וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאדילק מציגה את גרסאות ה-V Blackwing הפרועות

3.2.2021 / 10:16

גרסאות ה-V Blackwing של קאדילק הן הקצה של הקצה בביצועים של שתי מכוניות הסדאן שלה CT4 ו-CT5. יאתגרו את גרסאות ה-M וה-AMG וכן, הן מגיעות לישראל

קאדילק CT4 ו-CT5 בגרסת Blackwing. אתר יצרן
קאדילק CT5 V Blackwing - החזקה ביותר אי פעם/אתר יצרן

קאדילק הציגה את גרסאות הקצה לדגמי ה-CT4 ו-CT5 שלה. שני הדגמים עברו סדנת השבחה שכללה חיזוקי מבנה ושלדה, יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות שישה הילוכים או אוטומטית 10 הילוכים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בולמי זעזועים עם שיכוך מגנטי ועוד.

החזקה והבכירה מבין שתי המכונית ה-CT5 V Blackwing עושה שימוש במנוע ה-6.2 ליטרים V8 של GM, אותו תוכלו גם למצוא בקורבט ובגרסאות השרירים של הקמארו. המנוע עם מגדש העל מייצר 668 כ"ס - מה שהופך אותה לקאדילק החזקה ביותר אי פעם. אבל לא רק הסוסים, ראשי צילינדרים מאלומינום בהרכב מיוחד אמורים להתמודד עם חום בצורה עדיפה על ראשי אלומיניום סטנדרטיים, שסתומי יניקה מטיטניום ומערכת השימון עם עוקה רטובה (בניגוד לעוקה יבשה כמו במכוניות מירוץ) הותאמה גם היא לשימוש בתנאים קיצוניים, הבלמים הגדולים ביותר שקאדילק הרכיבה אי פעם במכונית מתוצרתה - אלו ואחרים אמורים לאפשר לה ביצועים ויכולות גבוהים מאי פעם.

אגב ביצועים, בקאדילק מצהירים על תאוצה ל-96 קמ"ש ב-3.7 שניות ומהירות מירבית שקאדילק לא נוקבת בה אלא רק מצהירה על "מעל 320 קמ"ש".

קאדילק CT4 ו-CT5 בגרסת Blackwing. אתר יצרן
קאדילק CT4 V Blackwing/אתר יצרן

באגף ה"מתון" יותר מציגה החברה את ה-CT4 V Blackwing האחות הקטנה שתתחרה בסדרה 3, וולוו S60 ומרצדס C קלאס החזקות.

כאן נעשה שימוש במנוע V6 בנפח 3.6 ליטרים, הפעם עם טווין טורבו שמספק 472 כ"ס. גם פה שורת שינויים ושדרוגים למערכות הקירור, השימון ומגדש הטורבו חוברים ליצירת ביצועים כמו תאוצה ל-96 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד ומהירות מירבית מוערכת של 302 קמ"ש. כמו ה-CT5 V Blackwing ובאופן חריג לקבוצה שלה - היא תוצע גם עם תיבת הילוכים ידנית.

עוד בוואלה!

מבחן דרכים: קאדילק CTS-V

לכתבה המלאה
קאדילק CT4 ו-CT5 בגרסת Blackwing. אתר יצרן
הספוילר השחור, סימן ההיכר של הדגמים/אתר יצרן

שני הדגמים נבחנו וכוילו בין השאר על מסלולי המירוצים במבחני סיבולת שארכו 12 ו-24 שעות ברצף. ומקבלים חישוקים הייחודיים להם שמאפשרים התקנת צלחות בלימה גדולות יותר מכל דגם מקביל של קאדילק, 380 מ"מ מלפנים ב-CT4 ו-398 מ"מ ב-CT5. אלו מספרים חריגים מאוד מחוץ לעולמות מכוניות הספורט הקיצוניות, כולל האפשרות לבלמים קרמיים שגם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ (המשקל שאינו נתמך על ידי הבולמים).

קאדילק CT4 ו-CT5 בגרסת Blackwing. אתר יצרן
החזקה ביותר של קאדילק/אתר יצרן

בעניין תיבות ההילוכים הידניות שהן מאוד חריגות בקבוצה הזו בשנים האחרונות, אלו שבהם עושה שימוש קאדילק הן של TREMEC עם שישה יחסי העברה. הן מקבלות דיסק כפול להתמודדות עם המומנט הגבוה, מערכת תיאום סל"ד להורדות הילוכים חלקות יותר (בשל צמצום "בלימת המנוע"), קפיצים פיזיים לדוושת המצמד במקום מערכת הידראולית לשיפור התחושה, אבל הנקודה המעניינת ביותר - מערכת "קוויק-שיפט" בדומה לאופנועים - בה ניתן להעביר הילוכים ללא עזיבה של דוושת הגז. במקרה של מכוניות מוגדשות טורבו הסידור הזה מאפשר שמירה על המגדש בתחום היעיל שלו.

קאדילק CT4 ו-CT5 בגרסת Blackwing. אתר יצרן
באופן חריג - גם עם תיבה ידנית/אתר יצרן

שתי הגרסאות יתחילו להימכר באופן סדיר לקראת הקיץ, כאשר מחירה של ה-CT4 V יתחיל ב-60 אלף דולר וה-CT5 תעלה 85 אלף דולר.

מ-UMI, יבואנית קאדילק לישראל נמסר כי: "כמו בעבר, כל דגמי הספורט של קאדילק מגיעים לישראל. הדגמים צפויים להגיע לישראל לקראת סוף השנה או בתחילת 2022". מצד שני הם אומרים את זה כבר הרבה זמן על הקורבט, אנחנו בכל אופן מחכים בציפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully