וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מרצדס S קלאס

עודכן לאחרונה: 1.5.2021 / 21:10

מאז 1972 מרצדס S קלאס מותחת קו ברור בינה לבין כל מכוניות הפאר האחרות ומכוניות בכלל. אני מתנצל, אבל מהבחינה הזו המבחן הזה הולך להיות הדבר הכי משעמם שאתם הולכים לקרוא. או שלא?

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
מיליון פיקסלים בכל יחידת תאורה/קינן כהן

במאי 2013 הוצגה מרצדס S קלאס הקודמת, לצד בתי המלאכה שאחראים על תפירת העור, סדנאות העיצוב, מהנדסי השלדה, המנועים והטכנולוגיה, הייתה קבוצת אנשים שונה מאוד אבל משמעותית. הם לא הבינו כלום ביחסי העברה, באווירודינמיקה, בכיול מתלים, בהנדסת אנוש ונוחות - במילים אחרות, כל קשר בינם לבין מכונית בהיבט המכאני שלה היה מקרי בהחלט. אבל את 11 האנשים האלו אספה מרצדס לאחר שנבחרו במיוחד, הם הוכנסו לאולפן ושם הוקלטו מדקלמים את ההנחיות הקוליות של הדגם. לא גבר או אישה, לא צעיר או מבוגר, לא בעל קול כזה וקול אחר - 11 אנשים שונים. זהו, אני סיימתי.

בספטמבר של שנת 2020 הוצגה מרצדס S קלאס הנוכחית לעולם שונה מאוד, בספטמבר 2020 למעט מאוד אנשים היה קשב למכונית פאר שמציגה רשימת חידושים ותא נוסעים שבועט את הרף אל מחוץ למגרש.

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
לא מתפתה לתצורת ה"קופה" ושומרת על צללית הלימוזינה/קינן כהן

הקנצלרית

מרצדס S קלאס החדשה היא מאוד שחורה ומאוד ארוכה, זו המחשבה הראשונה שעוברת בראש כשרואים אותה. 529 ס"מ מטמבון לטמבון ורוחב של 195 ס"מ מצד לצד זה המון מכונית. יופי הוא עניין מאוד אישי ושל טעם, אבל כך או כך, במפגש פנים אל פנסים איתה, משהו בפרופורציות עובר פחות חלק מאשר בעבר - היחס בין גודל פנסי החזית המעט קטנים (קטנים, אבל עם יותר ממיליון פיקסלים האחד) לבין הגריל המפלצתי וגוש הפלסטיק הענק של הטמבון - משהו שם הולך לאיבוד במסר של יוקרה, כי אין משהו שאומר יותר "יוקרה" מהרבה פלסטיק.

עוד בוואלה!

קשה לקנות, קשה להחזיק: המחיר האמיתי של מכוניות היוקרה

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
משהו שם פחות עובד בכל מה שקשור ליחס בין הפנסים לגריל ולפלסטיק מסביב/קינן כהן

אבל כאשר פוערים את הדלת האתגר מתהפך, זה לא פשוט למצוא בתא הנוסעים הזה משהו שהוא לא עור, עץ או מתכת והאצבעות שלכם אמורות לגעת בו בשגרה. וזה לא רק העניין הקצת משונה שיש לכתבי רכב עם למשש חומרים בתא נוסעים. אני מדבר על הרגע שבו אדם שקונה מכונית שכזו מביט סביב והעיניים שלו פוגשות חומרים שהם מהרף הפחות או יותר עליון של התעשייה.

- מרצדס EQA: החשמלי הקומפקטי בישראל
- מבחן דרך: מרצדס A קלאס פלאג אין
- הוצגה : מרצדס C קלאס

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
הו וואוו, כן, זה גם נראה טוב במציאות/קינן כהן

עכשיו תראו, מבחן דרכים ממוצע אורך כ-48 שעות, בשלב מסוים אני מבין שאני אצטרך יותר מזה כדי באמת ללמוד לתפעל את כל המערכות ב-S קלאס, שלא לדבר על לנהוג בה. לא משנה אם זה מופעל ממסך המגע בגודל 12.8 אינץ', מהטאבלט במושב האחורי, בהפעלה קולית ומפקדים פיזיים. אם זה מוקרן על השמשה המשולבת במציאות רבודה (האנס, העסק פה ממש לא אפוי עדיין), מלוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ' עם התצוגה התלת מימדית (פריץ, צריך לטפל בניגודיות של תצוגת העומק), או מדוקלם על ידי המערכת הקולית של המכונית (גרטה, עבודה מצוינת).

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
כן, המסך מלא בטביעות אצבע, כן זה ככה בכוונה - ברוכים הבאים לחיים האמיתיים/קינן כהן

למערכת השמע יש כנראה את מספר הרמקולים הכי גדול במקום אחד מחוץ לחנויות ציוד אודיו - 31. בקרת האקלים יודעת לחלק את מזג האוויר בתא ל-4 איזורים שונים, למושבים יש מערכת עיסוי עם 10 תוכנות שונות של עוצמה ומיקוד, וכריות ראש רכות ואווריריות. אחת הטרמפיסטיות שזכתה להסעת חייה תיארה כ"רכות כמו פלוץ של חד קרן"... לא יודע, אני לא מבין בשני התחומים האלו. בקיצור, אתם מבינים את הסיפור. וזה עוד לפני שהגענו למקום הכי חשוב במכונית הזו - המושבים האחוריים, שם יושבים הרבה פעמים הבעלים של המכונית הזו. והמושבים, בואו, באמת מהטובים יותר שיש לתעשייה להציע באפשרויות הכיוון, באיכות, הנוחות והמרווח, באופן שבו הגוף נח-מרחף בהם - אני אישית שקלתי לריב עם הקנצלרית רק כדי שיהיה לי תירוץ ללכת לישון באוטו.

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
המקום הכי טוב במכונית/קינן כהן

בתחום הבטיחות, ממש כבר מיותר לציין - הרשימה פה מלאה ואז עוד קצת שממש נשפך מהצדדים. עזבו את כל מה שיש לכם במכונית הרגילות, עזבו את זה שמתחת לכל העסק הזה יש כבר הכנה לנהיגה אוטונומית ברמה שלוש. העסק נהייה מעניין עם 12 כריות אוויר, מערכת שמגביהה את המכונית כהכנה לפגיעה בעצם או רכב אחר (כאופציה), קונצרט אורות שמצטרף להתרעות השונות, התערבות בהיגוי לשיפור תמרוני החירום ועוד.

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
הנוף הכי טוב במכונית/קינן כהן

אז איפה היינו? מבחן של 48 שעות? אתם מבינים למה זה כמעט לא הספיק לנו הפעם. אם נרצה לתמצת את זה יותר - במרצדס S קלאס יש כל כך הרבה מערכות שפשוט יותר לכתוב שהיא צריכה להגיע עם נהג שידע לתפעל אותן. כי למרות שאפשר להתרגל להכל, ושמערך התפריטים פה בסך הכל הגיוני - בקרב המאסף מפקדים פיזיים, אנחנו ממשיכים להפסיד את הנוחות הפשוטה של להנמיך את הווליום, לשנות טמפרטורה במיזוג או את פיזור האוויר מפתחי המיזוג.

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
נוחות מופלאה על כל כביש וסלילה/קינן כהן

סיבוב אחרון

ועם כל ההתקדמויות ב-S קלאס, במקום אחד היא לא ממש זזה לאנשהו - מתחת למכסה המנוע. זה לא ייחודי לה, תתחילו להתרגל לזה שאנחנו לא הולכים לפגוש יותר מדי מנועי בנזין חדשים, בעולם שדוהר לכיוון החשמל, אין שום טעם לקבור את הכסף במנועים האלו. בישראל משווקת ה-S עם שתי יחידות הנעה, דיזל או בנזין, שתיהן בנפח 3.0 ליטרים, שתיהן בתצורת שש בטור. אני נוסע בזו של הבנזין. יש לה 435 כ"ס ו-53 קג"מ, סיוע חשמלי מסוללת 48V, ולכם לא יהיה מושג איפה רצועת הכוח שלה מתחילה או נגמרת, אתם רק תדעו שכאשר אתם לוחצים על הדוושה הגוש הזה נע קדימה בנחישות של טייקון נדל"ן למראה הפשרה של קרקע חקלאית בשרון.

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
שש בטור, זה מה שיש/קינן כהן

ועל אף 4.9 השניות שלה ל-100, על אף ההנעה הכפולה ושני מצבי הספורט שלה, על אף העובדה שהיא מסוגלת לזוז מהר, מאוד מהר בכביש מפותל, זה לא הקטע פה. הקטע פה הוא שקיעה לתוך הכורסאות שלה, אטימה מוחלטת של תא הנוסעים שלה מכל הבלי העולם, ביצוע של דניאל בארנבוים לווריאציות גולדברג של באך, הפניית הסמל המזדקר ממכסה המנוע צפונה, קיבוע בקרת המהירות שלה ונסיעה רצופה עד שמגיעים לשלט "עצור! גבול לפניך".

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
לכוון את סמל הכוכב צפונה ולנסוע/קינן כהן

היא יכולה לרחף על כבישים שבורים ומצולקים בבליעה אגבית לחלוטין, שלא להטריד את אדוני בכל אותן זוטות של פשוטי העם כמו סלילה לא טובה מספיק. והמקום היחיד בו בולמי האוויר שלה מקבלים ציון מושלם מינוס הוא היכולת לרסן את הגוף בנהיגה מהירה מאוד על כביש גלי. אגב, בקומה מעל הבולמים האלו יש את ה- E-Active Body Control האופציונליים יודעים לכוונן את עוצמת השיכוך וההחזרה באמצעות מצלמות דרך עד 1,000 פעמים בשנייה.

אבל לא רק בכבישים המהירים והרחוקים, את זה ידענו וציפינו ממנה לעשות היטב. הפרק העירוני היה הפתעה לא קטנה, שוב, לא בגלל הנוחות - אלא בגלל הגודל שלה. ה-S קלאס שמצוידת בהיגוי לארבעת הגלגלים יכולה להפנות את הגלגלים האחוריים בזווית נגדית של עד 10 מעלות ביחס לגלגלים הקדמיים. זה אולי לא נשמע משהו, אבל למי שמורגל בנהיגה במכוניות כאלו - מדובר במערכת שאין איך להגדיר מלבד "מהפכה" האופן שבו הגוש השחור הזה מתמרן בחניון תת קרקעי, בהשתחלות לרחוב צר או בפניית פרסה "על המקום" משחק לך בראש, אבל ממש.

אה, עוד משהו, לפעמים נתון חסר משמעות יכול להיות מאוד מעניין - כי המרצדס S קלאס צרכה 10 ק"מ לליטר. למכונית בגודל, במשקל ובכוח שלה? זה כמעט מעשה כשפים.

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
לישראל מגיעה גרסת בסיס הגלגלים הארוך ההיגוי האחורי הוא פשוט כישוף/קינן כהן

סיכום

אז כן, מרצדס עשתה את זה שוב והעמידה את מכונית הפאר הטובה ביותר בעולם מתחת לעולמות בנטלי ורולס רויס - נקודה. הפער בינה לבין המתחרות שלה מאודי עם ה-A8 ומב.מ.וו בסדרה 7 או מלקסוס LS היה גדול כל כך בדור היוצא שלה, והחדש מתרחק מהן עד כדי הפיכה שלהן לנקודות קטנות במראה.

אבל, והנה מגיע האבל, למרצדס S קלאס יש עוד אתגר מעניין מאוד והוא נמצא אצלה בבית. קוראים לו מרצדס EQS וזו ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, זו שמקבילה לה בהרבה בחינות, רק עם הנעה חשמלית ועם מספרים יוצאים מן הכלל. ולמרות שאפשר לומר בביטחון שב"בנק" הלקוחות שלה יהיו מספיק כאלו שעבורם הנעה חשמלית זה נחמד לרכב במגרש הגולף שלהם, את מכונית המרצדס הם רוצים עם השם S קלאס ויהי מה. הם, מה לעשות, יצטרכו בעתיד הנראה לעין להסתפק במנועים שאינם המילה האחרונה. ואם בסיבוב הקודם מרצדס הצליחה ללכת סביב הסוגיה הזו עם גרסת הפלאג אין, הפעם, לפחות עד שזו תוצג, היא תצטרך להתאמץ עם שאר הטריקים בשרוול כדי להשאיר אותם בבית.

מצד שני, ואחרי כמה מאות קילומטרים, אין שום סיבה אמיתית לחשוב שהיא לא תצליח לעשות את זה גם הפעם. ומה לגבי המחיר? 1,250,000 שקלים. אגב, אם מישהו חיכה פה לאיזה שוס, צר לי, לאחוזון באוכלוסיה אליו המכונית הזו מכוונת, השאלה האם היא שווה את הכסף או לא? התשובה היא... לא רלוונטית.

מבחן דרך: מרצדס S קלאס. קינן כהן
האם זה הסיבוב האחרון של המכונית הזו? כנראה שכן כפי שהכרנו אותה עד כה/קינן כהן

על הצד הטכני: מרצדס S500

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, כפולה
נפח (סמ"ק): 2,999
הספק/סל"ד (כ"ס): 6,100/435
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,800/53
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
529
רוחב (ס"מ): 195
גובה (ס"מ): 150
בסיס גלגלים (ס"מ): 322
תא מטען (ליטרים): 550

ביצועים:
תאוצה 0-100:
4.9 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות:
אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7, לקסוס LS

מחיר:
1,250,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully