וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה תעלה קיה EV6 הזוכה בתואר "מכונית השנה", בישראל?

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 11:23

החשמל השתלט על תואר "מכונית השנה" באירופה, כאשר שלוש המכוניות במקומות הראשונים הן חשמליות לחלוטין. קיה גברה על החברה האחות יונדאי. אנחנו יודעים מה מחירה בישראל

קיה EV6 מכונית השנה באירופה. אתר יצרן
קיה EV6/אתר יצרן

בזכות החבילה שהיא מציעה הכוללת איכות, עיצוב, שימושיות, התנהגות, טווח, אפשרות הטעינה המהירה ועוד - קיה EV6 קוטפת את תואר מכונית השנה באירופה. התחרות שנערכת מאז שנת 1964, לא תמיד הצליחה לנבא הצלחה או להעיד על טיב המכונית, אולם השנה הייתה מגמה אחת ברורה לחלוטין באירוע הזה.

שש מתוך שבע המכונית שעלו לסבב הסופי של התחרות היו חשמליות לחלוטין; קיה EV6, רנו מגאן E-TECH, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, פורד מאך E וקופרה בורן. המתחרה השביעית - פיג'ו 308 אינה חשמלית, אך בעלת יחידות הנעה חשמליות למחצה עם גרסת הפלאג אין.

זו זכיה ראשונה ליצרנית הקוריאנית, שבעבר הגיעה לרשימת שבע המועמדות הסופיות שלוש פעמים, עם הסיד ב-2019 (מקום שלישי), הסטינגר ב-2018 (מקום רביעי) והסיד ב-2008 (מקום רביעי).

רנו מגאן E-TECH. אתר יצרן
רנו מגאן E-TECH במקום השני/אתר יצרן

בניקוד הסופי, שהוענק על ידי עשרות עיתונאי רכב מאירופה (למעט נציגי רוסיה שהוצאו מהתחרות על רקע האירועים באוקראינה), זכתה ה-EV6 ב-279 נקודות. במקום השני נמצאת הרנו מגאן E-TECH החדשה, גם היא כאמור חשמלית באותה תצורת האצ'בק מגודלת בדומה ל-EV6, הרנו קיבלה 265 נקודות. במקום השלישי אחותה לפלטפורמה של הקיה - יונדאי איוניק 5 עם 261 נקודות.

בעוד השלישיה בצמרת הציגה ניקוד קרוב למדי זו לזו ארבע המועמדות הבאות כבר היו בפער ניקוד גדול למדי. פיג'ו 308 עם 191 נקודות, סקודה אניאק עם 185 נקודות, פורד מאך E עם 150 נקודות וקופרה בורן עם 144 נקודות.

עוד בוואלה!

השוואתי: יונדאי איוניק 5 מול סקודה אניאק וסקייוול ET5

לכתבה המלאה
השוואתי: איוניק 5, סקייוול, אניאק. דודי מוסקוביץ,
איוניק 5, בעימות הזה היא הגיעה למקום השלישי/דודי מוסקוביץ

התחרות השנה התאפיינה בגוון חשמלי חזק מאוד, כאשר מכלל 39 המועמדות שהתחילו את המסע ניתן למצוא מכוניות חשמליות נוספות, את חלקן אפשר גם לרכוש בישראל. בין השאר נמצאת שם מרצדס EQS, טסלה מודל Y, ב.מ.וו i4 וה-iX, אודי e tron GT ו-Q4 e tron, דאצ'יה ספרינג ו-AIWAYS U5.

ובעוד יונדאי איוניק 5 כבר בישראל, הרנו מגאן E-TECH צפויה להגיע במחצית השנייה של השנה, מכוניות ראשונות של קיה EV6 כבר נרשמו במשרד התחבורה תחת שמו של יבואן מקביל. על פי המידע שהגיע ל"וואלה!רכב", מחירה המוצהר של המכונית עומד על 260 אלף שקלים. אולם לדברי אמיר ווינשטוק מ"קארזון", צריך לקחת בחשבון שהמחיר המוצהר לעיתים יקר מזה שבפועל מכיוון שהוא הבסיס להנחות שניתנות ללקוחות.

על פי הנתונים, מדובר בגרסת הבסיס בעלת 229 כ"ס של הדגם בעל הסוללה הגדולה יותר בקיבולת של 77.4 קוט"ש. הטווח המוצהר של גרסה זו בעלת ההנעה האחורית עומד על 510 ק"מ. זהו כמובן אינו המחיר של היבואנית הרשמית, אולם מעניין יהיה להיות מה יהיה מחיר כאשר תגיע בערוצים הרשמיים בקרוב מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully