבר החדש" ותשומת הלב בהתאם/קינן כהן

את תא הנוסעים נפריד לשני חלקים, הטעם האישי על העיצוב והחלק האובייקטיבי של טיב החומרים ומהותו. בכל סביבת הנהג שולטים אלמנטים אליפטיים, בהגה, ביחידות הידיות-רמקולים בדלתות ובמפלס האמצעי של הקונסולה. זו אולי אנטיתזה לקווים הרבועים והאופקיים של הגרמניות, אבל לפחות בחלק של הקונסולה זה גורם לכל יחידת בקרת האקלים שנמצאת בו להיראות קטנה מדי ולשאר חלקי הקרם בתא הנוסעים להעניק לו מראה קצת דל. איכות החומרים עצמה מעולה, גם באיזורים הרחוקים יותר ואליהם פחות מגיעים הפלסטיקה היא מהסוג העבה הדחוס, חלקי האלומיניום המלוטש ועד הריקוע של הרמקולים. ההגה שמנמן ובשרני, ואם יש לכם ידיים קטנות זה עשוי להפריע.

עוד בוואלה!

ג'נסיס GV70 בישראל: האקשן מתחיל

לכתבה המלאה
מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
חומרים איכותיים, אפשר להתווכח על העיצוב/קינן כהן

הנדסת האנוש טובה מאוד, אלו התפריטים ההגיוניים בסידור הפנימי שלהם, האפשרות לתפעל אותם באמצעות חוגה שהיא גם ג'וייסטיק וגם משטח מגע ואם אתם לא בעניין אפשר פשוט להקיש על מסך ה-14.5 אינץ' (לא כולו פעיל בשימוש באנדרואיד אוטו), אם כי הוא ממוקם מעט רחוק מדי בשביל להגיד שזו האופציה המועדפת.

מכונית המבחן ברמת הגימור "לקשרי" נמצאת בין גרסת הפתיחה "אלגנט" ל"ספורט" מבחינת המחיר. האפיון והאבזור בה נוטה נוטים במובהק לטובת חובבי רשימות הציוד הארוכות. נעשה כך, אני אתחיל לפרט את האבזור וכאשר יכאבו לי האצבעות אפסיק: כיוון חשמלי למושבים הקדמיים (18 כיוונים לנהג וגם עיסוי), חימום ואוורור, ריפודי עור, כיוונון מושבים אחוריים, גג פנורמי, בקרת אקלים 3 איזורים, תא מטען חשמלי, מצלמות היקפיות, שמשות כפולות לבידוד (שבעצם עשויות משלוש שכבות אם סופרים את השכבה מבודדת הרעשים שבין השמשות), תאימות לאפל ואנדרואיד, מערכת שמע של Lexicon עם 18 רמקולים, 4 שקעי USB ורגע, לא הגעתי עדיין למערכות הבטיחות שנוכל לסכם בצורה הרבה יותר קצרה: הכל מלבד מיגון בליסטי. הפיצ'ר של מצלמות הווידאו שמציגות בלוח המחוונים את האיזור הסמוך לרכב באיתות חביב, אבל גימיקי מכיוון שאינו מחליף מבט במראת הצד ואם אלו מכוונות נכון, אין בו צורך.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
המימדים החיצוניים מתורגמים למושב אחורי מרווח/קינן כהן

המרווח מאחור טוב מאוד, יותר ממה שזכור לי אצל אודי Q5 או וולוו S60 וגם מרצדס GLC זו נגזרת של המידות החיצוניות הגדולות יותר (הוא הארוך הרחב ובעל בסיס הגלגלים הגדולים ביותר בקבוצתו). לשני מבוגרים יהיה פה מרווח מצוין, אין מה להילחם על השלישי, תעלת ההינע ויחידת בקרת האקלים בחלק האחורי של הקונסולה תפריע לו. כך או כך הם יצטרכו להתכופף בגלל קו הגג הנמוך יחסית. בתא המטען אין הברקות גדולות, פשוט 542 ליטרים של מטען עם פתח גדול ונוח לשימוש.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
542 ליטרים, יש שקע 12V, טבעות עיגון, ושטיח דו צדדי אם מעמיסים ציוד מלוכלך/קינן כהן

יוצאים לדרך

מאחורי הגריל המרשים יש מנוע 2.5 ליטרים, 304 כ"ס ו-43 קג"מ - אתם מוזמנים לבדוק כמה תשלמו על נתונים כאלו אצל המתחרים שלו. כאן, שלא כמו ב-G70 ההנעה היא כפולה קבועה וזה מסייע לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות זריזות.

בפועל העסק לא זריז כמו שנרמז מדף הנתונים. המנוע גמיש והאופי שלו לניארי הרבה יותר מאשר כזה עם פאנצ'ים של כוח. חלק מזה קשור לעובדה שמדובר במכונית לא קלה בכלל, וחלק לזה שהוא מחובר לתיבת הילוכים פלנטרית שבעיקר ממהרת להעלות הילוכים, אבל לוקח לה הרבה יותר זמן להוריד הילוך או שניים כאשר צריך.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
ל"לקשרי" יציאות מפלט רבועות יותר ה"ספורט" עם יציאות עגולות/קינן כהן

בעיר הנוחות טובה מאוד, תנועה נינוחה על ציר הרוחב ובליעה של שיבושים קטנים כגדולים למרות חישוקי 19 אינץ'. גם נוחות הנסיעה למרחקים ארוכים מצוינת, בידוד הרעשים מצוין, השמשות הכפולות, תושבות המנוע האקטיביות שמשככות את הרעידות, רפידות אקוסטיות בתחתית הרכב ובתא המנוע הם הבסיס, מושבים מעולים הם המילוי ועיסוי קטן ואוורור המושבים הם הזיגוג מלמעלה. החשש הראשוני היה שהרכות שבה הוא בולע שיבושים במהירות גבוהה יגבו מחיר גבוה בכביש המפותל - הם לא.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
העיצוב החיצוני נע בין סטיישן גבוהה לשוטינג-ברייק/קינן כהן

יחסית לקרוסאוברים מהם הציפייה היא גם ככה נמוכה מאוד, הוא עושה עבודה מאוד מרשימה בכביש מפותל. המון אחיזה, המון ביטחון והמון התראות לפני שמשהו הוא יותר מדי בשבילו. אז הוא לא גרזן כמו פורשה קאיין, וההיענות הראשונית שלו להפניה קצת פחות טובה משל הב.מ.וו X3 אבל כל עוד לא נוהגים בו כמו אידיוטים מושלמים - ומתאימים את הנהיגה למאפיינים שלו - הוא בהחלט מפתיע, בטח כאשר זה המוצר הראשון שלהם אי פעם בסגמנט.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
אתם יכולים להוציא אותו מהקשרו ולרדת לשטח רך, אבל קחו בחשבון שהנזק עשוי להיות גבוה/קינן כהן

אפרופו אידיוטים מושלמים, אם אתם יורדים איתו לשטח, בדחילו ורחימו. מרווח הגחון לא מרשים, פלסטיקה שבירה וסעפות האגזוזים נמוכות מאוד וכמו שאר המכלולים בו - פגיעים. ניסוי קטן של מצב השטח "חול" מבין השלושה (יש גם "שלג" ו"בוץ") והוא בהחלט יודע לזנק ולהעביר כוח טוב ובמידה המדויקת - להגיד לכם שמישהו יעשה את זה איתו? ממש לא.

בסיכום ימי המבחן ו-524 ק"מ עם ה-GV70 צריכת הדלק התייצבה על 9.4 ק"מ. הנתון הטוב ביותר שנצפה בסיום החלק המנהלי היה כ-11 ק"מ לליטר ובסיום הקטע הדינאמי 7.4 ק"מ לליטר.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
אם הוא מסתדר עם מחפורות הטנקים ברמה, הוא יהיה בסדר גם ברמת אביב/קינן כהן

מבראשית

GV70 הוא מתחרה רענן, של יצרנית צעירה. הוא נכנס לתחרות בסביבה שבה המתחרים המרכזיים שלו כבר לא צעירים. בקטגוריה שהלקוחות בה אוהבים את החדש והנוצץ יש לו פה נקודת זכות. להם יש גם נכסים אחרים, של מוניטין וזהות ומעמד. אבל אלו דברים שאי אפשר לבדוק במבחן דרכים, מה שכן אפשר למצוא במבחן דרכים זו מכונית שהיא הופעת בכורה מאוד משכנעת, בלי קיצורי דרך גם איפה שמפתה בלי חיפופים איפה שהיה אפשר. כן, יש מה ללטש מבחינת התנהגות, נגיעה בתיבת ההילוכים ומנוע שמח יותר. אולי יש מקום גם לגרסה היברידית נטענת שקע עד שתגיע הגרסה הכל-חשמלית שלו, כמו שעושים האחרים.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
מד הסל"ד "הפוך", אבל זו היצירתיות הכי מופלגת בלוח המחוונים/קינן כהן

אבל משם ואילך זו מכונה שרושמת יתרונות מוחצים על הסביבה התחרותית שלה, באבזור, בביצועים, במרווח, בבטיחות, בנוחות הנסיעה. ויש גם את חבילת השירות של ג'נסיס, היחידה והמקיפה מסוגה בישראל בה מוצמד ללקוחות מנהל שירות 24/7, עם שירותי מעטפת של איסוף והחזרת רכב מטיפולים (אותם מקבלים חינם למשך שלוש שנים ואם החזקתם פעם מכונית יוקרה, שאלוהים ישמור אותנו - אתם יודעים כמה זה שווה), העמדת רכב חלופי, שירותי דרך ועוד.

ואז מגיע הקטע הטוב באמת. המחיר שלו שבגרסה זו עומד על 379 אלף שקלים. ואני יודע ולא מקל ראש בסכום הזה - אבל שימו את הדעות הקדומות בצד, יותר בצד, ממש בצד, עוד טיפה - יופי. ועכשיו תעשו סיבוב אצל החברים בקטגוריה, אצל אודי Q5, אצל ב.מ.וו X3, אצל מרצדס GLC, קשה לי להאמין שתחזרו משם עם טיעונים משכנעים. תציצו גם אצל השוודים עם הוולוו XC60 בגרסת T8 שהוא היחיד שאפשר לומר שמתקרב לתמורה האובייקטיבית למחיר שלו.

"ג'נסיס", הוא השם הלטיני שניתן למה שאנחנו מכירים כספר בראשית בתנ"ך. עם המבחן ל-GV70 אני משלים נהיגה בכל קו המוצרים שיש ליצרנית הזו עד כה. ועכשיו גם אפשר לומר, שקטגורית הפרימיום צריכה להבין שהיא מתחילה עכשיו הכל מחדש.

מבחן דרך: ג'נסיס GV70. קינן כהן
הופעת בכורה מרשימה מאוד/קינן כהן

על הצד הטכני: ג'נסיס GV70 לקשרי

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, כפולה
נפח (סמ"ק): 2,497
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,800/304
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,650/43
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 472
רוחב (ס"מ): 191
גובה (ס"מ): 163
בסיס גלגלים (ס"מ): 288
תא מטען (ליטרים): 542

ביצועים:
תאוצה 0-100: 6.1 שניות
מהירות מירבית: 240 קמ"ש

מתחרים:
ב.מ.וו X3, מרצדס GLC, אודי Q5, וולוו XC60, קאדילק XT5, יגואר F pace

מחיר:
339,000 שקלים (בסיס), 379,000 שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully