וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נסיס GV70 חשמלי: יש לו כמה נתונים די מדהימים

עודכן לאחרונה: 19.11.2021 / 10:05

אחרי דגם חשמלי ייעודי למותג היוקרה של יונדאי, ג'נסיס ממשיכה להציג גם גרסאות מוסבות לחשמל של כלי הרכב הנוכחיים שלה, הפעם זה ה-GV70. אנחנו כבר יודעים מתי הוא מגיע לישראל

תערוכת הרכב של גואנז'או בסין הייתה הבמה בה בחרה ג'נסיס לחשוף את הגרסה החשמלית של הקרוסאובר שלה ה-GV70.

בעוד מותגי היוקרה סביבה, החל מהאירופים הוותיקים מאוד, האמריקנים הוותיקים לא פחות ועד חטיבות היוקרה היפניות כמו לקסוס ואינפיניטי שליוו את עולם הרכב בסדרת השינויים שהוא עבר בעשורים האחרונים. עבור ג'נסיס, הצעירה מכולן, המעבר מעולם שמעריך ומודד מכוניות בנפחי מנוע לעולם החשמלי שמדבר בתאוצות וטווח, קילוואט שעה וזמני טעינה היה משהו שהיא חווה ממש בשנים הראשונות שלה.

וזה אומר משהו פשוט מאוד, את רוצה להיות חלק מהמשחק? את רוצה שיספרו אותך? את חייבת לחשמל את ההיצע שלך ומהר.

ג'נסיס GV70 חשמלי. אתר יצרן
ג'נסיס GV70 חשמלי/אתר יצרן

זה הופך את ה-GV70 החשמלי לרכב החשמלי המלא השלישי של היצרנית הזו, כאשר הוא מצטרף ל-G80 הסאלונית שכמוהו עושה שימוש בבסיס של דגם הבנזין ומסבה אותו לחשמל ול-GV60 הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון שלה, המשתמש בפלטפורמה החשמלית של קיה ויונדאי עליה גם מבוססות ה-EV6 של קיה ויונדאי איוניק 5.

ומכיוון שאת ה-GV70 אנחנו כבר מכירים לא רע, נצלול ישר להבדלים ולנתונים של הגרסה החשמלית שלו.
חיצונית זה כרגיל בעיקר הגריל, שאצל ג'נסיס הוא תמיד עניין גדול, אבל הפעם נאטם ומסתיר מאחוריו את שקע הטעינה, באופן טבעי מאחור אלו האגזוזים שנעלמו. בתא הנוסעים השינויים גם הם לא יוצאי דופן, כפתור Boost בתחתית ההגה, מנופי ההילוכים משמשים עכשיו לשליטה בעוצמת הבלימה הרגרנטיבית, בג'נסיס גם מספרים על שימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה.

ג'נסיס GV70 חשמלי. אתר יצרן
במבט מהצד אין שום הבדל ניכר/אתר יצרן

מבחינת הנעה, מה שג'נסיס מפרסמת כרגע הוא שמדובר בשני מנועים חשמליים, שביחד מייצרים 482 כ"ס ו-71.4 קג"מ כאשר עושים שימוש במצב boost. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת במצב הזה 4.5 שניות.

גם מבלי שיגידו את זה במפורש, סביר להניח שמערכת ההנעה של ה-GV70 החשמלי עושה שימוש ביחידות ההנעה החשמליות של הקונצרן כולו, אלו שמופיעות ב-GV60 וכמובן באיוניק 5 ובקיה EV6. זה אומר שהיא ככל הנראה עושה שימוש בסוללות ה-72.6 קוט"ש שיש לגרסאות הבכירות של הדגמים האלו.

מה שהם כן אמרו זה שהדגם יעשה שימוש במערכת של יונדאי המאפשרת למכונית להמיר מתח מ-400 ל-800 וולט, כך שאינה תלויה בתשתית אליה היא מחוברת לצורך טעינה. מהבחינה הזו, היא תומכת בטעינה מהירה של עד 350 קילוואט, שאם תצליחו למצוא מטען כזה, הוא יביא אתכם מ-10 ל-80 אחוזים ב-18 דקות בלבד. בכל הקשור לטווח, בהודעה לעיתונות נאמר שהטווח הוא 400 ק"מ תחת תקן הבחינה הקוריאני, כך שנצטרך עדיין להמתין לטווח בתקן WLTP המקובל כדי להבין מה זה אומר.

ג'נסיס GV70 חשמלי. אתר יצרן
תוספות קטנות בתא הנוסעים, אבל גם פה המראה הכללי זהה/אתר יצרן

עוד רכיבים מעניינים שאפשר למצוא פה הם מערכת ביטול רעשים אקטיבית, יציאת כוח של 3.6 קילוואט שמאפשר הפעלת מכשירי חשמל של ממש מהרכב. מערעת DAS שהם ראשי תיבות של Disconnector Actuator System המאפשרת ניתוק של המנוע מהגלגלים המניעים, כך שהרכב עובר ממצב שה הנעה כפולה או של שני גלגלים בלבד בהתאם למהירות, מצב הנהיגה ועוד, על מנת לחסוך באנרגיה. המערכת הרגנרטיבית תאפשר בלימה ברמה מקסימלית שמאפשרת נהיגה בדוושה אחת, כאשר עזיבה של דוושת התאוצה מאטה את המכונית ממש לעצירה.

ג'נסיס GV70 חשמלי. אתר יצרן
אין אגזוזים, מה חשבתם?/אתר יצרן

כאשר ייצא לשוק וכאשר ינחת פה בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2022, ה-GV70 החשמלי יפגוש כאן את המקבילות החשמליות של המתחרים שלו. זה אומר מרצדס EQC שמתחיל ב-500 אלף שקלים ואת ב.מ.וו iX3 ב-430 אלף שקלים או אודי e-tron שמתחיל ב-525 אלף שקלים.

לאור פערי המחירים שהציגה ג'נסיס מהמתחרות הוותיקות עם הכניסה שלה לישראל לכל אורך ורוחב ההיצע שלה, ובלי פשרה באבזור או בכוח, אפשר להניח שעם מספיק אסרטיביות היבואנית תוכל להציג גם פה תג מחיר אטרקטיבי הרבה יותר מאשר השלישייה הזו, אם כן ובכפוף לטווח שלו, היא יכולה להחזיק כאן קלף חזק מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully