וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה (בערך): ג'נסיס GV60

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 17:45

על בסיס המכונית החשמלית של יונדאי, האיוניק 5 מציגה ג'נסיס את הגרסה שלה שנקראת GV60. מול מי היא תתמודד בישראל, כמה תעלה ומתי

בהצגה רשמית ראשונה וחלקית חושפת ג'נסיס את ה-GV60. המכונית היא חשמלית ייעודית ראשונה של המותג, אבל לא החשמלית הראשונה שלו, שכן גרסה חשמלית לחלוטין של מכונית הסאלון ה-G80 הוצגה כבר.

מהמראה החיצוני אפשר לראות שיונדאי בחרה לצייד את ה-GV60 במצלמות שמחליפות את המראות הרגילות, ויש לקוות כי מדובר באופציה ולא אבזור קבע. הפתרון הזה מייצר יותר בעיות מאשר פתרונות בשלב זה כמו שלמדנו במקרה של אודי e-tron. מי שנעלם מהמופע הזה הוא "גריל המגן" שמופיע בכל דגמי היצרנית.

ג'נסיס GV60. אתר יצרן
כפתור BOOST מסקרן על ההגה (בירוק)/אתר יצרן

מתמונת תא הנוסעים אפשר לזהות את השורשים של המכונית הזו - האיוניק 5 של יונדאי, בעיקר בפריסת המסכים שלה (12.3 אינץ') כל אחד. אבל הבדלים בין השתיים אפשר למצוא בקונסולה המרכזית הצפה שנראית בתמונה לפחות גבוהה מאוד ובה בורר הילוכים בצורת החוגה של דגמי היצרנית. בצדדים אפשר להבחין בשני המסכים שיציגו את תמונת המצלמות.

ג'נסיס לא מוציאה פרטים טכניים אודות המכונית בינתיים, אבל לא באמת צריך. השימוש בפלטפורמה של איוניק 5 אומר שהיא תישען על אותן מערכות הנעה ברמת וודאות גבוהה מאוד, כלומר שימוש בסוללות 58 קוט"ש (170 כ"ס) לגרסת הכניסה עם ההנעה האחורית או 72.6 קוט"ש בגרסה הבכירה (217 כ"ס) ואת הגרסה בעלת ההנעה הכפולה שלה 306 כ"ס. נתוני ביצועים לא נמסרו, אין סיבה לחשוב שלא יחפפו לאלו של יונדאי (7.4 שניות בגרסת 217 כ"ס ו-5.2 שניות ב-306 כ"ס. גם הטווח צפוי להיות דומה לזה של איוניק 5 עם 450 ק"מ לסוללת ה-72.6 קוט"ש. המערכת תומכת בטעינה אולטרא מהירה של עד 350 קוט"ש במטעני DC (ובהצלחה למצוא כאלו) שמוסיפים 100 ק"מ לטווח בטעינה של 5 דקות או למי שזקוק ליותר, מעלים את אחוזי הסוללה ממצב ריק ל-80 אחוזים ב-18 דקות.

ג'נסיס GV60. אתר יצרן
מחליפה את הזוויות של האיוניק 5 בקימורים/אתר יצרן

הג'נסיס GV60 תצטרף במהלך החציון הראשון של 2022 לאולם התצוגה של היצרנית בישראל, לצד הספורט סדאן G70, הקרוסאובר הבינוני GV70, מכונית הסאלון ה-G80 והקרוסאובר הגדול המבוסס עליה ה-GV80.

מולה, ברחובות הסובבים את אולם התצוגה בהרצליה פיתוח וגם הרחוקים יותר, יתמודדו שלל קרוסאוברים קטנים וחשמליים של היצרניות השונות, חלקם בגרסאות משותפות עם דגמי בנזין כמו לקסוס UX300e וולוו XC40 החשמלי ומרצדס EQA, וחלקם עושים שימוש בפלטפורמה ייעודית כמו אודי Q4 e-tron וככל הנראה גם טסלה מודל Y אם וכאשר תגיע.

לאור התמחור שהולך ונראה כמו הסביבה התחרותית של הדגמים האלו ועומד על כ-300 אלף שקלים ולאור העובדה שבינתיים הצליחה היצרנית להשחיל את הדגמים שלה במחירים מאוד אטרקטיביים, אפשר להישאר אופטימיים לגבי הסיכוי שלה עם ההגעה שלה לפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully