וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: ג'נסיס G70 "ספורט"

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 7:22

מכונית הסדאן הקומפקטיות הן אולי לא מה שהיו פעם, אבל שום יצרנית יוקרה שמכבדת את עצמה לא יכולה לוותר על אחת כזו בהיצע. לעשות אותה מצוינת? זה כבר אתגר אחר לגמרי

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
ההופעה בגרסת הספורט אגרסיבית וקרבית/קינן כהן

רק כאשר ישבתי לכתוב את מבחן הדרכים של ג'נסיס G70 הבנתי שאנחנו נמצאים בימים פרדוקסליים לגמרי בכל מה שקשור למכונית ספורט-סדאן יוקרתיות. מצד אחד, כבר הרבה זמן שלא עמדה בפני הלקוח חובב הנהיגה מניפה כל כך רחבה של מכוניות שונות מאוד בקבוצה הזו. מוולוו S60 לקאדילק CT4, מטסלה מודל 3 לאלפא רומיאו ג'וליה, מלקסוס למרצדס ומב.מ.וו לאודי. לא כולן באותה רמה, אבל יש כאן מענה לכמעט כל טעם או כיוון. מצד שני, היחס בו נמכרים Q5, X3, XC60 או כל המקבילות האחרות ביחס למכוניות הסדאן האלו אומר גם משהו אחר - ההיצע קיים, אבל הלקוחות זולגים למקומות אחרים - ועדיין, להציג מכונית בקטגוריה הזו היא מוסכמה שיצרניות פשוט לא יכולות לאפשר לעצמן להתעלם ממנה ומסיבה פשוטה - זו עדיין הקטגוריה שמייצגת באופן המאוזן ביותר את היחס בין ה"ספורט" ל"אלגנט" וממנו שואבות היצרניות האלו לא מעט מההילה והתדמית שלהן.

כאשר ג'נסיס התחילה לצעוד בנתיב הזה לפני כמה שנים, היא ידעה את זה ובנתה את ההיצע שלה עם שורת דגמים שכל אחד מהם הוא שחרור של אגרוף מדויק למקומות שהמתחרות שלה מבוססות בו היטב. ה-G70 היא בדיוק אחד כזה.

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
פרופורמיות מצוינות, והצבע הזה, עם החישוקים האלו והקאליפרים - לבושה להרוג/קינן כהן

סטטית

למרות שהיא כבר לא צעירה בבסיסה וחוגגת ארבע שנים, ה-G70 שומרת על מראה עדכני למדי. היא אורזת לתוכה את מאפייני העיצוב של ה-G80 הסאלונית, הגריל, הסמל המכונף, יחידות התאורה הצרות, מכסה המנוע הארוך ועד לאחוריים הדחוסים. אבל למעט החזית המאוד מובחנת ומזוהה עמה, יש בה פה ושם כל מיני דברים שמזכירים מכוניות אחרות, הזנב בפרופיל הוא יותר מדי מרצדס C קלאס היוצאת והקורה האחורית לגמרי נושאת את ה"הופמייסטר קינק" של ב.מ.וו.

אבל בעוד העיצוב החיצוני נשאר רענן בזכון פרופורציות טובות ועדכון שעבר בשנה האחרונה, לסביבת הנהג כבר קשה להיראות כמו המילה האחרונה וריפודי הבד האדומים האלו אולי עוזרים להקפיץ את הנראות, אבל באמת שזה היה קצת יותר מדי, איך לאמר, מוחצן. התפעול נוח מאוד, ויש מסך מולטימדיה נדיב של 10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי של 12.3 אינץ', התפעול של כל האבזור נעשה בצורה ישירה, פשוטה, בלי כל מיני ניסיונות התחכמות.

עוד בוואלה!

השוואתי: ב.מ.וו 330e מול וולוו S60 T8

לכתבה המלאה
מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
הגיל מתחיל להיראות בתא הנוסעים/קינן כהן

הגרסה הנבחנת היא ה"ספורט" שבה הדגש הוא יותר על מאפיינים ספורטביים-דינאמיים ולא אבזור עשיר כמו רמת הגימור "לקשרי", ועדיין עם ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים ולהגה, חלון גג פנורמי, טעינה אלחוטית, מערכת שמע של Lexicon עם 15 רמקולים והרשימה עוד ארוכה - נסו לאבזר כך מתחרה אירופית ותחזרו עם חור של עוד כמה עשרות אלפי שקלים בעו"ש - וזה לא הכסף כמו התחושה הזו, שאתם יוצאים קצת, נו, איך קוראים לזה, המילה שנשמעת כמו פלאיירים.

גם רשימת אבזור הבטיחות ארוכה ומלאה, מעבר לכל הטוב המקובל יש פה גם מכסה מנוע אקטיבי שמצמצם חומרת פגיעה בהולכי רגל, מצלמות 360 מעלות עם תצוגת תלת מימד, הצגת "שטח מת" באיתות על גבי לוח המחוונים (אומר שוב, בעיני גימיק, חביב, אבל גימק בלבד) ועד מערכת התרעה נגד שכחת ילדים במכונית.

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
יש תצוגה דיגיטלית, אבל היצרתיות לא יוצאת מגדרה, הנדסת האנוש פשוטה וטובה מאוד/קינן כהן

פער המימדים בינה לבין הגדולות והמרווחות במתחרות שלה לא גדול, אבל בפועל 284 הס"מ בבסיס הגלגלים שלה לא מתורגם למרווח מיוחד במושב האחורי, אפילו די גבולי ועל ישיבה של מבוגר או מתבגר שלישי במושב האמצעי מומלץ לוותר לאלתר. כבכל מכונית סדאן תא המטען רב רושם ועמוק ברגע הראשון למרות 330 ליטרים רשמיים בלבד, אבל פתחו צר והוא לא מצטיין באביזרים למעט תא עם רשת בצד וטבעות עיגון בתחתית שלו.

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
המושבים הקדמיים הוציאו ממני אנחת עונג בכל פעם, האחוריים - פחות, הרבה פחות.../קינן כהן

דינאמית

ה-G70 מתבססת על פלטפורמה משותפת לה ולקיה סטינגר, שלא כמו סטינגר GT שהגיעה לפה עם מנוע ה-3.3 ליטר V6 טורבו עם 370 כ"ס, היא מגיעה עם מנוע ה-2.0 ליטרים ארבעה צילינדרים עם 245 כ"ס ו-36 קג"מ. למרות שנהיינו חבורת מפונקים שמעקמים את האף למראה מספר של פחות מ-300 סוסים - בפועל, בכל מצב נהיגה ולהוציא באמת נקודות קיצון - אלו די והותר סוסים כדי להיות מהירים מאוד בכביש. בין אם ביציאה מהמקום עם 6.1 שניות או בתאוצות ביניים. אבל אלו לא המספרים המעניינים, יש מהירות ממנה, אבל מה שהיא יודעת לעשות בכביש מפותל, או-הו, את זה לא ראינו די הרבה זמן, והאחרונה להעלות כזה חיוך הייתה אלפא ג'וליה וולוצ'ה.

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
לא מרשים פה העסק, לא בנפח ולא בשימושיות/קינן כהן

השלדה שלה עשויה לעילא, ויחד עם הבולמים האדפטיביים שלה היא חוברת לאריזה שמחצינה ומדגישה את שלדת ההנעה האחורית שלה בדיוק בנקודות שעושות חיוך מטופש על הפנים. יציאה של החלק האחורי היא הבחירה הראשונה שלה בפניות חדות, שם היא מהדקת את האף לתוך הסיבוב במהירות. או סתם בפנייה מהירה בצומת, במיוחד במצב ספורט ובטח ב"ספורט +" המאוד ליברלי במידת האחיזה (או אי האחיזה) אותה הוא מאפשר. בגרסה זו יש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מהיר תגובה אומר שאתם יכולים לפסוע בחוליגניות חיננית בכל כך הרבה הזדמנויות.

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
היא שואבת כבישים מפותלים בהנאה/קינן כהן

היא גם יכולה להעביר שיעור או שניים בהלכות יישום בולמים אדפטיביים. המעבר בין המצבים מוחשי מאוד ברמת השיכוך והנוקשות שלהם. במצב קומפורט תוכלו לתפור 200 ק"מ רצופים בנוחות ורכות, ואז עם הגעה לכביש המפותל להעביר למצב "ספורט", לחוש את תמוכות הצד של המושב מהדקות את החביקה של הגוף ואת ארבעת צמיגים הפירלי ננעצים באספלט עם ההקשחה של הבולם.

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
עדיין לא מראה נפוץ בישראל, זה גם ייתרון בקטגוריה הזו/קינן כהן

כדי לתת עבודה על כבישים שהם לא סוג א'-א' וואלה עדיף שתישארו במצב הזה ולא לעלות למצב "ספורט +" שכבר מקשיח אותה ממש, עד כדי ריצוד על סלילה לא חלקה. מצד שני רק במצב הזה תיבת ההילוכים נמצאה כמתאימה ביותר לנהיגה ספורטיבית שלא בתפעול "ידני". מה שמוביל לביקורת היחידה פחות או יותר על ההיבט הדינאמי שלה - היעדר מצב "אינדיבידואל" שקיים אצל חלק מהמתחרות ומאפשר סט-אפ פרטני לפי ההעדפות של כל אחד מהפרמטרים.

בסיום ימי המבחן, נחשף גם פן אחר של האופי שלה המדיח לדבר נהיגה חזקה - צריכת דלק מאוד לא תקינה פוליטית בימינו אנו רוויי ההייבריד והפלאג אין והחשמל - 8.4 ק"מ לליטר.

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
שואבת מאפיינים מהאחות הגדולה/קינן כהן

סיכום

אז עד עכשיו, כל נהיגה שלנו בדגם של ג'נסיס, מה-G80 הסאלונית ועד ה-GV70 החדש ביותר הרשים אותנו מאוד עם חבילת מימדים, איכות, אבזור, התנהגות ובסוף גם מחיר. ב-G70 הרושם הוא שוב טוב מאוד, אבל היא לא נוקאאוט משכנע לעומת שאר ההיצע של היצרנית.

פחות משכנע בשל התחושה המעט מיושנת בתא הנוסעים, בשל הצפיפות של המושב האחורי ואולי גם בשל העובדה שהתרגלנו כבר לפערי מחירים כל כך גדולים ביחס למתחרות. גם פה אפילו בגרסה הזו היקרה מאוד וב-340 אלף שקלים יש אחד כזה (כאשר משווים סוסים ואבזור) והוא לטובתה - אבל לא באופן המסחרר שהיא עושה את זה בדגמים האחרים. מצד שני, וזה משהו שקשה לתמחר - כאשר גם בדגם הכניסה שלה, היבואנית מעניקה ללקוחות את הג'וקר של ג'נסיס בישראל - חבילת השירות והטיפולים הכי טובה ובפער (מנהל שירות אישי 24/7, טיפולים חינם ל-3 שנים, איסוף, החזרה ורכב חלופי לטיפולים ועוד) - זה בונוס שאף אחד לא מקל בו ראש גם לא המתחרים.

בשורה התחתונה, ה-G70 בגרסה הזו היא יותר שאלה של לקוח מאשר מכונית. למי שברשימה שלו הסעיפים של הנאה מנהיגה, דינאמיות ואבזור מופיעים גבוה יותר מאלו של מרווח מאחור, שימושיות תדמית וסמל או צריכת דלק - יכול לראות את עצמו פטור מהתלבטות. אבל כמה כאלו כבר יש? זוכרים את מגיפת הקרוסאוברים מהפתיח? תסתכלו מסביבכם ותבינו לבד מה האתגר של ה-G70.

מבחן דרך: ג'נסיס G70. קינן כהן
הלב אומר כן, הראש אומר "בוא נחשוב על זה"/קינן כהן

על הצד הטכני: ג'נסיס G70 "ספורט"

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, אחורית
נפח (סמ"ק): 1,998
הספק/סל"ד (כ"ס): 6,200/245
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,400/36
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
469
רוחב (ס"מ): 185
גובה (ס"מ): 140
בסיס גלגלים (ס"מ): 284
תא מטען (ליטרים): 330

ביצועים:
תאוצה 0-100:
6.1 שניות
מהירות מירבית: 240 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 8.4 ק"מ לליטר

מתחרות:
וולוו S60, ב.מ.וו סדרה 3, אלפא ג'וליה, אודי A4, לקסוס IS, טסלה מודל 3, מרצדס C קלאס

מחיר:
339 אלף שקלים (מבחן), 298 אלף שקלים (בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully