וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מרצדס EQA

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 11:45

הגרסה החשמלית של ה-GLA מאובזרת מאוד, נעימה לנסיעה, עם טווח מרשים, ביצועים סבירים ובמחיר מקביל לזה של גרסת הבנזין שפתאום נראית מיותרת

עד לפני שנים ספורות, למרות כמה עממיות ויצרניות יוצאות דופן פה ושם, את עיקר תשומת הלב תפסו מכוניות חשמליות שהזדרזו להציג יצרניות היוקרה לרוחב ההיצע שלהן. יספרו לכם על מובילות טכנולוגית, על קהל שרוצה את החדש ביותר, או להיראות כמו מי חשובה לו הסביבה, אבל אחת הסיבות העיקריות היא אחרת לגמרי. הן עשו את זה כי לא היו להן הרבה ברירות, אתם מבינים, כאשר אתם סיאט או רנו וההיצע שלכם מתבסס על מכוניות קטנות ועממיות ברובן אתם לא באמת שוברים את הראש עם עמידה בתקרת זיהום אוויר ופליטת CO2, אבל כאשר אתם מרצדס, אודי או ב.מ.וו וברשימה שלכם יש לימוזינות פאר, קרוסאוברים ענקיים ומכונית ששמן כולל M, RS ו-AMG, זה סיפור אחר.

זה גם הסיפור מאחורי חטיבת EQ החשמלית של מרצדס ובתוכה ה-EQA.

מבחן דרך: מרצדס EQA. קינן כהן
העתיד מעבר לפינה וכרגע חייבים לחסוך כל גרם CO2/קינן כהן

ה-EQA הוא חלק מהמירוץ לחשמל של מרצדס, שהחל לפני מספר שנים עם הקמת חטיבת EQ. בניגוד ל-EQS מכונית הפאר החשמלית שלה, כאן מדובר בהסבה של ה-GLA להנעה בחשמל מלא.

ההבדלים החיצונים אם כן מתונים ומתמקדים בחזית האטומה, חישוקים שונים ולוגו הדגם על הכנפיים ומאחור. כך שהמראה הג'יפוני-חמוד-קשוח נותר בעינו. גם בתא הנוסעים אין שינויים מפליגים, זו עדיין סביבת עבודה נאה מאוד, עם איכות חומרים והרכבה מצוינים, במפגן טכנולוגי שהוא גם מעולה לתפעול של מערכת ה-MBUX.

מבחן דרך: מרצדס EQA. קינן כהן
איכות החומרים, הנדסת האנוש והמרווח טובים מאוד/קינן כהן

מכונית המבחן היא ברמת הגימור Electric ART (340 אלף שקלים) השנייה בהיררכיית הדגמים כאשר מתחתיה ה- Electric(300 אלף שקלים) ומעליה ה- Electric ART AMG line (380 אלף שקלים). ברמת גימור זו הוא מאובזר למדי, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' האחד, תאורת לד חישמול וחימום למושבים, שילוב עור ובד בריפוד, גג פנורמי (שאינו אטום לגמרי ולכן מחמם את תא הנוסעים) ועוד. מערכות הבטיחות כוללות את כל הסייענים המוכרים (תיקון סטייה מנתיב, בלימה, "שטח מת") וכן בלימה בזיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד.

מבחן דרך: מרצדס EQA. קינן כהן
המרווח מאחור מעולה לילדים, פחות למבוגרים בגלל המושב הנמוך/קינן כהן

המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים גם לאורך זמן, הראות החוצה מופרעת מעט בגלל קורות קדמיות מעט עבות. מאחור המרווח טוב מאוד, כל עוד זוכרים שמדובר בקרוסאובר קטן על בסיס ה-A קלאס. שני מבוגרים ייכנסו לכאן ויפריע להם רק הספסל הנמוך והרצפה הגבוהה שדורשים כיפוף ברכיים מעט מוגזם (הסוללות שם). לשלושה ילדים לא תהייה בעיה בזכות הרצפה השטוחה והם יקבלו גם יציאות מיזוג. עם 340 ליטרים צנועים בתא המטען, זה לא יהיה הרכב לטיולים משפחתיים בני כמה ימים בהרכב מלא.

מבחן דרך: מרצדס EQA. קינן כהן
מבוסס על ה-GLA וההופעה דומה למעט הגריל/קינן כהן

על ההנעה מופקד מנוע חשמלי בודד, המניע את הגלגלים הקדמיים. ההספק עומד על 188 כ"ס והמומנט על 38.2 קג"מ. הביצועים הרשמיים הם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ומהירות מירבית מוגבלת כדרכן של חשמליות, וכאן ל-160 קמ"ש.

למרות ההספק הצנוע, התחושה בנהיגה היא של רכב זריז יותר מאשר מספרים המספרים בזכות התגובות המידיות של המנוע ללחיצה על הדוושה. אולם כאמור, בפועל הוא לא מהזריזים בסביבה ומי שמחפש את הסנסציה הזו, יוכל למצוא אותה בוולוו XC40 החשמלי שמסיים את המיאוץ ל-100 ב-4.9 שניות.

מבחן דרך: מרצדס EQA. קינן כהן
תוספת המשקל באה לידי ביטוי בביצועים ובהתנהגות הכביש/קינן כהן

חלק מהסיבה לכך נעוצה בסוללת ה-66.5 קוט"ש שמקפיצה את המשקל שלו לקצת יותר מ-2 טונות. מצד שני היא גם אחראית לטווח מוצהר של 414 ק"מ. במבחן המציאות 360 ק"מ בתנאי מבחן הם הטווח שאנחנו רשמנו, בנהיגה מתונה יותר, עם פחות כבישים מהירים ובימים בהם המזגן לא במלוא עוזו זה יטפס בקלות למחוזות ה-380 ק"מ. צריכת החשמל הממוצעת עמדה על 18.7 קוט"'ש ל-100 ק"מ. טעינה מהירה בעמדות DC נתמכת והסוללה תגיע מ-10 ל-80 אחוזים בתוך 30 דקות. לנו פרק הזמן הזה אפשר לטעון אותה מ-40 ל-100 אחוזים (מדובר בנתון תקין, מערכות הטעינה מאטות את הקצב לקראת מלוא קיבולת הסוללה), חומוס ויצאנו.

מבחן דרך: מרצדס EQA. קינן כהן
תומך בטעינה מהירה, 30 דקות ואתם ב-80 אחוזי סוללה/קינן כהן

הנסיעה בעיר עם הקטן החשמלי הזה בסך הכל נעימה, קל מאוד לתמרן אותו בין התנועה, פנימה והחוצה מחניות והתצפית הגבוהה על התנועה מסביב שחביבה על לקוחות הז'אנר גם פה. למעשה למעט הקורות הקדמיות ונוקשות על שיבושים גדולים הייתי מעניק לו ציון גבוה יותר בסעיף הזה.

על כבישים מהירים וחלקים נוחות הנסיעה הייתה טובה מאוד עם ציון לשבח לבידוד הרעשים שבמכונית חשמלית חשוב מאוד בהיעדר צליל המנוע שמסווה את האחרים. אבל פיזיקה פשוטה קשה לרמות, ולכן על שיבושים או במהירות איטית ועירונית ה-EQA נאבק בצורך לרסן משקל לא מבוטל באמצעות הקשחת המתלים והתוצאה היא נוחות נסיעה פחות "מרצדסית" מהמוכר. גם התנהגות הכביש העליזה משהו שזכרתי מה-GLA בנזין לא ממש פה בגלל תוספת המשקל שהופכת אותו למעט מגושם.

מבחן דרך: מרצדס EQA. קינן כהן
תפעול מערך ה-MBUX תענוג, מהטובים ביותר היום בשוק אם לא הטוב בהם/קינן כהן

סיכום

מרצדס EQA, על אף היותו רכב "מוסב" המבוסס על מכונית בנזין מצליח לעשות כל מה שמצופה מקרוסאובר חשמלי באופן כללי ואחד שמגיע ממרצדס באופן ספציפי. למעשה, מבחינה אובייקטיבית של יכולות הרכב יש בו מענה מצוין למי שלהערכתי מהווים רוב מוחלט של לקוחות הדגם. טווח נסיעה של מעל 350 ק"מ בתנאים קשוחים, תמיכה בטעינה מהירה, אבזור נוחות ובטיחות, מימדים ובמחיר דומה מאוד לגרסת ה-200 בנזין שלו - הוא מעניק תמורה הרבה יותר גבוהה בנוסף ליתרונות הברורים של רכב חשמלי. מדובר בעדיפות שהייתי אומר שאפילו מייתרת את גרסת הבסיס של מכונית הבנזין ללקוח הממוצע.

אבל במחיר של החל מ-300 אלף שקלים ו-340 אלף שקלים למכונית המבחן, הוא יקר מאוד, ועם מתחרה חדש שמציג רשימה ארוכה של יתרונות על הנייר בדמות הוולוו XC40 ובמחיר נמוך יותר ועם אודי Q4 e-tron שמתקרב, יתרון הבכורה שלו מצטמצם ולו נשאר לשכנע בעיקר עם הסמל הנוצץ.

מבחן דרך: מרצדס EQA. קינן כהן
למה לקנות את גרסת הבנזין?/קינן כהן

על הצד הטכני: מרצדס EQA

מנוע, הנעה: חשמלי, קדמי
סוללה (קוט"ש): 66.5
הספק (כ"ס): 188
מומנט (קג"מ): 38.2
תיבת הילוכים: הילוך יחיד

מידות:
אורך (ס"מ):
446
רוחב (ס"מ): 183
גובה (ס"מ): 162
בסיס גלגלים (ס"מ): 273
תא מטען (ליטרים): 340

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.9 שניות
מהירות מירבית: 160 קמ"ש

מתחרים:
כרגע: וולוו XC40 P8, בקרוב: אודי Q4 e-tron

מחיר:
300 אלף שקלים (בסיס), 340 אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully