וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: מרצדס EQS. המספרים מסחררים

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 0:25

מרצדס EQS היא המקבילה של ה-S קלאס רק עם הנעה חשמלית. ככזו היא מתיימרת להציע את כל האבזור, הטכנולוגיה והפאר ויותר רק בגרסה חשמלית. ישראל תהייה מהמדינות הראשונות לקבל אותה

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
במרצדס מצהירים שטווח בן 770 ק"מ הוא "אפשרי", אולם הנתון אינו סופי/אתר יצרן

זהו, עכשיו מרצדס נמצאת במשחק באמת. כי למרות שה-EQS היא אינה המכונית החשמלית הראשונה של מרצדס, שני הדגמים שקדמו לה ה-EQC וה-EQA אמנם בעלי הנעה חשמלית, אולם מבוססים על פלטפורמה המשותפת להן ולגרסאות מנועי הבעירה הפנימית המקבילות להן.

הפעם, עם מכונית שתוכננה מהיסוד לשמש כרכב חשמלי ושעל פלטפורמת ה-EVA שלה יוצגו בעתיד הקרוב לא פחות משלושה דגמים (מכונית סאלון ושני קרוסאוברים גדולים) - מרצדס עושה את הצעד המשמעותי ביותר שלה לקראת המהפך החשמלי אצל היצרנית. זה שבשנת 2039 יביא לכך שכל צי הרכב שלה יהיה ללא פליטת מזהמים.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
522 מקצה לקצה "ספינת" דגל בהחלט/אתר יצרן

כמקבילה של ה-S קלאס בעולם החשמל, ה-EQS מציגה את המימדים הנדיבים המצופים ממכונית כזו. האורך עומד על 522 ס"מ, הרוחב על 193 ס"מ והגובה הוא 151 ס"מ. בסיס הגלגלים שאמור להבטיח מרווח אדיר ליושבים מאחור (ושטח אחסנה לסוללות הענק שלה) עומד על 321 ס"מ. המימדים הנדיבים האלו תורמים גם לתא המטען האדיר - 610 ליטרים.

העיצוב החיצוני דמוי הקופה, הגוף החלק נטול הגריל, מבנה הדלתות נטולות המסגרת, הידיות שנטמעות בגוף הרכב ועזרים אחרים תורמים למקדם הגרר הנמוך ביותר כיום בתעשייה, העומד על 0.20 - רכיב מרכזי בהישג של טווח הנסיעה שלה.

עוד בוואלה!

קשה לקנות, קשה להחזיק: המחיר האמיתי של מכוניות היוקרה

לכתבה המלאה
הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
ידיות דלתות שקועות, גוף חלק ככל הניתן וחלונות ללא מסגרת תורמים למקדם גרר מעולה/אתר יצרן

לפני שנצלול לפרטים הטכניים יש לסייג, על פי ההודעה של מרצדס, כל הנתונים שיימסרו להלן הינם משוערים בלבד וטרם אושרו סופית ולכן גם חלקיים במידת מה.

עם חשיפתה, מוצגת ה-EQS בשתי גרסאות הנעה. הראשונה היא ה-450 שתעשה שימוש במנוע חשמלי שמחובר לגלגלים האחוריים ובהספק של 333 כ"ס ו-57.9 קג"מ. וגרסת 580 בעלת מנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים הקדמיים ויוצר למעשה הנעה כפולה והספק של 523 כ"ס ו-87.2 קג"מ. בעתיד, כך אומרת מרצדס תוצג גם גרסת העל עם 751 כ"ס.

נתוני התאוצה מ-0 ל-100 הם 6.2 שניות לגרסת ה-333 כ"ס ו-4.3 שניות לגרסת ה-523 החזקה. המהירות המירבית מוגבלת ל-210 קמ"ש.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
תוכלו להזמין אותה גם עם פריסת המולטימדיה המלאה, כמעט מטר וחצי של רצף מסכים/אתר יצרן

את המספר שמרכז את מירב תשומת הלב - הטווח המירבי שלה, יש לקרוא בזהירות. שכן מרצדס מתנסחת בצורה מאוד מסויגת כאשר היא אומרת שהטווח בתנאים מסוימים עשוי להגיע ל-770 ק"מ. היצרנית לא מציינת זאת במפורש, אבל סביר להניח שהמספר הזה מתייחס לגרסת ה-450.

הנתון הזה מגיע הודות לסוללת 107.8 קוט"ש בה מצוידת המכונית. בסוללה החדשה צומצמה כמות הקובלט (המחצב הנדיר יותר והבעייתי להשגה). היא תתמוך בטעינה מהירה בזרם ישיר (DC) של עד 200 קילוואט, שם טעינה מלאה תארך 31 דקות. בגרסה החלשה טעינה של 15 דקות תוסיף עד 300 ק"מ ובבכירה עד 280 ק"מ.

בעמדות רגילות (AC) תארך הטעינה בין 5 ל-10 שעות בהתאם לעמדה (22 או 11 קילוואט בהתאמה).

מערכת ניהול האנרגיה שפותחה על ידי מרצדס מאפשרת עדכוני תוכנה, כך שהסוללה תנוצל באופן אופטימלי לכל אורך חייה. מה התוחלת? כמובן שהנתון הזה לא נמסר, אבל מרצדס תעניק אחריות בת 10 שנים או 250 אלף ק"מ לסוללות שלה.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
321 ס"מ של בסיס גלגלים/אתר יצרן

כבת למשפחת ה-S קלאס, ואחות ל-S קלאס הנוכחית שגם בסיבוב הנוכחי שלה היא אחת ממכוניות הפאר הטובות ביותר בעולם, גם ה-EQS היא רשימה ארוכה של טכנולוגיה, פאר ומערכות שנועדו לשמר את הפער הזה.

הרשימה כרגיל ארוכה לכן יובאו החידושים המרכזיים בה. בתא הנוסעים גולת הכותרת היא כמובן הגלגול העדכני ביותר של טירוף המסכים. ואנחנו לא מדברים על הגרסה הסטנדרטית בה לוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ' ומסך המולטימדיה הוא 12.8 אינץ', אלא על האופציה לקבל אותה עם רצף שלושה מסכים לכל רוחב הפאנל הקדמי. שעם שני מסכי 12.3 אינץ' ומסך של 17.7 אינץ' יוצרים למעשה כמטר וחצי של מסכים לרוחב המכונית.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
טעינה בעמדת טעינה מהירה תוסיף בין 280 ל-300 ק"מ ב-15 דקות/אתר יצרן

כדי לאפשר לתמרן את המכונית הלא קטנה הזו, ה-EQS מקבלת היגוי אחורי כסטנדרט. עם יותר מ-350 חיישנים, מצלמות ומערכות אינטיליגנציה מלאכותית, במרצדס אומרים שה-EQS מותאמת לנהיגה אוטונומית דרגה 3 במהירויות של עד 60 קמ"ש במתחמים מוגדרים כאשר נהיגה כזו תאושר.

עוד מערכות הן מתלי אוויר אדפטיביים, פתיחה וסגירה של הדלתות במחוות יד, שימוש בתצוגה עילית בשילוב מציאות רבודה להנחיות ניווט וברוח הימים האלו, במרצדס גם מספרים על מערכת ניטור אוויר מתקדמת שלא רק מסננת עד 99.65 מהחלקיקים כולל וירוסים ובקטריות, אלא גם דוגמת את איכות האוויר ותמליץ במידת הצורך על סגירת חלונות או גג השמש.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
תגיע לישראל בחודשים הקרובים/אתר יצרן

ב"כלמוביל" יבואנית מרצדס לישראל מספרים כי ה-EQS עתידה להגיע לישראל בחודשים הקרובים, וכי אנחנו נהיה מהשווקים הראשונים לקבל את המכונית. הדגמים שיגיעו ישמשו לתקינה והדרכות וכן יוצגו באולם התצוגה של היבואנית לקראת תחילת השיווק הרשמי במחצית השנייה של 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully