וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: מרצדס C קלאס החדשה. אצלנו ברבעון השלישי

24.2.2021 / 0:17

עם השראה עיצובית ומערכות טכנולוגיות שנמצאות גם ב-S קלאס, מרצדס C קלאס החדשה תמשיך לפתות לקוחות בעולם שהולך לקרוסאוברים

מרצדס C קלאס החדשה. אתר יצרן
מרצדס C קלאס החדשה, קשר למסורת עם צעד קדימה בעיצוב/אתר יצרן

הדבר הראשון שתפס את העין בהודעה לעיתונות של מרצדס C קלאס החדשה הייתה ההצהרה כי לעת עתה תוצע המכונית עם מנועי 4 צילינדרים בלבד. זו לא הפעם הראשונה שהיא עם מנועים בתצורה הזו, אבל זו בהחלט הפעם הראשונה שהיא רק עם מנועים כאלו. אבל אז אני נזכר שגם בהצגת סבתא רבתא שלה, ה-190 מייסדת השושלת שלימים הפכה להיות ה-C קלאס - הוכה עולם הרכב בתדהמה "מרצדס מייצרת מכונית בגודל של פורד סיירה?!".

אבל תדהמה בצד, מאז המכונית ההיא ב-1981 ולאורך 11 שנים של ייצורה ולאחר מכן הדורות של ה-C קלאס, מכרה הסדרה הזו יותר מ-10.5 מיליון יחידות.

מרצדס C קלאס החדשה. אתר יצרן
הבליטות במכסה המנוע שפעם יוחדו לגרסאות ה-V8 ב-AMG נמצאות גם כאן/אתר יצרן

המנועים שישרתו את ה-C קלאס החדשה יציעו כולם תמיכה חשמלית מתונה של 48V, המאפשרת דימום מנוע לפרקי זמן ארוכים יותר, אפשרות "גלישה" בכוח המנוע ותגבור רגעי בן 20 כ"ס למכונית.

הטווח מתחיל ממנוע 1.5 ליטר ב-C180 שיספק 170 כ"ס, וב-C200 יספק 204 כ"ס. מנוע 2.0 ליטרים ב-C300 יספק 258 כ"ס ומנוע דיזל 2.0 ליטרים יגיע בשתי רמות הספק 170 או 265 כ"ס (220d ו-300d בהתאמה). גרסת פלאג אין תשלב יחידה חשמלית בהספק 129 כ"ס עם מנוע 2.0 ליטרים בנזין ותציע טווח חשמלי נקי של 100 ק"מ בזכות סוללות 25.4 קילוואט - ההספק המשולב ונתוני הביצועים של המנועים לא נמסרו.

תיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים מוצמדת לכל יחידות ההנעה.

עוד בוואלה!

מרצדס S קלאס בישראל: תכינו מיליון שקלים

לכתבה המלאה
מרצדס C קלאס החדשה. אתר יצרן
היגוי אחורי כאופציה, כמו ב-S קלאס/אתר יצרן

מרצדס C קלאס החדשה צומחת במימדיה ביחס לדור היוצא, היא עכשיו באורך של 475 ס"מ (תוספת של 6.5 ס"מ), רוחב של 182 ס"מ (תוספת של ס"מ), והגובה צומצם גם הוא בס"מ בבודד. בסיס הגלגלים הוסיף 2.5 ס"מ ל-287 ס"מ. תא המטען יכיל 490 ליטרים בגרסת הבנזין ו-360 ליטרים בגרסת הפלאג אין.

בתא הנוסעים מדברים בהודעה לעיתונות על השפעות מה-S קלאס. הבולטות בהן ניכרות במסך המולטימדיה האנכי בגודל 10.25 אינץ' בקונסולה המרכזית (ניתן לקבל את מסך ה-11.9 אינץ' כמו ב-S קלאס כאופציה בתשלום), בלוח המחוונים ה"מרחף" בגודל 10.25 סטנדרטי או ה-12.3 האופציונלי והעיצוב רב הזרועות החדש של ההגה.

מרצדס C קלאס החדשה. אתר יצרן
עיצוב פנים בהשראה מה-S קלאס/אתר יצרן

מערכת ההפעלה היא מהדור השני של ארכיטקטורת ה-MBUX, וזה אומר שלהפעלה הקולית של מערכות שונות מתווספת גם אפשרות כמו חיבור אינטרנט קבוע לצורך הזרמת מדיה או עדכונים דרך חיבור רשת ישירות למכונית.

עוד תוספות ושינויים בדור החדש נמצאים בבולמי אוויר שמגיעים כסטנדרד בגרסאות הפלאג אין. סידור המתלה האחורי ממשיך גם פה אבל משודרג לשיפור הפעולה שלו כולל הפחתת הרעשים שמגיעים לתא הנוסעים. אבל התוספת הבולטת ביותר כאן היא האופציה להיגוי אחורי, זה שהוצג ב-S קלאס וזו כניסה ראשונה שלו לסגמנט הזה. ההיגוי האחורי שמפנה את הגלגלים בזווית של עד 2.5 מעלות בכיוון הנגדי לזה של הקדמיים במהירות נמוכה או במקביל לו במהירות גבוהה יותר, מאפשר לשפר את התמרון במהירויות איטיות ולספק יציבות טובה יותר במהירות גבוהה.

פרטים נוספים על הדור החדש יימסרו עם המשך ההצגה של המכונית לקראת ההגעה של הגרסאות הרלוונטיות לישראל. מתי? לדברי גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל ה-C קלאס תושק בישראל ברבעון השלישי של השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully