וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו נכנסת לעידן החשמל: XC40 P8 בישראל

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 11:04

יבואנית וולוו החלה לשווק את הקרוסאובר הקטן שלה ה-XC40 בגרסה חשמלית לחלוטין בשם P8. ההספק והביצועים יוצאי דופן, הטווח מרשים והמחיר יעשה כאב ראש למתחרות

החציון הראשון של 2021 עבור וולוו העולמית וגם בישראל נישא על גבי הגאות במכירות רכב חדש בכלל התעשייה כאשר היצרנית רושמת את ששת החודשים הטובים בתולדותיה והקטר שמושך את הרכבת הזו הם דגמי הפנאי שלה, ה-XC60 וה-XC40. האחרון שקיבל בשנה שעברה מערכת הנעה חשמלית הוא המצטרף האחרון לשוק הפרימיום-קרוסאוברים החשמליים, כאשר מולו בתחרות ישירה נמצא מרצדס EQA ובהמשך יצטרף אל השניים אודי Q4 e-tron.

וולוו XC40 חשמלי. רונן טופלברג
מצטרף ראשון למגמת המכוניות החשמליות של וולוו/רונן טופלברג

XC40 שעושה שימוש בפלטפורמת CMA של היצרנית שקולטת את כל סוגי ההנעה הוא דגם המיינסטרים המרכזי של וולוו בתהליך החשמול שעוברת היצרנית עד לחזון כל חשמלי שלה. חזון שכרגע מבוסס על דגמי מותג פולסטר המוכוון ביצועים-חשמל ובעתיד יופיעו דגמים נוספים עם סמל וולוו שיהיו בעלי הנעה חשמלית, ה-C40 יהיה הבא מהם שנפגוש.

בדומה למרצדס EQA שנשען על דגם בנזין קיים, גם פה ההבדלים החיצוניים מתונים והבולט בהם הוא הסבכה הקדמית האטומה. הוא מגיע ברמת גימור אחת ומאובזרת מאוד בשם R דיזיין, בין השאר תמצאו פה מערכת שמע של הרמן קרדון, חימום להגה ולמושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, פתיחה חשמלית לתא המטען, חלון גג פנורמי, תאורת לד, מצלמות 360 ועוד.

מערך הבטיחות כולל את כל המערכות המתקדמות וכולל גם מערכת שיודעת לבלום את המכונית בהדרגה בשוליים במידה והיא מזהה חוסר תגובה של הנהג.

היבט נוסף בו גאים מאוד בוולוו הוא היותו של ה-XC40 החשמלי הראשון לעשות שימוש בשיתוף הפעולה שלה עם גוגל לפיתוח מערכת מולטימדיה בה מוטמעים פיצ'רים כמו סיוע קולי של גוגל, מפות וניווט וחנות האפליקציות של גוגל. התמיכה בעברית קיימת בהקלדה וחלקית בתוכן ובמפות ניתן יהיה לצפות בעמדות טעינה כולל חישוב מסלול נהיגה בהתאם לטווח הצפוי והפנייה לעמדות מתאימות - אם כי המערכת עדיין אינה מסוגלת לזהות ולהצביע האם העמדות פנויות.

הלקוחות גם ייאלצו לעשות במערכת זו שימוש לפחות בחודשים הראשונים לשיווק שלו עד השלמת תהליך ההטמעה של צימוד למכשירים סלולריים עם מערכת הפעלה של אנדרואיד ואפל. את ההטמעה של אלו יוכלו הלקוחות לקבל בזכות עדכונים דרך האוויר בהם תומך הרכב.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: וולוו Inscription B5 XC90

לכתבה המלאה
וולוו XC40 חשמלי. רונן טופלברג
רמת גימור אחת, מאוד מאובזרת/רונן טופלברג

על ההנעה

בעוד המידות החיצוניות זהות ל-XC40 בגרסאות הבנזין והפלאג אין, יש כמה הבדלים. מרווח הגחון של הגרסה החשמלית נמוך ב-3.5 ס"מ בשל הסוללות. נפח תא המטען ללא שינוי ביחס לגרסת הפלאג אין ועומד על 452 ליטרים ובנוסף ישנו תא אחסון קדמי מתחת ל"מכסה המנוע".

בשלב זה מגיעה לישראל הגרסה הבכירה יותר של ה-XC40. מה שאומר שני מנועים, קדמי ואחורי עם מומנט משולב של 67.3 קג"מ והספק של 407 כ"ס שיוצרים הנעה כפולה, כאשר עד 80 קמ"ש המנוע האחורי הוא זה שפעיל יותר. הביצועים בהתאם, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, המהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

סוללות 78 קוט"ש תומכות בטעינה מהירה של עד 150 קילוואט (0-80 אחוזים ב-33 דקות) וטעינה ביתית תארך כ-8 שעות. הטווח המוצהר על פי וולוו עומד על 414 ק"מ.

וולוו XC40 חשמלי. רונן טופלברג
הגריל האטום הוא ההבדל החיצוני הבולט ביותר/רונן טופלברג

מחירו של ה-XC40 P8 נקבע על 300 אלף שקלים, זהו מחיר מפתיע ונמוך ביחס לזה של המתחרה הישיר היחיד שלו כרגע המרצדס EQA שזהו מחיר גרסת הכניסה שלו, המאובזרת פחות ובעלת ביצועים נחותים משמעותית (אם כי בעלת טווח נסיעה מוצהר זהה של 414 ק"מ).

התחנה המעניינת הבאה תהייה לראות כיצד תגיב אודי לתמחור הזה של שני הכלים עם אפיון התשובה שלה, ה-Q4 e-tron.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully