וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי משיקה בישראל את ה-e-tron GT ו-Q4 e-tron

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 16:36

עם קרוסאובר בינוני ומכונית ספורט סאלון בגרסה רגילה ובגרסת העל הספורטיבית שלה, אודי תוקעת יתד בשוק מכוניות החשמל היוקרתיות. מה הן מציעות ומה המחיר?

אודי הייתה אחת מחלוצות יצרניות הפרימיום בתחום החשמל עם ה-e-tron ב-2018 ושנתיים אחר כך עם תצורת הספורטבק שלו. כבר אז היה ברור שאלו רק הסנוניות החשמליות הראשונות בקו שלם של מוצרים אליהם חותרת היצרנית. קו שלם שיכלול לא פחות מ-20 דגמים חשמליים עד 2025. כלומר, סדר גודל של 6-7 דגמים בשנה.

שתי התוספות העדכניות לקו המוצרים הזה הן ה-Q4 e-tron וה-e-tron GT שני כלי רכב שונים מאוד, שהם למעשה ארבעה דגמים נפרדים. ה-Q4 שיגיע בשתי תצורות (רגילה וספורטבק), וה-GT שתגיע בגרסה רגילה וגרסת RS שרירית.

מי הם, מה הם, כמה הם עולים, מי המתחרים ומה המחירים? כל מה שצריך לדעת.

אודי Q4 e-tron. קינן כהן
אודי Q4 e-tron נכנס לשוק תחרותי/קינן כהן

אודי Q4 e-tron אותו פגשנו בהשקה העולמית מבוסס על הפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן, זו שבווריאציות כאלו ואחרות כוללת גם מכוניות כמו פולקסווגן ID4 ואת סקודה אניאק. מבחינת מימדים, עם אורך של 459 ס"מ, רוחב של 211 ס"מ, גובה של 163 ס"מ ובסיס גלגלים של 276 ס"מ, היא יושבת בין ה-Q3 ל-Q5 בגודל החיצוני. באודי מספרים על מרווח פנים שקרוב יותר ל-Q7 הגדול יותר. לתא המטען 520 ליטרים.

בתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה של 10.1 אינץ', בקרת אקלים ל-3 אזורים, חלון גג פנורמי, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ועוד. חבילת ה-TECH מוסיפה תצוגה עילית עם מציאות רבודה למערכת הניווט, תאורת מטריקס לד, מערכת שמע משודרגת ועוד.

תחום הבטיחות מלא, וכולל תיקון סטיה מנתיב, התרעת אי שמירת מרחק ובלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

אודי Q4 e tron. אתר יצרן
תצוגה עילית ומציאות רבודה בחבילת ה-tech/אתר יצרן

על ההנעה של גרסאות ה-Q4 מופקדת יחידת הכוח החשמלית שנקראת 40 בשפת המנועים של אודי. זה אומר מנוע חשמלי שמספק 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ לגלגלים האחוריים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-160 קמ"ש.

סוללת ה-77 קוט"ש מספקת טווח מוצהר של 521 ק"מ בגרסה הרגילה ו-534 ק"מ בגרסת הספורטבק היעילה יותר אווירודינמית. המכונית תומכת בטעינת DC מהירה של עד 125 קילוואט.

מחירי ה-Q4 e-tron עומדים על 290 אלף שקלים לגרסה הרגילה ו-315 אלף שקלים לספורטבק.
אלו מחירים שכמו בביצועים וההספק שלו שמים אותו באמצע השדה מול מתחרים כמו וולוו XC40 החשמלי החזק ממנו ומרצדס EQA החלש ממנו.

שיווק הדגם החל היום, אבל למי שכבר מפנה מקום בחנייה חשוב לומר שאת המכוניות עצמן לא נראה בישראל לפני סוף הרבעון הראשון של 2022 (מרץ-אפריל).

אודי GT e-tron. קינן כהן
e-tron GT סאלונית, ספורטיבית וחשמלית/קינן כהן

הדגם השני שמציגה היבואנית היום הוא ה-e-tron GT, כאן לא מדובר בקרוסאובר, אלא מעין מקבילה חשמלית לאודי A7, מכונית סאלון שהדגש העיקרי בה הוא על עיצוב, טכנולוגיה והתנהגות ספורטיבית. על חלק מהמאפיינים שלה סיפרנו לכם בכתבה של ההשקה שלה, וכאן יש את שאר הפרטים בנוגע למכונית הזו.

אז כמו ב-Q4, גם היא מגיעה בשתי גרסאות, אבל פה יש הרבה יותר מעיצוב. כי הגרסה השנייה שמגיעה היא השגרירה הראשונה של חשמל בחטיבת ה-RS של אודי, מה היא עושה? תכף נסביר.

אם ה-Q4 חולק פלטפורמה עם דגמים של פולקסווגן וסקודה, במקרה של ה-e-tron GT הכיוון הוא למעלה - לפורשה, או ליתר הדיוק לפורשה טאייקן.

אודי e-tron GT. אתר יצרן
מהפרופיל הדימיון לאחות למחצה מבית פורשה מתחדד/אתר יצרן

עם כמעט 5 מטרים (499 ס"מ) מקצה לקצה, רוחב של 216 ס"מ וגובה של 140 ס"מ בלבד, ה-e-tron GT היא מכונית ארוכה מאוד, רחבה מאוד ונמוכה מאוד. וכאשר עומדים לידה זה מתחבר לעיצוב השונה מאוד שלה. בסיס הגלגלים של 290 ס"מ משאיר הרבה מקום לנוסעים מאחור. יש שני תאי מטען, אחד עם 405 ליטרים מאחור (350 ב-RS) ואחד עם 85 ליטרים מלפנים.

בתא הנוסעים המפגן הטכנולוגי של אודי בא לידי ביטוי בלוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מסף מולטימדיה של 10.1 אינץ', הגה ספורט שלוש זרועות ומחומם, בקרת אקלים ל-3 אזורים, מושבי ספורט, בולמי אוויר, חלון גג פנורמי (ללא כיסוי) ועוד.

בבטיחות: בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה ועוד.

אודי e-tron GT. אתר יצרן
יאפ, הם עדיין יודעים לעשות תאי נוסעים מדהימים/אתר יצרן

כאמור, ה-e-tron GT מגיע בגרסה הרגילה ובגרסת ה-RS הביצועיסטית. לשתיהן יש הנעה כפולה עם יכולת העברת כוח של עד 100 אחוזים לגלגלים הקדמיים או האחוריים.
הגרסה הרגילה מפיקה 469 סוסים חשמליים ו-64.3 קג"מ. היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות והמהירות המירבית היא 245 קמ"ש. סוללת ה-83.7 קוט"ש אמורה לספק טווח של 488 ק"מ והן תומכות בטעינה של עד ל-270 קילוואט ממטען DC.

בגרסת ה-RS, כמקובל באודי, העסק נהייה פרוע יותר. הכוח קופץ ל-590 כ"ס, הקג"מ ל-84.6, המהירות טיפה יותר גבוהה עם 250 קמ"ש וזמן התאוצה התקצר ל-3.3 שניות. הירידה בקילומטרים צפוייה, אבל עומדת על פער זניח יחסית, הגרסה הזו תעשה 472 ק"מ מוצהרים לטעינה. בנוסף הגרסה הזו מקבלת גם היגוי אחורי, שמצמצם את רדיוס הסיבוב שלה בפניות במהירות איטית ומשפר את היציבות בפניות במהירות גבוהה.

אודי e-tron GT. אתר יצרן
ביצועים ללא אגזוזים/אתר יצרן

בניגוד ל-Q4 e-tron שנכנס לקבוצה בה ישנם כבר מתחרים שצברו פה וותק, ל-e-tron GT הקרקע עדיין בתולית כאשר באופק ישנן שתי מתחרות קרובות בלבד טסלה מודל S ומרצדס EQE בעתיד הרחוק יותר, זה אם לא מחשיבים את הפורשה טאייקן היקרה ממנה בהרבה כמתחרה ישירה.

הבדל נוסף בינה לבין ה-Q4 הוא הזמינות, ה-e-tron GT כבר בישראל. עכשיו צריך רק לסגור את עניין המחיר.

עבור ה-e-tron GT הרגילה תפקידו 765,000 שקלים ובעבור ה-RS החזקה תצטרכו להיפרד מ-1,165,000 שקלים. כן, עמדת הטעינה כלולה במחיר...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully