וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמליות המעניינות של 2022

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 17:06

שנת 2021 הייתה שנת הפריצה של המכוניות החשמליות, ובשנה הנוכחית הזרם הולך להתגבר עם עשרות דגמים חדשים. אספנו לכם את המעניינים יותר

הן אולי עוד לא מהוות כמות משמעותית מכלל מכירות המכוניות החדשות, וגם לא יהיו כאלו לפחות בשנים הקרובות. אבל גם עם 3 אחוזים בלבד מנתח השוק הכולל, מכוניות חשמליות הן היום הבאזז הגדול ביותר בשוק הרכב העולמי וגם המקומי. עם יותר ויותר יצרנים שמצודדים תותח לתחום הזה, למעט כמה יוצאות דופן, הוא יהיה המוקד העיקרי של חידושים בתחום.

גם השוק הישראלי הולך לראות המון דגמים חדשים שיצטרפו להיצע המקומי. עצרנו רגע כדי לבחור את המעניינים יותר מביניהם. ממותגים עממיים וזולים ועד השפיץ של מכוניות היוקרה.

Aiways U6 הוצג. אתר יצרן
מרכב מסוגנן על הבסיס המצוין, AIWAYS U6/אתר יצרן

AIWAYS

יצרנית הרכב הסינית הצעירה הרשימה מאוד עם מוצר הבכורה שלה ה-U5. שהציע טווח, התנהגות, נוחות ומרווח טובים מאוד. נכון, יש לו גם פערים לצמצם בהיבט של הנדסת האנוש ושיפור נדרש בציון הבטיחות, אבל בהתחשב במוצר ראשון, אפשר להיות אופטימיים.

מה זה?
להיצע שלה יצטרף דגם נוסף ה-U6. שהוא לא דגם שונה לגמרי, אלא רק מרכב דמוי קופה על הבסיס הקיים. כלומר עם יחידת ההנעה החשמלית בת 204 הסוסים והטווח המוצהר של כ-400 ק"מ.

מתי פה?
במחצית הראשונה של השנה

אודי e tron S ספורטבק. אתר יצרן
אודי e tron S ספורטבק, כי העולם חייב קרוסאובר-ביצועים-חשמלי/אתר יצרן

אודי

אודי ויגואר יכולות להתקוטט על הבכורה בהצגת הקרוסאובר-פרימיום-החשמלי הראשון בעולם. זו עם ה-e tron וזו עם ה-i PACE שהוצגו שניהם ב-2018. אבל לגבי השאלה מי מינפה את העסק להצלחה מסחרית, בואו, פה אין ממש שאלה. לא רק להצלחה מסחרית, אלא גם לשם קוד לסדרת דגמים חשמליים המשתרעים מה-Q4 e tron ועד ל- e tron GT.

מה זה?
אז אודי ממשיכה להרחיב את ההיצע של משפחת e tron והפעם לא עם דגם, אלא עם גרסת S ספורטיבית ל-e tron ספורטבק בעל תצורת הכמו קופה. ככל דגמי ה-S של אודי, הוא יציע ביצועים ודינמיות גבוהה יותר מהגרסאות הרגילות. במקרה שלו, 4.5 שניות ל-100 ומהירות מירבית של 210 קמ"ש (לעומת 5.7 ו-200 בספורטבק הרגיל). תצורת ההנעה שלו ייחודית כאשר הוא משתמש במנוע הבודד של הספורטבק לגלגלים הקדמיים ומוסיף עוד שני מנועים לגלגלים האחוריים, מהבודדים בתעשיה לעשות שימוש בסידור הזה. עם העלייה בביצועים מגיע גם טווח צנוע יחסית, סוללת 95 קוט"ש תיקח אותו 365 ק"מ מוצהרים לכל טעינה.

מתי פה?
צפוי להגיע בחציון הראשון של 2022.

הוצגה: ב.מ.וו i4. אתר יצרן
מענה ראשון וישיר של יצרנית פרימיום למודל 3 של טסלה/אתר יצרן

ב.מ.וו

לב.מ.וו יהיו שתי חשמליות מעניינות בשנת 2022. הראשונה די בתחילתה והשנייה אולי לקראת סוף השנה.
הן חלק ממהלך נרחב של ב.מ.וו לחשמול נרחב יחסית של היצע הדגמים שלה. בחלקו הוא נעשה על ידי הסבת דגמים קיימים לחשמל כמו ה-iX3 ובחלק מהמקרים דגמים חשמליים ייעודיים כמו ה-iX.

מה זה?
ב.מ.וו i4 היא למעשה גרסה כל-חשמלית לסדרה 4 גראן קופה, שהיא גרסה מעוצבת לסדרה 3. ההיצע לעת עתה עומד על שתי יחידות הנעה, ה-eDrive40 וה-M50. לראשונה 340 כ"ס, תאוצה של 5.7 שניות ל-100 וטווח של 590 ק"מ. השנייה עם 544 כ"ס, תאוצה של 3.9 שניות ל-100 ועד 510 ק"מ טווח.

המכונית השנייה היא ה-i7 מקבילה חשמלית לסדרה 7 שטרם הוצגה רשמית, אך נמצאת בישורת האחרונה של הפיתוח. כאשר תצוג היא תהייה התשובה של ב.מ.וו ל-EQS של מרצדס. פרטים רשמיים מלאים אין, אבל כן ידוע שיהיו לה שתי גרסאות הנעה הראשונה עם 326 כ"ס והשנייה עם 600 כ"ס. הטווח צפוי להיות כ-600 ק"מ.

מתי פה?
ה-i4 צפויה להתחיל להימכר ברבעון הראשון של 2022 וה-i7 לקראת סוף השנה.

ג'נסיס GV60. אתר יצרן
ג'נסיס GV60 חשמלית ייעודית ראשונה/אתר יצרן

בג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי, הולכים על המסלול המשולב. הצגת מכוניות חשמליות ייעודיות לצד הסבות של דגמים קיימים בהיצע להנעה חשמלית. בשנה הקרובה יהיה שלושה כאלו, הראשון מהסוג הייעודי והשניים האחרים מתבססים על מכוניות קיימות.

מה זה?
הדגם הייעודי של היצרנית הוא ה-GV60, המתבססת על יונדאי איוניק 5, אבל כאן את הקווים החדים של יונדאי מחליף מרכב מפוסל בקימורים ועם סממני העיצוב של ג'נסיס ביחידות התאורה (הגריל במקרה הזה נהייה קצת מיותר). הסוללות והביצועים צפויים לחפוף לאלו של יונדאי - 217 כ"ס לגרסת הבסיס עם ההנעה האחורית ו-306 לבכירה עם ההנעה הכפולה.

לצידה יהיו גם הגרסאות המוסבות להנעה חשמלית של ה-G80 הסאלונית בעלת 370 כ"ס משני מנועים חשמליים וטווח מוצהר של כ-400 ק"מ. ההסבה האחרת היא של ה-GV70 הקרוסאובר הקומפקטי של היצרנית שהוצג גם בגרסה חשמלית כאן עם 490 כ"ס וטווח דומה.

מתי פה?
ה-GV60 צפוי להגיע כבר ברבעון הראשון של 2022, ולצידו ה-G80 החשמלית. בהמשך השנה יצטרף אליהם במהלך המחצית הראשונה של השנה.

דאצ'יה ספרינג. אתר יצרן
קטן, זול ועם ציון ריסוק בעייתי - דאצ'יה ספרינג/אתר יצרן

דאצ'יה

כאשר היא נשענת על פלטפורמות קיימות של רנו, דאצ'יה רוצה לעשות לעולם החשמלי מה שעשתה למכוניות הבנזין והדיזל מאז הוצגה - להציע אלטרנטיבה זול ופשוטה לתחבורה. רק שהפעם היא תעשה את זה עם מכוניות חשמליות. הראשונה בהן היא הספרינג.

מה זה?
הספרינג הוא מכונית חשמלית קטנה במימדי מכוניות מיני דוגמת יונדאי i10 וכו' אבל עם מנוע חשמלי. ההספק צנוע מאוד - 43 כ"ס, מספרים כמותם לא ראינו כשני עשורים בשוק המקומי, אבל הוא לא אמור לצאת מגבולות העיר או לכל הפחות הפרברים הקרובים, ושם זה בעיקר המומנט שחשוב. ולא שהוא היה יכול להתרחק יותר מדי בכל מקרה עם טווח של 230 ק"מ. ניסוי הריסוק האחרון של הספרינג לא מעורר ביטחון עם כוכב בודד שקיבל הרכב.

מתי פה?
רשמית הוא אמור להתחיל להימכר פה כבר בחציון הראשון של השנה. תכל'ס, במשרד התחבורה כבר נרשמה יחידה בודדת שלו עם מחיר מוצהר של 110 אלף שקלים. מה שיהפוך אותו למכונית החשמלית האמיתית הזולה בישראל.

טויוטה bZ4X. אתר יצרן
טויוטה BZ4X, מה יהיה עם השמות האלו/אתר יצרן

טויוטה

לטויוטה לא ממש אצה הדרך לפיתוח מכוניות חשמליות טהורות. בעוד היצרניות האחרות דופקות ספרינט היסטרי לחשמל במטרה לחמוק או לצמצם את הקנסות שיחטפו בשל פליטת המזהמים הכוללת של המכוניות שלהן, טויוטה היפנית כבר מושקעת בעולמות ההיברידיים הרבה מאוד שנים. ואת הפיתוח של המכוניות החשמליות שלה היא עשתה במתינות, עד שאלו הוצגו במפגן עוצמה מפואר לאחרונה.

מה זה?
ה-BZ4X הוא הסנונית החשמלית הטהורה הראשונה של טויוטה. העיצוב עתידני וחללי והמימדים יהיו נדיבים מאוד - המידות החיצוניות שלו גדולות מאלו של הראב 4 הנוכחי. ההספקים ינועו בין 204 ל-217 כ"ס. הטווח המוצהר בשתי הגרסאות זהה - 450 ק"מ. השוס של טויוטה: הצהרה על צפי ההפחתה של הסוללה - 10 אחוזים ל-10 שנים או 240 אלף ק"מ. מה שלא עשתה אף יצרנית לפניה.

מתי פה?
בחציון השני של 2022

טסלה מודל Y. יצרן, אתר יצרן
טסלה מודל Y, תשחזר את העניין?/אתר יצרן, יצרן

טסלה

שלושה דגמים נוספים צפויים להצטרף להיצע של יצרנית הרכב האמריקנית טסלה בישראל. החברה שהפכה את השוק הישראלי ב-2021, כאשר המודל 3 שלה הפך בן לילה ללהיט מקומי חסר תקדים ולדגם הנמכר ביותר בישראל לקוחות פרטיים.

מה זה?
החדש ביותר בהיצע של היצרנית והמצופה ביותר הוא המודל Y. מעין מיקרוואן/קרוסאובר בעל אפשרות לתצורת 5 או 7 מושבים. כמו המודל 3 הוא יוצע בגרסאות LR וגם פרפורמנס חזקה. הוא צפוי להציע כבר מגרסתו הבסיסית טווח של כ-500 ק"מ.
שני דגמים נוספים שצפויים להגיע הם המודל X שהוא מיניוואן/קרוסאובר מגודל בעל דלתות ה"פאלקון" הנפתחות-מתקפלות כלפי מעלה. גם הוא במספר רמות ביצועים וטווחים. גם המודל S הסאלונית צפויה להגיע ולהציע גם את גרסת ה-plaid שמצהירה על 2.1 שניות ל-100. ולמעשה הינה המכונית הסדרתית המהירה ביותר במיאוץ ל-100 קמ"ש למי שזה מאוד חשוב לו

מתי פה?
בואו, זה טסלה. היא לא הודיעה לאף אחד מתי היא באה והיא לא עושה את זה עכשיו. להזמין אפשר בכל אופן.

מרצדס EQE. אתר יצרן
מרצדס EQE/אתר יצרן

מרצדס

למרצדס, כמו לב.מ.וו יש את גישת המלקחיים לעולם החשמלי - דגמים ייעודיים שייבנו על פלטפורמה חשמלית מבסיסה ודגמים שהיו הסבה של כאלו בעלי מנועי בעירה פנימית להנעה חשמלית. זה גם יהיה המצב של המכונית החשמליות שנראה ממנה השנה.

מה זה?
בקנה של מרצדס יש את ה-EQB שתהייה גרסה מוסבת לחשמל של ה-GLB ג'יפון 7 המושבים של היצרנית ואת ה-EQE, מכונית סאלון חשמלית על בסיס ה-E קלאס שאצלה הבשורה היא טווח נסיעה 656 ק"מ. מלבד אלו יוצגו גם שני קרוסאוברים הראשון הוא ה-EQE SUV שמבוסס על אותה EQE והשני הוא ה-EQS SUV שמבוסס על מכונית הפאר EQS, מעיין גרסה חשמלית ל-GLS.

מתי פה?
את ה-EQB וה-EQE נראה פה במהלך המחצית הראשונה של 2022. את השניים האחרים במחצית השניה.

סיטרואן ברלינגו חשמלי. אתר יצרן
סיטרואן ברלינגו חשמלי/אתר יצרן

סיטרואן

אם שנת 2021 הייתה הפריצה של המכוניות החשמליות בתחום הפרטי, השנה הנוכחית עשויה להיות השנה בה גם השוק המסחרי הולך להתחבר לשקע החשמל. מי שמובילה את תחום הטנדרונים ביד רמה - סיטרואן - עם הברלינגו צפויה להיות גם זו שתחדיר לכאן היצע נאה מאוד של מסחריות חשמליות. הטווחים אמנם נמוכים מאוד, אבל השימוש בכלים האלו לרכבי חלוקה עירוניים עשוי להיות מהפכני בהיבטי עלויות התפעול שלהם.

מה זה?
שלושה דגמים מרכזיים והנגזרות שלהם יוצגו כאן ב-2022. הברלינגו (ותואמיו בפיג'ו ואופל), הג'אמפי (ותאומו הזאפירה) והבוקסר הגדול. כולם ישתמשו במנוע החשמלי של סטלנטיס שנמצא בכלים החשמליים הקטנים שלה - 136 כ"ס ועם סוללות 50 קוט"ש יציעו כאמור טווחים קצרים מאוד - בין 222 ק"מ בבוקסר הגדול ל-275 ק"מ לברלינגו.

מתי פה?
עדיין לא ברור מועד השיווק המדויק, אבל הם יגיעו.

סקייוול קונספט. אתר יצרן
סקייוול, דגם קומפקטי ומיניוואן/אתר יצרן

סקייוול

עוד יצרנית סינית שנכנסה השנה לישראל עם מוצר ראשון המיועד לשווקים מערביים היא סקייוול. אלינו היא הגיעה עם ה-ET5 החשמלי שהציע הרבה מאוד אבזור ומימדים לשקל ונקלט יפה. בטח בהתחשב בזמן השיווק הקצר יחסית שלו ובלי פעילות פרסום נרחבת. אבל השנה הבאה תהייה זו שבה תרחיב את הפעילות בישראל.

מה זה?
מדובר בשני דגמים, כאלו שיתמקמו מתחת ל-ET5 ומעליו. הדגם הקטן יותר יהיה קרוסאובר קומפקטי שאת הקונספט עליו הוא נשען אפשר לראות באיור למעלה. הדגם השני שיכניס אותם לקטגוריה בתולית יחסית הוא מיניוואן 6 או 7 מושבים שיציע טווח של מעל 600 ק"מ.

מתי פה?
מועד ההגעה המדויק טרם ידוע

פולקסווגן ID.4. אתר יצרן
פולקסווגן ID.4 אח תאום לסקודה אניאק/אתר יצרן

פולקסווגן

אולי הפעם? שנתיים אחרי שהוצג וכאשר התאום שלו סקודה אניאק כבר פה, לפחות על הנייר, עתיד להגיע לכאן פולקסווגן ID.4. הדגם הוא חלק מפריסה רחבה יותר של דגמים חשמליים של פולקסווגן בהם ID.3, ID.5 ו-ID.6 פריסה ותזוזה מאסיבית שלה לכיוון החשמל משתי סיבות. 1. זה מה שהשווקים הגדולים והחשובים שלה רוצים. 2. דיזלגייט וזה ואני לא מוסיף מילים...

מה זה?
קרוסאובר חשמלי שיושב על הפלטפורמה הייעודית של פולקסווגן, חולק מכלולים עם סקודה אניאק ועם אודי Q4 e-tron ודגמים נוספים בעתיד. המנועים מוצעים בטווח הספקים של בין 150, 204 ו-302 כ"ס והנעה אחורית או כפולה. הטווח נגזר מסוג הסוללות שינועו בין 58 ל-77 קוט"ש וזה יגיע עד למקסימום מוצהר של 520 ק"מ.

מתי פה?
במחצית השנייה של השנה

קיה EV6. אתר יצרן
קיה EV6 כניסה דרמטית של קיה לעולם החשמל/אתר יצרן

קיה

כמו עם דגמים אחרים שלהן, גם בכניסה לעולם החשמל, קיה, החברה הבת של יונדאי עושה שימוש בבסיס חשמלי משותף לשתיים. נכון, זו לא באמת כניסה ראשונה-ראשונה שלה פנימה והיא הייתה עם פתרון כזה עוד בעשור הקודם עם גרסה חשמלית של קיה סול וכעת עם קיה נירו החשמלי (דור חדש יוצג בקרוב). אבל זו הפעם הראשונה שהיא עושה זאת עם דגם ייעודי.

מה זה?
היא אמנם יושבת על בסיס משותף עם יונדאי איוניק 5 אבל במימדים מעט שונים, וברור לגמרי שהעיצוב החיצוני הוא בשפה אחרת לגמרי. מבחינת מערכות הנעה היא מתכנסת למספרים של סוללות 58 קוט"ש או 77.4 קוט"ש. ההספקים עם הסוללה הצנועה יותר הם של 170 בגרסת המנוע היחיד ו-235 בגרסת שני המנועים. ועם סוללות הטווח הארוך יותר יהיו לה 228 כ"ס בגרסת המנוע היחיד ו-325 כ"ס בגרסת שני המנועים. נתוני הטווחים לא פורסמו במלואם למעט אלו של גרסת ההנעה האחורית של סוללות ה-77.4 קוט"ש שיעמוד על 510 ק"מ.

מתי פה?
ממש בקרוב, במהלך הרבעון הראשון

עוד בוואלה!

השוואתי: יונדאי איוניק 5 מול סקודה אניאק וסקייוול ET5

לכתבה המלאה
MG מחדשת את קו הדגמים. אתר יצרן
MG מארוול, יהיה ספינת הדגל של המותג/אתר יצרן

MG

ליצרנית הסינית MG, שהיא בעצם זרוע הייצוא של ענקית הרכב SAIC יש מניית יסוד בתחום החשמל בישראל. לפני שהגיעה טסלה והפכה את השולחן על השוק המקומי, זה היה MG ZS החשמלי שהחדיר מכוניות חשמליות במספרים משמעותיים לשוק המקומי. התחרות שזזה קדימה הביאה גם את ה-ZS להתעדכן עם סוללות גדולות וטווח משופר והוא כבר החל להימכר על הנייר פה. אבל יש שני דגמים חדשים מעניינים אחרים בדרך.

מה זה?
הראשון מבין השניים הוא המארוול R - זהו קרוסאובר גדול למדי עם 467 ס"מ מקצה לקצה ובסיס גלגלים של 280 ס"מ, מה שמפתיע לגלות שתא המטען בנפח צנוע יחסית של 357 ליטרים בלבד. מבחינת מנועים, סוללות וטווח יש סוללת 70 קוט"ש שעם מנוע בודד יספק 180 כ"ס וטווח של 402 ק"מ. בגרסת ההנעה הכפולה בעלת שני המנועים יש 288 כ"ס וטווח קצר יותר וקצר באופן כללי - 370 ק"מ.

הדגם השני של היצרנית היא ה-MG5 EV. זו הסבה לחשמל של משפחתית סטיישן בה מושתל מנוע חשמלי וסוללות. המנוע מספק 156 כ"ס והסוללות מגיעות בשני מארזים, 50.3 קוט"ש שיציעו טווח של 320 ק"מ ומארז גדול יותר של 61.1 קוט"ש ו-400 ק"מ.

מתי פה?
הן המארוול R והן ה-MG5 EV צפויים להגיע בסוף הרבעון הראשון של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    12
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully