וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז הקוריאנים הביאו את הדבר הזה והוא (כמעט) אצלנו

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 16:55

ג'נסיס G80 החשמלית היא הנציגה הראשונה של הדגמים והגרסאות החשמליות של חטיבת היוקרה של יונדאי. אם פער המחיר מגרסת הבנזין לא מרתיע אתכם, על הנייר היא בהחלט מעניינת

ג'נסיס G80e. אתר יצרן
העיצוב החיצוני נותר דומה מאוד לזה של גרסת הבנזין/אתר יצרן

כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל משיקה את המכונית החשמלית לחלוטין הראשונה של המותג בישראל. מדובר בגרסה המוסבת להנעה חשמלית של מכונית הסאלון G80.

זו גרסה מוסבת שנייה למכוניות הבנזין של ג'נסיס, והיא מצטרפת לגרסה החשמלית של ה-GV70, הקרוסאובר הקומפקטי שנבחן אצלנו עם הגעתו לישראל. לא לבלבל בבקשה עם החשמלית הייעודית של החטיבה ה-GV60. למעשה היא רק סוג של ייעודת, שכן היא מבוססת על פלטפורמה המשותפת גם ליונדאי איוניק 5 ולקיה EV6, מכונית השנה באירופה למי שלא זוכר.

ג'נסיס G80e. אתר יצרן
הגריל הוחלף בכיסוי אטום המכיל את פתח הטעינה/אתר יצרן

חיצונית, הגרסה החשמלית לא שונה מזו עם מנוע הבנזין למעט הגריל שהפך אטום, חישוקים בעיצוב שונה לגלגלים וכמובן שמאחור לא תמצאו אגזוזים במקרה שלה. בתא הנוסעים יש שינויים יותר משמעותיים עם תצוגות שונות בלוח המחוונים (12.3 אינץ') ובמערכת המולטימדיה (14.5 אינץ') עוד בהבדלים - תא מטען קטן ב-70 ליטרים משל גרסת הבנזין וצנוע באופן כללי עם 354 ליטרים בלבד.

בשתי רמות הגימור "לקשרי" ו"פרימיום" תקבל ה-G80e את מערך הבטיחות המלא של ג'נסיס; בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל מניעת מעבר נתיב, בלימה אוטומטית גם בזיהוי תנועה חוצה בנסיעה לפנים ולאחור, התרעה על שכחת ילד במושב האחורי ועוד.

שאר רשימת האבזור, כמו ב-G80 ארוכה מאוד ונציין את הרכיבים הבולטים בה: בולמים אדפטיביים, שמשות כפולות, חימום ואוורור למושבי העור החשמליים, מערכת שמע עם 17 רמקולים, תא מטען חשמלי וברמת הגימור הגבוהה גם תצוגה עילית שליטה על מערכות הרכב מהמושב האחורי וככל הזכור לנו לראשונה בישראל - גג סולרי. על פי ג'נסיס בחישוב שנתי הגג "שווה" תוספת של 1,150 ק"מ בטווח.

עוד בוואלה!

החשמליות המעניינות של 2022

לכתבה המלאה
ג'נסיס G80e. אתר יצרן
המראה הכללי זהה, התצוגות ייעודיות לגרסה החשמלית/אתר יצרן

על ההנעה, שני מנועים חשמליים שיוצרים הנעה כפולה, הספק משותף של 370 כ"ס ו-71.4 קג"מ. בקר זרימת אנרגיה ינהל את הזרמת הסוסים בין מצבי הנעה אחורית או כפולה בהתאם לתנאי הדרך ומצב הנהיגה הנבחר כדי להתאים למצב בו נדרשים ביצועים או שיפור טווח.

בצד של הביצועים מצהירה ג'נסיס על זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, בצד של הטווח היא מפרסמת נתון של 520 ק"מ. לטווח הזה אחראית סוללת 87.2 קוט"ש.

על הטעינה האולטרה מהירה שלה אחראית טכנולוגיית המרת המתח של יונדאי, המאפשר למכונית להגביר את מתח הטעינה מ-400 ל-800 וולט באופן עצמאי. טעינה בעמדת 350 קילוואט (שאינה בנמצא כיום בישראל) תאפשר טעינה מ-10% ל-80% ששווים 300 ק"מ של טווח נסיעה ב-22 דקות. משקע ביתי של 11 קילוואט תביא את המכונית מ-10% ל-100% ב-9 שעות.

ג'נסיס G80e. אתר יצרן
אין אגזוזים מאחורה/אתר יצרן

כמו במקרים אחרים של גרסאות חשמליות למכוניות קיימות בין אם זו קיה נירו EV או מרצדס EQA, גם במקרה של ג'נסיס G80 החשמלית - ישנו פער מחיר לא מבוטל בינה לבין גרסת הבנזין.

בעוד האחרונה מתחילה ב-385 אלף שקלים ומגיעה ל-439 אלף שקלים, מחירי הגרסה החשמלית מתחילים ב-449 אלף שקלים לרמת הגימור פרימיום ומגיעים עד 479 אלף שקלים לרמת הגימור לקשרי. המכונית עצמן טרם הגיעו לישראל ויחידות ראשונות צפויות רק ביולי.

מבחינת מתחרות, לעת עתה ה-G80 החשמלית לא פוגשת יריבה בשוק המקומי. המכונית שתהייה הקרובה אליה במימדים אמורה להיות מרצדס EQE הצפויה להתחיל להימכר בו בחודש הבא, אולם אם להסתמך על ניסיון העבר, מחירה צפוי להיות גבוה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully