וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מרצדס EQS580

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 16:23

בהצגת המכונית החשמלית הייעודית הראשונה שלה, מרצדס הלכה למקום בו היא מרגישה הכי בנוח - הקצה העליון של מכוניות היוקרה לכביש, אלו שנושאות את האות S בשמן. אבל לא הכל עובד חלק

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
לא משאירה מקום לספק, זו מרצדס והיא חשמלית/קינן כהן

בשלב מסוים לקראת סוף כביש 12 בחזרה מאילת כבר סיימתי לנסות את כל סוגי העיסויים שמציעים המושבים הקדמיים של ה-EQS, כולל בשתי רמות האינטנסיביות, נשארו לנו עוד כמה מאות קילומטרים למבחן ואז הבנתי שהחלק המשמעותי ביותר של הנסיעה בעצם מתחיל עכשיו. האם גם אחרי כל השעות האלו במכונית היא תצליח להמשיך לספק את ההבטחה - נהיגה חשמלית בספינת הפאר של מרצדס באופן שמגדיר את הרף ליוקרה בעידן החשמל. נחזור לשאלה הזו בסוף.

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
אין לה את מראה הלימוזינה של ה-S קלאס/קינן כהן

המראה החיצוני של ה-EQS עושה קודם כל את שני הדברים שהוא נועד לעשות - להיות אווירודינמי ככל האפשר ולמשוך תשומת לב. לגבי החלק הראשון, עם המספרים קשה להתווכח, מקדם גרר של 0.20 הוא הנתון הטוב ביותר שהשיגה עד כה מכונית סדרתית. לגבי השני אפשר לדון על טעם ומה יפה, אבל תשומת לב היא מקבלת בשפע. מהחרטום האטום שלא משאיר בכלל מקום לספק - זו מכונית חשמלית ועד האחוריים המעוגלים. בשעות החשכה המופע הזה מתעצם עם התאורה המתוחכמת שלה. ועדיין, יש שתי הסתייגויות, בחלק מהמקרים המרווחים בין הפאנלים של המרכב גדולים מאוד, זה ממש לא משדר "יוקרה". הנקודה השנייה ואנחנו עוד ניגע בה - היא שבתור מכונית שנושאת את האות S בשמה, הייתה ציפייה למשהו יותר מהודר ופחות מתאמץ. את פאסון הלימוזינה של מרצדס S קלאס אין לה.

עוד בוואלה!

מרצדס EQE AMG: אצלנו עוד השנה

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
גשר הפיקוד מורכב משלושה מסכים ענקיים/קינן כהן

בסביבת הנהג שלה נראה שהושקע המאמץ הגדול ביותר לייצר מקום שהוא מובחן, מובדל ונבדל מכל מכונית אחרת. זה בעיקר במראה של אותו פאנל תצוגה ענקי שנמתח כמעט מקצה לקצה. שלושה מסכים המחופים בפאנל זכוכית מעניקים מראה של גשר הפיקוד בספינת החלל אנטרפרייז. כולם נדיבי מידות (12.3 אינץ' ללוח המחוונים ומסך השליטה שמול הנוסע ו-17.7 אינץ' למערכת המולטימדיה), חדי בהירות, עם עבודה חלקה ומהירה מאוד. וממשק ה-MBUX של מרצדס לתפעול של כל זה הוא הטוב ביותר בתעשייה כיום. מעולם לא היה פשוט כל כך לשלוט בכל כך הרבה מערכות ופונקציות. ויש בה הרבה מאוד מאלו ואלו, החל בדברים הקטנים כמו חיישן התאורה שמדליק את האור במושב הנוסע עם הושטת היד לשם, תצוגה עילית עם מציאות רבודה למערכת הניווט ונתוני הנהיגה, מערכת שמע מסחררת אוזניים של בורמייסטר, תאורת מטריקס לד שתבייש את השמש ועד סוללת מערכות בטיחות שתגרום לכיפת ברזל להיראות כמו שמשיית נייר.

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
המרווח לרגליים בסדר, אבל המושב עצמו קצר יחסית/קינן כהן

לכל מי שמגיע מעולמות המכוניות בצד השפוי של מיליון שקלים יהיה קצת קשה לשים לב לזה, אבל כמו במראה החיצוני, ישנם פערים מהותיים בינה לבין ה-S קלאס בכל הקשור לרמת הגימור ואיכות החומרים. זה דיפון הגג שקצת זול מזה שתמצאו בספינת הדגל האמיתית, חלק מהחומרים בסביבת הנהג, סכי השמש, התחושה היא שמישהו בנה על המופע של המסכים כדי להסיט את תשומת הלב מהדברים האחרים.

היא גם לא S קלאס במושב האחורי, ממש לא. עם 321 ס"מ בבסיס הגלגלים ברור שהמרווח לרגליים פנטסטי, אבל המושב עצמו קצר ונמוך יחסית - זו לא הכורסה שאנחנו מכירים. גם מרווח הראש לא מדהים בשל הגג שיורד נמוך והחלונות חסרי המסגרת גם מבטלים אפשרות לווילון הצללה. בנסיעה עצמה, העובדה שחלל תא המטען פתוח ומחובר לתא הנוסעים מכניס רעש מאוד לא סביר למכונית בקליבר שלה. תא המטען עצמו נהנה מנפח מדהים של 610 ליטרים וקלות הטענה יוצאת מן הכלל בשל מבנה הדלת החמישית.

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
הדלת החמשית מאפשרת שימושיות מעולה לתא המטען המרווח מאוד/קינן כהן

מרצדס EQS מגיעה בכמה גרסאות הנעה. זו שבה אנחנו נוסעים היא ה-580, יש בה שני מנועים - קדמי ואחורי שמתחברים ל-523 כ"ס ו-87.2 קג"מ ומספקים לה הנעה כפולה וביצועים מעולים למכונית במשקלה ומימדיה - 4.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית שמוגבלת ל-210 קמ"ש.

בפועל, בכל מצב נהיגה בה, התוצר הוא בהחלט מעל ומעבר למה שכל משתמש שפוי יזדקק לו. אלו לא רק התאוצות מהמקום שדוחפות את הגוף עמוק למושבים, אלא גם פרצי כוח בלתי פוסקים במהירויות הביניים. המספרים המסתחררים ו"מחט" מד המהירות לא מפסיקים גם במהירויות של דו"ח תנועה מפואר.

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
בלילה המופע החיצוני מרשים אפילו יותר/קינן כהן

ועדיין, שלא נטעה, מהירות אין משמעה מכונית מהנה לנהיגה. והמכונית הזו לא, ואני חוזר, לא מהנה לנהיגה. זו גם העובדה שכל הכבודה הכבדה והנכבדה הזו לא עושה מה שחשמלית ספורטיבית כמו פורשה טאייקן עושה. קודם כל יש את הבעיה הגדולה שלה בנהיגה וזו דוושת הבלם שעושה משהו מאוד מוזר - היא שוקעת פנימה מעצמה כאשר הבלימה הרגרנטיבית (שלושה מצבים: ללא, חלשה וחזקה מאוד) מופעלת או גם בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, מה שגורר רגעים של בהלה כאשר הרגל מגששת אחר הדוושה וזו אינה "במקומה". אבל גם בלי זה, הבלמים מאוד מאולחשים ומטושטשים במשוב מהם. זה שההגה מהיר זה יפה, וגם השלדה מרשימה אבל בלי ניצוץ.

אבל מי שמחפש את זה במכונית הזו מפספס את מה שהיא עושה טוב באמת, קרוזרית ארוכת רגליים. אפשר פשוט לשקוע במושבים הנוחים שלה, לתת לראש לנוח במשענות הראש הרכות שלה ולגלוש חשמלית למרחקים שמייתרים לחלוטין את המושג "חרדת טווח" בכל סוג של נסיעה נורמלית. בולמי האוויר עובדים מעולה בכבישים מהירים, פחות מצטיינים על שיבושים קטנים ובמהירות איטית. ההערה היחידה על היכולות שלה בתחום הזה הוא בידוד הרעשים שמסתפק ב"בסדר", אבל לא ברמה שמצופה ממכונית עם האות S במרצדס.

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
תומכת בטעינה של 200 קילוואט, זה מהיר, אבל יש ויהיו מהירות ממנה/קינן כהן

כאמור, מבחינת הנושא העיקרי (עדיין) במכוניות החשמליות - הטווח, הוא לא עניין מבחינתה. סוללת ה-107.8 קוט"ש שלה, מהגדולות בתעשיית הרכב כיום מבטיחה 627 ק"מ על הנייר וסיפקה בפועל בין 516 ל-550 ק"מ בשתי מדידות שונות בתנאי נהיגת מבחן. היא מסוגלת לתמוך בטעינה אולטרה מהירה של עד 200 קילוואט, בעמדת הטעינה של אפקון בכביש 6 המספקת 150 קילוואט עצרתי לקפה ומעבר על מיילים ובחצי שעה הגענו מ-57 ל-92 אחוזים. זה די והותר לסוג כזה של טעינות "על הדרך", אבל יש שתי הערות - הראשונה היא שעם מתח הנעה של 400V ולא 800V היא לא תוכל לתמוך בטעינה עוד יותר מהירה כמו שהמתחרות והמכוניות העתידיות יציעו. השנייה היא שלמרות ההתקדמות, ככל שפריסת העמדות עדיין לא בהיקפים משמעותיים - זמני הטעינה האלו לא רלוונטיים אם הגעתם ומכונית אחרת בדיוק מטעינה כמו שקרה לנו פעמיים במהלך המבחן. במקרה כזה ובתלוי בקצב וכמות האחוזים של זה שעושה שימוש בעמדה - כל חישוב זמנים יכול להשתבש לחלוטין. מצד שני, 550 ק"מ יכסו כל צורך נורמלי ב-99 אחוזים מהמקרים.

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
זו לא מכונית נהיגה, אלא קרוזרית למרחקים ארוכים/קינן כהן

קל מאוד לחיות עם ה-EQS ביום יום, עם ההיגוי האחורי שלה היא מתמרנת בעיר כמו משפחתית ממוצעת, היא מציעה המון טכנולוגיה אבל עדיין קלה לשימוש. למעשה היא החשמלית הכי מפוארת בה נהגנו עד היום ומכונית הפאר הכי חשמלית שיש בשוק כרגע. מתחרות שלה מאודי וב.מ.וו כבר מחממות מנועים חשמליים על הקווים, אם כולן יגיעו ליכולות של פלטפורמת ה-EVA של מרצדס, הקטגוריה הזו הולכת להציע עוד אלמנט מעניין מאוד - עם הכוח הזה ועם בידוד רעשים טוב יותר והשקעה בחומרי הפנים - יש להן סיכוי להציע משהו מחווית הנסיעה במכונית האולטרה פאר כמו בנטלי - שפע אנרגיה בלתי נגמר שארוז בתא נוסעים שהוא טרקלין מהודר על גלגלים.

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
הדר מקיר לקיר, המון טכנולוגיה ועדיין קלה מאוד לשימוש/קינן כהן

אבל היא לא שם. וזו הנקודה העיקרית לגבי המכונית הזו. מרצדס ייצרה כלי תחבורה פנטסטי, יוצא מן הכלל ומרשים מאוד טכנולוגית - אולם ברגע שהצמידה לה את האות S היא ישר יצרה זיקה למכונית שהציבה ומציבה רף כל כך גבוה שמרצדס עצמה לא עומדת בו. ה-EQS היא לא "S קלאס חשמלית". וזה לא שקהל הלקוחות שלהן באמת חופף, אבל המחירים שלהן כן, ועם 890 אלף שקלים ל-EQS450 שהיא כרטיס הכניסה ו-1,290,000 שקלים למכונית המבחן כל אחד מהקונים של אחת מהן יקבל את הטוב ביותר שיש לכל אחד מהעולמות האלו להציע, אבל לא את הטוב משניהם.

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
בגרסת ה-580 שני מנועים והנעה כפולה/קינן כהן

על הצד הטכני: מרצדס EQS580

מנוע, הנעה: חשמלי, שני מנועים, כפולה
מתח: 400 וולט
סוללה: 107.8 קוט"ש
הספק (כ"ס): 523
מומנט (קג"מ): 85.5
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (ס"מ):
522
רוחב (ס"מ): 193
גובה (ס"מ): 151
בסיס גלגלים (ס"מ): 321
תא מטען (ליטרים): 610

ביצועים:
תאוצה 0-100:
4.3 שניות
מהירות מירבית: 210 קמ"ש
טווח (מבחן): 550 ק"מ

מתחרות:
עתידי: ב.מ.וו i7, אודי A8 חשמלית

מחיר:
1,290,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully