וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס EQS בישראל: שבו לפני שתקראו את המחיר

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 15:38

ספינת הדגל החשמלית של מרצדס נחתה בישראל לרגל תחילת השיווק שלה, הטווח יוצא דופן, האבזור מהמם ויש בה בערך כל פינוק שתוכלו להעלות על הדעת. כמה לכתוב בצ'ק?

במרצדס לא מתבלבלים ומכנים את ה-EQS "המכונית החשמלית הטובה בעולם" פשוט כך ולא פעם אחת או פעמיים. מבחינתם, מעבר למנטרות השיווקיות המקובלות, זו הצהרה שאינה תלושה לגמרי מהמציאות, כאשר זה מגיע למכוניות פאר ולתואר "הטובה בעולם", ליצרנית הזו יש כבר עשרות שנים מניית מייסדים במוסד הזה עם מכונית שנקראת מרצדס S קלאס.

כמה תצליח לפרוץ גבולות ולקבוע עובדות בשטח גם בתחום החשמל? זה האתגר שלה.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
522 ס"מ של פאר וטכנולוגיה/אתר יצרן

אז בכל הקשור לקביעת עובדות בשטח, יש לה כבר דבר אחד - היא הראשונה להציג מכונית פאר חשמלית לחלוטין. אבל לא רק מכונית פאר מול המתחרות, אלא גם אצלה בבית, היא הראשונה לעשות שימוש בפלטפורמה חשמלית יעודית ולא להתבסס על דגמים קיימים כמו במקרה של EQA ו-EQC.

המכונית הזו תהייה אחת מתוך שבעה דגמים חשמליים לחלוטין שתעמיד היצרנית הזו עוד במהלך 2022, הזריזה מבין יצרניות היוקרה ובכלל להציג היצע עם חלופה חשמלית לכמעט כל דגם מרכזי שלה. שכן להיצע הנוכחי מצטרפות בקרוב מכוניות כמו EQE (המקבילה ל-E קלאס) ו-SUV בגודל דומה המקביל ל-GLE, היא תציג את ה-EQB, גרסה חשמלית ל-GLB עם שבעה מושבים וכן סופר SUV המקביל ל-GLS הענק, גם הוא חשמלי ויהיה סוג של גרסה מוגבהת ל-EQS. ארבעת הדגמים האלו מצטרפים כאמור לשלושת החשמליות שבהיצע כרגע.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
שלושה מסכים הפרוסים לרוחב התא/אתר יצרן

ה-EQS תשווק בשתי גרסאות הנעה, ה-450+ וה-580, שתיהן עושות שימוש בסוללות 107.8 קוט"ש ענקיות. ל-450 מנוע חשמלי בודד המניע את הגלגלים האחוריים ובהספק של 333 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות והיא תמשיך למהירות מוגבלת של 210 קמ"ש. הטווח המוצהר הוא 700 ק"מ, הארוך ביותר למכונית המשווקת כרגע בישראל ואחד הארוכים ביותר למכונית סדרתית. חלק ניכר מהיכולת הזו, מסבירים במרצדס הוא העיצוב החיצוני עם מקדם גרר שיכול להגיע ל-0.20cd נתון מדהים למכונית סדרתית.

הגרסה השנייה ה-580 מוסיפה עוד מנוע להנעה כפולה וההספק הוא 523 כ"ס. התאוצה מתקצרת ל-4.3 שניות, המהירות המירבית גם פה 210 קמ"ש. חלק מהמחיר שהיא משלמת על התוספת הזו (שמתבטאת גם במשקל) היא קיצור הטווח ל-627 ק"מ, עדיין מספר מכובד ומעל לצורך ריאלי שוטף לטעינה אחת.

היא תאפשר טעינה מהירה של עד 200 קילוואט בעמדת DC מהירה ו-11 קילוואט בעמדת AC אפשרות להגדיל עד 22 קילוואט.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
700 ק"מ מוצהרים לטעינה אחת/אתר יצרן

שתי הגרסאות נבדלות זו מזו גם ברמת הגימור שלהן. הרשימה ארוכה, מופרזת, מופרכת ודי מסחררת. נתחיל מחלק מהאבזור המשותף להן: בולמים אדפטיביים שלא רק משככים את תחלואי הסלילה, אלא יודעים גם להטות את המכונית בניגוד לכיוון הפנייה כדי להותיר אותה מאוזנת וגם להגביה את המכונית בזיהוי של תאונה כדי להגן על הנוסעים. חישוקי 21 אינץ', ידיות דלתות נסתרות, דיפוני עץ, מושבים חשמליים, מרופדי עוד, מחוממים מאווררים ועם עיסוי, כנ"ל במושבים האחוריים (למעט העיסוי). אגב, מאחור תוכלו לשלוט בשלל הפונקציות של המכונית באמצעות טאבלט, או פקודות קוליות.

מה עוד? 8 שקעי USB ושני משטחי טעינה אלחוטית, היגוי הפוך במהירות איטית ומקביל במהירות גבוהה ועד תאורת החזית עם 1.3 מיליון פיקסלים.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
321 ס"מ בבסיס הגלגלים ושליטה מהטאבלט או בפקודות קוליות/אתר יצרן

בהבדלים בין הגרסאות תמצאו בין השאר את אחד ממרכיבי הדגל של ה-EQS - ה-hyper screen, שהוא למעשה לא מסך אחד, אלא מערך של שלושה מסכים - אחד ללוח המחוונים 12.3 אינץ', מסך מרכזי של 17.7 אינץ' ומסך שלישי מול הנוסע של 12.3 אינץ'. כל אלו נמצאים תחת לוח זכוכית ענק של 1.4 מטרים הנמתח כמעט מצד לצד בתא הנוסעים. בגרסת ה-450 מוצעת המערכת הזו כאופציה בלבד.

מערכות סיוע הנהיגה פה מורכבות בין השאר מ-12 חיישנים היקפיים, 4 מצלמות צד, מצלמה קדמית, 4 רדארים לטווח קצר, ליידאר, רדאר לטווח ארוך, מצלמה אחורית ואפילו חיישן לחות המעדכן את מערכות המכונית שהכביש רטוב. כל אלו אמורים לאפשר למכונית לנהוג בסוג של רמה אוטונומית במקומות מוגדרים ותחת השגחת הנהג (מקביל פחות או יותר לדרגה 3 מתוך 5 בסולם האוטונומי).

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
אין תא מטען קדמי, אבל האחורי שנפתח עם הדלת החמישית בנפח 610 ליטרים/אתר יצרן

מחירי ה-EQS מתחילים ב-890 אלף שקלים לגרסת ה-450+, מחיר שאמור להיות תחרותי גם ובעיקר מול אלטרנטיבת היבוא האישי והמקביל, כך מקווים אצל היבואנית. זהו מחיר נמוך משל ה-S קלאס המשווקת כיום ומתחילה ב-990 אלף שקלים.

מחיר ה-580 נוסק אל מעל למיליון שקלים ועומד על 1,290,000 שקלים, מקביל פחות או יותר למחירה של ה-S500 (שמחירה 1,250,000 שקלים).

בעתיד הקרוב, למעשה כבר בינואר (אז גם מגיעות לפה המכוניות עצמן, כך לפחות מקווים אצל היבואנית), יפורסם גם מחירה של הגרסה הבכירה כרגע בהיצע - ה-EQD53AMG שתציע 630 כ"ס, 3.5 שניות ל-100 וטווח של 590 ק"מ. טוב, אז נתחיל לחסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully