וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מרצדס GLE350d

7.11.2019 / 14:52

גדול הרבה יותר, איכותי הרבה יותר, עם מנוע דיזל מצוין וערימות של טכנולוגיה. מרצדס GLE החדש מניח את הצלב על ראש הקטגוריה שלו ויורה, האם הוא גם פוגע?

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
הופעה מרשימה מאוד, המימדים הגדולים מוסיפים הרבה לכך/קינן כהן, קינן כהן

בראשית היה ה-G קלאס והארץ הייתה תוהו ובוהו. רכב השטח שנבנה במשותף עם מגנה שטייר האוסטרית התחיל ככלי לשימוש צבאי, היה ועודו רכב שטח קשוח מצוין והפך עם השנים לחביב על בעלי הממון ו"אנשי עסקים לגטימיים" במזרח אירופה. אבל כאשר מרצדס, מחלוצות ה-SUV היוקרתיים הציגה ב-1997 את הצעת ההגשה שלה היא קראה לה ML. רק שנים אחר כך, כאשר היא עשתה סדר בשמות רכבי הכביש שטח שלה והקבילה אותם למכוניות הכביש שלה היא חזרה להשתמש באות G בשמם. כך GLA הוא גרסתם ל-A קלאס, GLC ל-C קלאס, GLS ל-S קלאס והרכב שלפניכם, ה-GLE הוא המקביל של מכונית הסאלון E קלאס. יש גם את ה-GLB, אבל שם זה סיפור קצת שונה ומקשי ה-G וה-L במקלדת שלי עומדים לצאת כבר מכלל שימוש.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
הצבע השחור עושה עוול לעיצוב שלו/קינן כהן, קינן כהן

כרטיס ביקור

הגדילה במימדים החיצוניים ביחס לדור היוצא של ה-GLE מותחת את העיצוב החיצוני רב הקימורים של הרכב לקצה. הוא נראה קשוח וייצוגי ומזוויות אחרות מעט בולבוסי. זה לא עניין של טעם או יופי, זה עניין של פרופוציות. התמונות עושות לו עוול במידה רבה. שוב, אני לא מדבר איתך כרגע על עיצוב וסגנון, אני מדבר על רושם. כי ה-GLE, במפגש פנים אל פנים הוא רכב מאוד מרשים, עם המון נוכחות. זה אולי הצבע השחור שמסוגל להרוג כל עיצוב טוב, או המסך השטוח שבו אתם רואים אותו, אולי שניהם יחד. כשהשמש שוקעת הרושם הזה מתעצם עם פנסי הלד הצרים שלו ששוטפים בלבן את כל הסביבה שלהם.

עוד בוואלה!

מרצדס GLS בישראל

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
איכות מקיר לקיר, מרווח והמון אבזור/קינן כהן, קינן כהן

תא הנוסעים שלו, כמו כל אחת ממכוניות הדור הנוכחי של מרצדס הוא מחזה שכל פעם הימם אותי בכניסה. העושר, החומרים, הגוונים, השילוב של כולם יחד משדרים על התדר המדויק ששמו "מרצדס". מסכי הענק של סביבת הנהג במרצדס ה-MBUX גונבים את ההצגה, אבל הם לא לבד. תראה, תא הנוסעים במכונית פרימיום, לפחות בעיניי, לא נמדד ברשימת האבזור שלו. רשימות זה חשוב, וגם לשפע יש משקל במכוניות שחונות בשכונה של ה-GLE. אבל אתם יכולים לשים פה גם דפיברילטור, מסחטת מיצים קשים ומייבש שיער - לא מעניין אותי מה שמתם פה, מעניין אותי איך כל זה מתופעל. במרצדס הצליחו לעשות את זה מעולה. אתה יכול להסתחרר משפע התצוגות, החדות שלהן, האופן החלק והמהיר שבו הן זורמות - אבל אתה צריך ממש להעריך את ההיגיון הבריא שיש ברבדים שבהם כל העסק מסודר. מה שבמילים פשוטות אומר - אפשר לעשות הכל בקלות ואפשר לצלול לנבכי התפריטים והפונקציות, אפשר להעביר תחנה בלחיצת אצבע ואפשר לאפיין פרופיל נהג שכולל את העדפות המיזוג, המוזיקה והתאורה שלכם ושניהם נעשים בקלות - זה הפיצוח המדהים כאן.

התפעול מתאפשר באמצעות משטחי מגע זעירים על צלעות גלגל ההגה, ממשטח מגע בין המושבים וכמובן במגע במסך עצמו, חלק מהפעולות ניתנות להפעלה קולית.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
משטח מגע? מסך מגע? הפעלה קולית? מהכפתורים בהגה? יש הרבה אפשרויות לתפעל את ה-GLE/קינן כהן, קינן כהן

כל העושר הזה יכול בקלות להפוך לעומס חושי, זה קורה לפעמים בב.מ.וו. כאן הוא מצליח להיות ברקע ולהשאיר לך סביבת נהג שנעים מאוד לשבת בה. המרווח מצוין, הגובה שלו ממקם את הנהג והנוסעים הרבה מעל גגות המכוניות וגם מעל ערב הרב של הג'יפונים מסביב. הגדילה במימדים שכבר הזכרתי שהוסיפה 8 ס"מ לבסיס הגלגלים מביאה תא נוסעים מרווח מלפנים ועוד יותר מכך מאחור בשורה השנייה. לאלו יש בנוסף לכיוון המרחק וזווית המשענת גם בקרת אקלים מפוצלת ימין-שמאל ושני שקעי טעינה USB-C.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
מושבים אחוריים מאוד מרווחים/קינן כהן, קינן כהן

אחד החידושים של הדור החדש, שנגזר מהגדילה במימדים היא שורת מושבים שלישית. בתוספת תשלום של 25 אלף שקלים במקרה של מכונית המבחן מקבלים שני מושבים קטנים מאוד, שהכניסה אליהם מאתגרת ומבטלים אפשרות לגלגל חלופי. אם לא הבנתם עד כה שהעסק לא מרשים, אז ננסח זאת כך - העסק לא מרשים. בשל תא המטען הענקי שלו גם בשימוש במושבים 6-7 נשארים נפח שימושי למדי.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
ויש להם בקרת אקלים נפרדת, מפוצלת ושקעי USB/קינן כהן, קינן כהן

תועפות האבזור כאן מסחררות ואת כולם תוכלו למצוא באתר היבואנית, חבל על המילים והזמן. אלו הראויות לציון היו מערך המצלמות 360 המאוד איכותיות שרכב המבחן צויד בהן, סגירת הוואקום לדלתות, חישוקי 20 האינץ' ובסעיף מערכות הבטיחות הארוך מאוד, תצוין האפשרות החצי אוטונומית למעבר נתיב עצמאי לחלוטין של המכונית בהפעלת האיתות תוך שימוש בבקרת השיוט. אין מכונית בצד? ה-GLE פשוט ינוע לנתיב המקביל ויחזור בסיום העקיפה.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
אם אתם לא חייבים, אפשר לוותר על שני המושבים האלו/קינן כהן, קינן כהן

כרטיס נסיעה

בישראל מוצע לעת עתה ה-GLE עם שתי יחידות הנעה. שתיהן דיזל בנפח 3.0 ליטרים בתצורת שישה צילינדרים בטור (V6 בעבר), אולם ההספקים שונים, גרסת ה-450 עם 367 כ"ס וגרסת ה-350 הנבחנת עם 272 כ"ס ו-61.2 קג"מ. מבין תצורות המנוע, זו של שישה צילינדרים בטור היא מהנעימות יותר באופן העברת הכוח. הוא מגיע בצורה נעימה ולניארית, ההתגברות שלו הדרגתית, ללא דרמות או התפרצות, פשוט משיכה עדינה קדימה של הרכב בן 2.2 הטונות מהמקום או בתאוצות ביניים. גם הצליל שלו נעים, תשכחו מכל אסוציאציה שאולי יש לכם למנועי דיזל, זה לא המקרה.

ההנעה היא כפולה והכוח מגיע לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 יחסי העברה. הפעולה שלה תואמת את האופי הנינוח של הרכב. העברות הילוכים חלקות ונעימות למעט היציאה מהמקום. כנראה שילוב של המון מומנט, עם יחס העברה קצר בהילוך הראשון ודוושה רגישה יוצרים קופצנות לא נעימה שלו במהירות נמוכה.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
שישה צילינדרים בטור, אחת מתצורות המנוע החביבות שיש/קינן כהן, קינן כהן

תנוחת הישיבה הגבוהה עוזרת להשתלט על המימדים הנדיבים שלו בנסיעה עירונית צפופה יחד עם המצלמות ההיקפיות. הנחות בעיר טובה מאוד, לא משנה מה עושים הבולמים לבורות ולהיפך, אליך זה לא מגיע. לא מעט לזה תורמים צמיגים עם חתך גבוה מספיק למרות חישוקי ה-20 אינץ'. בהחלט מפתיע. ממשיך להפתיע גם מחוץ לעיר, עם נוחות נסיעה מצוינת שאתה לא מצפה לפחות ממנה ממרצדס. במהירות גבוהה המרכב מגיב לגלי אספלט בנדנוד קל שהופך למוחשי במהירות גבוהה מאוד עד מוגזמת, הייתי שמח לקצת יותר ריסון.

כאשר מגיעים לכביש המפותל מתחדד ההבדל בינו לבין המתחרה המרכזי שלו - ב.מ.וו X5, כאן הוא פחות זריז, פחות חד, מתנודד מדי ולא נעים לנהיגה. אין בעיית אחיזה או חוסר יכולת לצלוח פניות במהירות ויציבות אבל לא הרבה כיף. בסיום נהיגה נמרצת עמדה צריכת הדלק על 7.4 ק"מ לליטר, ובבדיקה של צריכת הדלק הכוללת עשה ה-GLE 9.3 ק"מ לליטר סולר.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס GLE350d/קינן כהן, קינן כהן

לעומת זאת, אם וכאשר לקוחותיו ירדו איתו מהאספלט לשבילים, הם יגלו יכולת שטח גבוהה ביחס לקבוצה וליעוד שלו. האות G בשמו אמנם רומזת על שיוכו המשפחתי, אבל זה לא G קלאס, שלא נטעה. הנפתו לגובה המקסימלי במצב "שטח" מוסיפה 6 ס"מ למרווח הגחון מאפשרת לו לנסוע בשבילים בלי חשש, אם כי בהקרבה של הרכות מהכביש. גם בעליות על מצע דרדרתי והצלבות קטנות הוא ממשיך לנוע בקלות. המנוע גמיש ובקרת המשיכה מטפלת בהורדת הכוח. גם בירידה בחזרה בקרת הנסיעה במורד בולמת אותו היטב.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
אפשר לרדת לשבילים, אבל אל תגזימו, לא בלי חבילת השטח/קינן כהן, קינן כהן

מה שכן, "קליק" אחד יותר מדי ברמת הקושי זה כבר היה יותר מדי בשבילו. שלבו הצלבה קלה עם גלגל אחורי בחריץ קרקע וה-GLE נעמד חסר אונים, ממתין איתי למתנדב מ"ידידים" שיבוא לתת לנו משיכה קטנה החוצה. למי שכן ירצה לעשות את זה איתו, מוצעת חבילת השטח, עם עוד 3 ס"מ להגבהה, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל בתוספת של 50 אלף שקלים.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
גם בשימוש בכל המושבים נותר מקום בתא המטען/קינן כהן, קינן כהן

כרטיס סיכום

אז מרצדס GLE יותר מאי פעם הוא SUV פרימיום שממלא ב-V חזק ובולט כל משבצת בדרישות ההגיוניות מרכב כזה. הרושם החיצוני, האבזור, הטכנולוגיה, האיכות, המרווח, נוחות הנסיעה כולן ברמה שמרצדס הרגילה אותנו לצפות ממנה. על החסרונות בתחום הדינאמי והשטח המאתגר אפשר להתעכב ואפשר גם להודות - אף אחד לא יעשה את זה באמת מחוץ למבחן דרכים. שני המושבים הנוספים בגרסה זו לא שכנעו ממש, זה רק למי שממש חייב את זה וגם אז, יש פה פשרה.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
נשאר נוח גם עם חישוק 20 אינץ'/קינן כהן, קינן כהן

מחיר הבסיס של ה-GLE350d עומד על 605 אלף שקלים לגרסת 5 מושבים ו-645 אלף שקלים לגרסת 7 מושבים, גרסת המבחן ברמת הגימור פרימיום עולה 701 אלף שקלים. בשני המקרים הוא יקר יותר ממתחריו הב.מ.וו X5 (שנמכר רק בגרסת 5 מושבים) או אודי Q7 (בגרסת 7 מושבים). אלו ואלו יקרים יותר ממתחרה ראוי נוסף - וולוו XC90, אבל כאן אנחנו כבר נכנסים לדיון אחר לגמרי. בשורה התחתונה, יש ללוגו הכוכב המשולש משמעות ומעמד והוא מעמד מחייב, ה-GLE החדש בהחלט עומד בכבוד רב ולמעלה מזה במשימה.

מבחן דרך: מרצדס GLE350d. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס GLE350d/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: מרצדס GLE350d

מנוע, הנעה: דיזל, טורבו, 6 צילינדרים, כפולה
נפח: 2,925 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 3,400/272
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000/61.2
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 492
רוחב (ס"מ): 216
גובה (ס"מ): 177
בסיס גלגלים (ס"מ): 300
תא מטען (ליטרים): 630 (בשימוש ב-5 מושבים)

ביצועים:
תאוצה 0-100: 6.6 שניות
מהירות מירבית: 230 קמ"ש

מתחרים:
ב.מ.וו X5, אודי Q7, וולוו XC90

מחיר:
645 אלף שקלים (בסיס), 701 אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully