וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: אודי e-tron GT

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 11:47

אודי לקחה את הזמן עם קפיצה לעולמות מכוניות הכביש החשמליות, וכשעשתה את זה, זה עם פלטפורמה המשותפת לה ולפורשה. היא עושה כמה דברים ממש טוב, וכמה דברים רק בסדר, השאלה אם זה מספיק

מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
דומה אבל אחרת לגמרי/קינן כהן

אודי תמיד הייתה שם במקום שבו יש חדשנות בתעשיית הרכב. בהנעה הכפולה של הקוואטרו, בגוף המגולוון של אודי 80, בעיצוב של אודי TT, במרכב האלומיניום של ה-A8, במנועי הטורבו דיזל גם על מסלול המירוצים, עם חניכת קטגוריית הההאצ'ק-יוקרה ב-A3 ועכשיו בחשמל. טוב, לגבי העניין הזה האחרון היא לא הייתה מ-מ-ש ראשונה. אבל יש לה מניית מייסדים בקרב השלישייה הגרמנית לפחות עם ה-e tron הראשון במשפחה. עכשיו עם ה-e tron GT היא גם תוקעת יתד בקבוצת הסאלון-ספורט.

מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
רחבה, נמוכה וכועסת/קינן כהן

עיצוב ותא נוסעים

אם אתם בשוק למכונית בסדרי הגודל של המחירים האלו, לא תמצאו מסובבת ראשים כמו ה-e tron GT. באודי הצליחו לארוז עיצוב חיצוני שמשלב את המראה של אודי עם מכונית שמשדרת את ה-zeitgeist או "רוח הזמן" בגרמנית חופשית של עידן החשמל. היציבה הנמוכה והרחבה, ניפוחי המרכב יושבים בול על המסר של המכונית הזו.

תא הנוסעים מציג איכות חומרים מעולה, רשימת אבזור מכובדת מאוד ולמעלה מכך, מושבים מדהימים לנהג ולנוסע והנדסת אנוש ותפעול נוחים ופשוטים מאוד. היא נעדרת את המראה החללי של פורשה טאייקן בסביבת הנהג, אבל מרוויחה בענק עם הרבה פחות סיבוכים והתחכמויות מיותרות בדברים כמו תפעול בקרת האקלים ופיצ'רים אחרים.

עוד בוואלה!

ראשונים לנהוג: אודי e-tron GT

לכתבה המלאה
מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
קו הגג הזה? יש לו מחיר בכניסה והיציאה ממנה/קינן כהן

מי שהרשימה פחות הייתה איכות ההרכבה, את הנסיעה במכונית המבחן ליווה צרצור מאיזור החלק הקדמי של הדשבורד ומדי פעם בדלת הנוסע. גם בכל הקשור למרווח פנים, ממכונית עם מימדים כאלו היה אפשר לצפות לקצת יותר מקום פה. כך גם בכל הקשור לתאי אחסון בסביבת הנהג. אם אתם משתמשים באחד ממחזיקי הכוסות לנייד במקום בגומחה הייעודית בתא הקטן בין המושבים, שם גם עמדת הטעינה האלחוטית, אתם נשארים בלי יותר מדי מקום.

הראות החוצה דורשת פרק זמן להתרגל לגודל שלה גם בפינות מלפנים ובעיקר בתמרונים אחורה שם החלון האחורי כמעט חסר תועלת ובימים הגשומים בהם נערך המבחן גם המצלמה האחורית התלכלכה די מהר.

מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
הרבה מכונית, מעט מקום/קינן כהן

הגמישות ההנדסית של פלטפורמה חשמלית מאפשרת מרווח טוב לרגליים וגג השמש גם מגביה את מרווח הראש, אגב גג השמש, הוא מגיע ללא כיסוי או הצללה, לא קשה להניח שבקיץ יוקד הוא יאתגר מאוד את צינון התא. לצד המרווח לרגליים, המגבלות של יצירת מכונית נמוכה ואווירודינמית ככל האפשר די מחרבת את נוחות הכניסה והיציאה ממנה.

איכות החומרים נשמרת אבל לשני הנוסעים פה שנהנים משליטה נפרדת בבקרת האקלים יש כמות מצומצמת של תאי אחסון, בגב המושבים הקדמיים אין אפילו רשת. שני נוסעים מכיוון שלמרות שטכנית מותר להסיע פה שלושה - אל, באמת אל.

מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
מותר שלושה, אבל באמת שאין סיכוי להושיב פה יותר משני אנשים/קינן כהן

תא המטען פה עמוק, ולפחות נראה גדול מ-405 הליטרים הרשמיים שלו ועם די הרבה אפשרויות עיגון מטען. מה שכן, במכונית המבחן הגיע גלגל חלופי בגודל מלא שאכל את רוב הנפח פה. כך שמי שבוחר לצאת לטיול משפחתי רב כבודה יצטרך לבחור בין תעודת הביטוח של גלגל מלא לנפח הטענה ראוי. מלפנים תמצאו עוד תא עם 85 ליטרים.

ביצועים, נוחות והתנהגות

לאודי e tron GT פלטפורמה חשמלית משותפת לה ולפורשה טאייקן. כמותה היא עושה שימוש בשני מנועים חשמליים להנעה כפולה (אם כי לפורשה יש גם גרסת הנעה אחורית), שני יחסי העברה אבל כאן כבר בבסיס עם סוללות 83.7 קוט"ש (מקבילה לסוללת ה"פרפורמנס" האופציונלית בפורשה). גם פה המתח הוא 800 וולט כך שהיא תתמוך בטעינת DC אולטרה מהירה בעמדת 270 ייעודית. מבחינת טווחים, בנהיגה מתונה, שפויה ומודעת אפשר להוציא ממנה 21 קילוואט שעה ל-100 ק"מ שהם כ-400 ק"מ של טווח. אצלנו בסיום המבחן בשקלול חלקיו הטכניים הייתה הצריכה 26 קילוואט שעה ל-100 ק"מ, כלומר טווח של כ-320 ק"מ.

עם 469 כ"ס ו-64.3 קג"מ אין פה שום רגע או חלקיק רגע של מחסור בדחף. והוא דחף תמידי, נחוש, בלתי פוסק מהרגע שנוגעים בדוושה ועד למחוזות פליליים לגמרי. זה כך המצב החסכוני, בקומפורט, ובמידה מעקמת תודעה במצב הדיינמיק.

מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
מתוכנן היטב ועם הנדסת אנוש מצוינת, בטח ביחס לפורשה/קינן כהן

השימוש בבולמי אוויר מאפשר לה להשיג נוחות סבירה ביחס לגודל וקוטר החישוקים שלה. היא לא מעלימה לגמרי שיבושים קטנים, לפחות לא במהירויות עירוניות. רק מעל 50-70 קמ"ש משתפרת הנוחות לרמה טובה מאוד. אבל שם כדאי להיות על כבישים ממש טובים, מהסוג שיש בעיקר במולדתה. כביש פחות טוב או לא טוב יגרור לא מעט רעשי דרך ואם איתרע מזלכם ואתם נוהגים על כביש עם קצת אבנים או אפילו כזה שקצת אדמה נשטפה אליו מהגשם, הנסיעה מלווה ברעשי נתזים מהגחון ובתי הגלגלים. גיהוץ אוטוסטרדות מבוצע לעילא ולעילא כמצופה ממנה.

מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
צמיגי הענק האלו מכניסים לא מעט רעש/קינן כהן

אחרי שמיצינו את הקטע של שיגורים מצמידי גב מהמקום, שצריך להודות על האמת, גם עם 4.1 שניות בכל פעם, הם טריק שממצה את עצמו מהר מאוד וממש לא מדד להצטיינות אמיתית, אני מפנה את החרטום לכבישי נהיגה של ממש. כזה שדורש מהמכונית יותר מאשר לנסוע בקו ישר ומהנהג יותר מאשר שרירי עקב מפותחים.

עם מרכז כובד נמוך מאוד, סוליות רחבות מאוד, מערכת העברת כוח מעולה ו-2.35 טונות שדוחפים אותה לאספלט - היא עשתה את זה טוב מאוד. זו שוב הייתה החוויה הזו של לפרק כביש שאני מכיר מצוין במהירויות הזויות, עם בעיטה שאין דומה לה ביציאה מכל פניה, כי כל הסוסים האלו ממש פה, דרוכים לזנק בקצה הרגל.

אבל על אותם כבישים ממש בעוד ה- e-tron GT הרשימה - הטאייקן של פורשה ממש זרחה. יש בין השתיים פערים לא גדולים בביצוע, אבל אדירים ברמת התחושות לנהג. בפורשה העסק הרגיש חי, דינאמי, מאתגר ועדיין נוסך ביטחון ביכולות שלה. באודי הכל טוב מאוד, אבל לא ברמה של הטאייקן. ההגה פחות חד, הבלמים עם פחות משוב, תגובות השלדה למה שהנהג עושה מאולחשות יותר ומתי שהפורשה העמידה לי את השערות במשחקי היגוי יתר, באודי זה היה עם תת היגוי קל.

מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
באה לעשות קצת רוח/קינן כהן

סיכום

אודי e-tron GT היא כרטיס ביקור מרשים מאוד לעולם החשמל מבחינת אודי. על אף הנחיתות שלה בהיבט הדינאמי מול הטאייקן, היא לא תחליף זול למי שלא יכול להרשות לעצמו את ספינת החלל מפורשה. למעשה ככל שחשבתי על זה, היא הרבה פחות מכונית ספורט והרבה יותר מה שאומר השם שלה במפורש - מכונית GT - כזו שמתאימה יותר לשיוט מהיר וחרישי מאשר לתפירה של כבישים מפותלים.

קשה לשים באותה שורה את תג המחיר שלה העומד על 765 אלף שקלים ואת המילה "זול", אבל כאשר מדובר בפער של 200 אלף שקלים בינה לבין הטאייקן המקבילה אפשר לחיות בשלום עם הפערים בין השתיים. כך או כך, אם וכאשר תגיע לפה טסלה מודל S שחותכת עוד 200 אלף שקלים ממחיר ה- e-tron GT ואם היא תעמוד בציפיות ממנה, טוב, אז הולך להיות פה ממש מעניין...

מבחן דרך: אודי e tron GT. קינן כהן
היא יותר GT מספורטיבית/קינן כהן

על הצד הטכני: אודי e-tron GT

מנוע, הנעה: חשמלי, שני מנועים, כפולה
מתח: 800 וולט
סוללה: 83.7 קוט"ש
הספק (כ"ס): 469
מומנט (קג"מ): 64.3
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד למנוע הקדמי, שני יחסי העברה לאחורי

מידות:
אורך (ס"מ):
499
רוחב (ס"מ): 216
גובה (ס"מ): 140
בסיס גלגלים (ס"מ): 290
תא מטען (ליטרים): 84/405 (אחורי/קדמי)

ביצועים:
תאוצה 0-100:
4.1 שניות
מהירות מירבית: 245 קמ"ש
טווח (מבחן): 320 ק"מ

מתחרות:
פורשה טאייקן, טסלה מודל S

מחיר:
765 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully