וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הוזמנו: ב.מ.וו iX בישראל

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 21:07

הרכב החשמלי הייעודי הראשון של ב.מ.וו בישראל. מגיע בשתי גרסאות וארבע רמות גימור, המחיר מתחיל ב-559 אלף שקלים והטווח המקסימלי המוצהר לגרסה הבכירה הוא 600 ק"מ

הסיבוב החשמלי האמיתי הראשון של יצרניות היוקרה בישראל הושלם עם הגעתו של ב.מ.וו iX לישראל. כאשר רק בשבועות האחרונים החל שיווק ספינות הדגל החשמליות של אודי ומרצדס, ה-EQS וה-e tron GT ונדמה שכל אחת מהן בחרה את הדגל שהיא נושאת במהפכה הזו, מרצדס עם ספינת פאר, אודי עם ספורט-סאלון וב.מ.וו, דווקא היא עם קרוסאובר גדול מאוד.

עם מימדים שנמצאים בין ה-X5 ל-X6 והופעה חיצונית שאפשר להגדיר כ"מאתגרת חזותית" אבל בעיקר שונה מכל דבר אחר, ה- iX מיועד להיות כרטיס הביקור של ב.מ.וו בעולם החשמלי. ה"גריל" הקדמי למשל הוא משטח שמאחוריו נמצאים החיישנים, מערכות הניקוי שלהם וגופי החימום, ציפוי הפוליאוריתן שלו מאפשר תיקון עצמי של שריטות ופגיעות קטנות לאחר חימום או חשיפה לשמש. גם שאר המרכב מעוצב במטרה להשיג יעילות אווירודינמית מקסימלית. החל מבתי הגלגלים ועד למראות וידיות הדלתות השקועות.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו iX. אתר יצרן
קודם כל אווירודינמיות/אתר יצרן

ה-iX מגיע לישראל בשתי גרסאות ההנעה הקיימות בהיצע נכון לעכשיו. שתיהן עם שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי. הראשונה היא ה-xDrive40 ולה הספק של 326 כ"ס ו-64.2 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו עומדת על 6.1 שניות. סוללת ה-76.6 קוט"ש שלו מביאה אותו לטווח מוצהר של 408 ק"מ. בטעינת DC מהירה הוא יתמוך בחיבור למטעני 150 קילוואט ויביא את הסוללה מ-10 ל-80 אחוזים בכ-35 דקות.

הגרסה השנייה שמשוווקת היא ה-xDrive50 הבכירה בגרסאות עד הצגת ה-M העתידית. גם כאן שני מנועים, אבל הפעם בהספק של 523 כ"ס, 78 קג"מ ותאוצה ל-100 ב-4.6 שניות. הוא מצטייד בסוללה מפלצתית של 111.5 קוט"ש, מהגדולות בתעשייה והגדולה ביותר בינתיים בישראל. הטווח המוצהר כאן הוא 600 ק"מ מוצהרים. כאן התמיכה בטעינה מהירה היא עד 200 קילוואט.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו iX. אתר יצרן
הגה משושה.../אתר יצרן

לכל אחת מגרסאות ההנעה של ה-iX ישודכו שתי רמות גימור. ב-xDrive40 אלו Spirit ו-Tech. כאשר כבר זו הראשונה ומשמשת גרסת כניסה מצוידת במופע המסכים הענקיים של ה-iX עם 12.3 אינץ' ללוח המחוונים ו-14.9 למולטימדיה (עדיין בלי אנדרואיד אוטו בישראל). ריפודי דמויי עור ברוח האקולוגית, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 איזורים, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנורמי, טעינה אלחוטית, סגירת ואקום לדלתות, מושבים חשמליים ומחוממים ועוד ועוד. גם רשימת מערכות הבטיחות מלאה ומלאה פלוס עם סייען הנהיגה לאחור של ב.מ.וו ש"זוכר" את 50 המטרים האחרונים ומסוגל לנהוג אותם עצמאית. ברמת הגימור Tech יש בין השאר דיפוני עץ בתא הנוסעים חוגות קריסטל, מושבים קדמיים עם עיסוי.

ה-xDrive50 תגיע בשתי גרסאות האבזור Ultimate ו-Ultimate Bronze. התוספות כוללות בולמי אוויר, שמשה קדמית עם סינון חום, החישוקים גדלים ל-22 אינץ' (במקום 21) ויש גם היגוי לגלגלים האחוריים. ב-Ultimate Bronze הריפוד הוא מעור מלא, המושבים הקדמיים מאווררים ותאורת לייזר.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו iX. אתר יצרן
שונה מאוד, גם מאחור/אתר יצרן

בסיום כתבת הנהיגה הראשונה בו, ההימור שלנו היה על מחיר של 600 אלף וצפונה לגרסת הבסיס. ובכן אצל היבואנית הצליחו להוריד אותו מתחת לרף הזה ומחירו של ה-iX יתחיל ב-559 שקלים לגרסת ה-Spirit ומעליה ה-Tech שתעלה 599 אלף שקלים.

גרסאות ה-xDrive50 תומחרו ב-699 אלף שקלים ל-Ultimate ו-759 אלף שקלים ל-Ultimate Bronze.

בשלב זה, ולפחות עד שמרצדס לא תציג את התשובה שלה באמצעות המענה מצידה בדמותו של קרוסאובר-חשמלי-גדול-מפואר-לאללה, ה-iX נכנס לשוק חסר מתחרים. חסר מתחרים מחד ועם קהל לקוחות שחשוב לו מאוד לשים יד על הטרנד האחרון (חשמל) ולא פחות על כזה עם הסמל הנכון.

ואיך הוא יתמודד עם תנאי הנהיגה בארץ? נראה במבחן הראשון שלו על כבישים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully