וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: ג'נסיס G80, הקוריאנית לבשה גוצ'י

1.3.2021 / 23:08

חטיבת היוקרה של יונדאי חוגגת כבר שש שנים אבל רק עכשיו מגיעה לישראל, ה-G80 שלה היא מכונית סאלון משכנעת ברמת הביצוע וסוגרת עניין עם המחיר שלה

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
נסו להיות מופתעים: המעצב שלה מגיע מבנטלי/קינן כהן

ג'נסיס, היא חטיבת יוקרה צעירה מאוד במונחי עולם הרכב סביבה במגרש הזה יצרניות בנות עשרות שנים והיסטוריה עשירה, אפילו בנות הדודות האסיאתיות הצעירות שלה; לקסוס, אינפיניטי ואקיורה חטיבות היוקרה של טיוטה, ניסאן והונדה בהתאמה כבר חוגגות כבר 32 שנים בעסק.

יונדאי התחילה את המסע של ג'נסיס כבר לפני יותר מעשור, בתחילה עם דגם בשם זה אבל עדיין תחת המותג יונדאי ומאוחר יותר כמותג נפרד. כעת, עם קו מוצרים בשל יותר ואחרי נסיקה בשווקי ארצות הברית, אוסטרליה, המזרח הרחוק והקרוב היא תנסה להצליח לחדור לגוב האריות האירופי, מה יש לה שליפניות שנכשלו במהלך הזה לא היה? שאלה טובה.

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
סמל חדש במועדון היוקרה, בארצות הברית זה הלך מעולה, אבל אירופה היא אגוז שמרני וקשה לפיצוח/קינן כהן

"המסמכים האחרונים שלי"

מכירים את זה שאתם פותחים קובץ וורד או אקסל ובתפריט מופיעים לכם המסמכים האחרונים שלכם? אז אני די בטוח שזה בדיוק מה שקרה ללוק דונקרוולקה המעצב שלה, האיש שמשנת 2012 התווה את קו העיצוב של בנטלי פשוט שלף את אחת הסקיצות שלו ופשוט הוסיף כמה קווים, הדביק גריל מפלצתי ולחץ על "שלח". ואני לא אומר את זה כעלבון ל-G80, או לבנטלי. בשורה התחתונה, יפה או לא היא עניין של טעם, אבל כמות הראשים שהמכונית הזו על כל 500 הס"מ שלה סובבה היא מדד ברור לכך שהעסק עובד.

עוד בוואלה!

מותג היוקרה ג'נסיס בישראל

לכתבה המלאה
מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
חמישה מטרים מקצה לקצה/קינן כהן

בתא הנוסעים מקבלים עיצוב שהוא אמנם קליק או שניים הצידה מהקווים הנקיים והיוקרתיים של הגרמניות או האירופיות בכלל, אבל כאן המסר הוא עושר ושפע לתוך הפרצוף. מבחינת איכות החומרים וההרכבה אין לה שום בעיה להסתכל לכל מכונית יוקרה בלבן של פנסי הלד ולא בטוח שהיא תמצמץ ראשונה. העץ הטבעי הוא עץ, עם החום והמגע האמיתי, האלומיניום הוא אלומיניום עם הקור המתכתי, העור מוקפד, מתוח ומדויק. גם מישוש בחלקים הכי נידחים של התא מפגיש חומרים שמכוניות היו שמחות לשים במיקום הכי בולט. אז יש כאן כמה כפתורים ותפריטים שמזכירים את הדגמים העממיים של יונדאי, שוין, את זה תמצאו גם באודי. חוץ מזה הסיכוי שהלקוח של מכונית כזו בכלל יכיר את תא הנוסעים של טוסון או אלנטרה וזה יפריע לו הוא כל כך נמוך בלאו הכי.

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
העץ עץ, האלומיניום אלומיניום והעור עור אין "דמוי" בקבוצה הזו/קינן כהן

מה עוד יש כאן? אה אבזור, מלא אבזור. בבקשה בואו לא נגמור את כל הכתבה על כל הרשימה הזו עם אפשרויות העיסוי, הקירור, החימום, הכוונון, הניפוח - ואני רק במושב כן? אף מילה על המושבים שנעים אחורה לקראתך בפתיחת הדלת והסגירה הרכה שלה. גם רשימת הבטיחות שלה היא פשוט מגילה של אותיות ומערכות ששמות אותה ברמת הציון הבטיחות הגבוה ביותר, וגם זה כנראה בגלל שיש רק עד ציון 8 ולא למעלה ממנו. על חלק ניכר מהפונקציות שולטים ממסך הענק שלה (14.5 אינץ') המופעל מחוגה שטוחה שדורשת פרק הסתגלות או ממסך המגע, אך זה ממוקם מעט רחוק מדי כדי לאפשר גישה נוחה באמת. אבל זו פחות או יותר הביקורת היחידה על הנדסת האנוש פה, זה ומד הסל"ד ה"הפוך" והמתחכם.

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
מרווח רגליים ונוחות מעולים במושב האחורי/קינן כהן

המושבים האחוריים, סליחה, הכורסאות האחוריות ישר משחררות איזה "אוחחח" ארוך, כאשר הגוף שוקע לתוכן ברכות. הן, ומרווח הרגליים העצום פה מתנת 301 הס"מ בבסיס הגלגלים שלה וגם מערך השליטה על המולטימדיה ובקרת האקלים - יותר מאשר רומזים שהיא מכוונת גם לסוג הבעלים שלא מתעסק בנהיגה בעצמו. על כל המטראז' הזה שלה, חשבתי שתא המטען יהיה גדול יותר מ-424 הליטרים שלו. מחיר תצורת הסדאן הוא סף הטענה גבוה ועומק שמקשה להגיע לחפצים שהתגלגלו לעומקו.

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
איכות חומרים מעולה גם בפינות הנידחות ביותר של תא הנוסעים, כן, אני מדבר על החלק הזה בצד הימני של הדלת/קינן כהן

בדרכים

על ההנעה, מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.5 ליטרים ובהספק של 304 כ"ס, זו יחידת הכוח היחידה אותה חולקת ג'נסיס עם החברה האם והיא נמצאת גם בגרסה של הסונטה שאינה נמכרת בישראל. המנוע הזה חזק גם בפועל, עם דחיפה מוחשית קדימה בתאוצות מהמקום ותאוצות ביניים, כולל נטייה חוליגנית לכשכש בזנב שלה כשממהרים להעמיס כוח לפני יישור מספק של ההגה. ואל יקל בעיניכם העניין כי בכל זאת, היא נועלת מישלן פיילוט ספורט 4 מאחורה ואלו ברוחב בריא של 275 על חתך 40 (245 בחתך 45 מלפנים). יחסית לארבעה צילינדרים ושלא תחת עומס מלא הוא גם משמיע צליל סביר. בנהיגה רגועה תיבת ההילוכים האוטומטית הפלנטרית בת 8 הילוכים עושה עבודה מעולה, עם חלקות העברת הילוכים שמעט תיבות רובוטיות מתקרבות אליה.

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
2.5 ליטרים טורבו עם 304 כ"ס שמניעים את הגלגלים האחוריים/קינן כהן

על הנוחות בולמים אדפטיביים, במצב קומפורט הם יתכווננו על פי מצלמה הסורקת את הכביש לפנים, במצב ספורט הם יתקשחו. בזה ובזה היא עושה עבודה טובה למדי בהתחשב בחישוקי ה-19 אינץ' של רמת הגימור הנבחנת (18 ברמת הגימור אלגנט). לא מעלימה לגמרי שברים קטנים אבל בהחלט בלעה כביש רע לתפארת המשמש אותי לבדיקת הנוחות. אבל נוחות הנסיעה מורכבת פה גם מבידוד רעשים מצוין מהסוג של להסתכל על מד המהירות ולומר "אוהו, זה מספר הרבה יותר גבוה ממה ששיערתי".

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
בגרסה זו עם בולמים אדפטיביים/קינן כהן

כל ניסיון להעניק למכונית סאלון גדולה יכולות דינאמיות הוא ראוי להערכה. הצלחה בזה? זה כבר באמת דבר שמעטות מצליחות לעשות וכבר דורש הורדת כובע. וה-G80 עושה את זה לא רע בכלל, עם הגה טוב, שלדה הדוקה והמון אחיזה. נכון, אין לה את השליטה, האיזון והדיוק של ב.מ.וו סדרה 5 כאשר לוחצים חזק, והיא מתנודדת קצת יותר מדי כאשר מקרבים אותה למגבלות, אבל אם לשם אתם חותרים וכך אתם נוהגים - אז אתם לא על אותו גל. הבלמים הם עקב האכילס של כל העסק הזה, הם פשוט לא ברמה של שאר המכלולים שלה. ברגע שמנסים להדהיר אותה בכביש מפותל שמשלב ירידות, המשקל שנושק ל-1.8 טון לפני אחד נהג ואחד מנה חומוס גרגירים - מאתגר את הבלמים שבשתי הזדמנויות הגיעו לפניות האחרונות עם דעיכה מורגשת.

צריכת הדלק במבחן עמדה על 8.9 ק"מ לליטר. כאן מציגות האירופיות יתרון מובהק כאשר הן מתהדרות במנועים היברידיים נטעני שקע, כאלו שעדיין לא נמצאים בהיצע של ג'נסיס כרגע.

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
כן, גם מפה היא נראית כמו בנטלי קטנה/קינן כהן

בקופה

אפשר יהיה להעביר כתבה שלמה אם לא סדרת כתבות על מה שמגדיר "יוקרה" בתעשיית הרכב, אבל גם אחרי כל ההסברים, הסקירות ההיסטוריות, ההקשרים והמוניטין - העסק בסוף מתכנס למוצר עם ארבעה גלגלים על סך המרכיבים ותג המחיר שלו. וכך גם נסכם אותה, כמוצר ומחיר.

אז ברמת המוצר, ג'נסיס G80 היא לא רק מכונית מעולה, אלא כזו שכבר בפגישה הראשונה איתה מבהירה שהיא כפסע מלאתגר באמת את הטובות שבקבוצה שלה - מרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5. מהאחרות לא מצאתי שיש לה סיבה לחשוש.

ברמת המחיר, מכונית ההדגמה ברמת הגימור "לקשרי" עולה 440 אלף שקלים, אבל היא לא העסקה הטובה פה, הגרסה המומלצת היא דווקא ה"אלגנט" שעולה 385 אלף שקלים, מחסירה מעט מאוד אבזור מקבלת את החישוקים הטובים יותר בקוטר 18 אינץ', משאירה לכם כסף בכיס ומשאירה את המתחרות שלה להתבייש שהיא כל כך טובה ועדיין כל כך זולה מהן...

מבחן דרך: ג'נסיס G80. קינן כהן
סנונית ראשונה למותג, והיא מבטיחה מאוד/קינן כהן

על הצד הטכני: ג'נסיס G80 "לקשרי"

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, אחורית
נפח: 2,497 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,800/304
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,650/43
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
500
רוחב (ס"מ): 193
גובה (ס"מ): 147
בסיס גלגלים (ס"מ): 301
תא מטען (ליטרים): 424

ביצועים:
תאוצה 0-100:
6 שניות
מהירות מירבית: 240 קמ"ש

מתחרות:
מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5, אודי A6, וולוו S90

מחיר:
440 אלף שקלים (מבחן), 385 אלף שקלים (בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully