וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: מרצדס ML החדש

11.6.2011 / 7:22

מרצדס ML זוכה לשורה של עדכונים טכנולוגיים ולחזות חיצונית מודרנית. יהיה קל על גלגליו, וחמוש במערכת שטח משופרת. בישראל לקראת השנה הבאה

שש שנים אחרי מתיחת הפנים האחרונה תשיק מרצדס בתערוכת הרכב של פרנקפורט את היורש ל-ML קלאס, הקרוסאובר הוותיק של החברה. השינויים הטכנולוגים שהתחוללו בין 2005 ל-2011 יבואו לידי ביטוי ביכולת עבירות מגובשת לרכב יוקרתי מסוגו, להופעתו החיצונית המועדכנת ולמערכות הינע חסכוניות יותר מבעבר, במיוחד בסדרת מנועי הארבעה והשישה צילינדרים בנזין. מנוע היברידי גם הוא בתמונה, אך יצטרף רק בהמשך.

עיצובו החיצוני של ה-ML נוסד בדמותן של CLS ו-SLS, ולמעשה ממשיך את הקו שפרץ לתודעה בשנתיים האחרונות והודגש באירופה וארה"ב במסגרת השקת מרצדס SLK. בחזיתו שבכה מורחבת ברוח המשפחה וקו המותניים הוגבה קלות. מאחור מושך לעין בזכות זגוגית ובתי תאורה מלבניים שמחמיאים לו מאוד. על הפרופיל הקלאסי והמרובע (גם אם המשעמם) שמרו בצורה אלגנטית וכמו רבים מבני משפחתו, גם ה-ML מצויד במרכב בעל משקל מופחת. בדור השלישי ממשיך ML קלאס להישען על פלטפורמת ה-GL קלאס המשותפת לג'יפ גרנד-צי'רוקי.

בתא הנוסעים מספרים במרצדס על בסיס גלגלים זהה לדור הקודם. יתר מידותיו צמחו בהתאמה לצרכים העכשוויים. בין שני הקצוות אורכו 4.8 מ', רוחבו עומד על 1.92 מ' והגובה 1.77 מ'. בחלל התא סידור הושבה לחמישה אנשים בשתי שורות מרווחות ומסביב נערכו מרצדס במסירות בתחומי הבידור והמערכות התומכות. מרבית המרכיבים נלקחו מ-GL קלאס ו-R קלאס ו-S קלאס, כשאחת מנקודותיו החשובות ביותר היא בסעיף הבטיחות, שם הוא עושה שימוש במערך 'פרי-סייף' מתוגבר מספינת הדגל של החברה.

יותר כוח, פחות דלק

היצע המנועים ב-ML קלאס נגזר מיחידות בנזין ודיזל מגוונות על הנעה כפולה מסורתית מסוג '4 מאטיק'. בדיימלר טוענים על קיצוץ של 25 אחוזים בצריכת הדלק של כל אחת מחטיבות הכוח. את פעימת הבכורה יישאו בכל אופן בטבילת האש שלושה מנועים: הראשון שבהם מיועד לחורכי אספלט ומחלץ קרוב ל-540 כ"ס ממנוע בנפח 5.5 ל' כפול מגדשי טורבו, הבינוני מצויד ב-306 כ"ס, בעוד השלווים ימצאו את מנוחתם בחסותה של יחידת טורבו דיזל משופרת שתפוקתה עומדת על 258 כ"ס. תחתיהן יאוכלס מאוחר מכך מנוע 2.2 ל' טורבו-דיזל 204 כ"ס אקולוגי משהו משודך למנגנון 'עצור וסע' (250 CDI) שהושק לאחרונה במרצדס S קלאס ומחזיר בתחנת הדלק כ-16.2 ק"מ לליטר ומשחרר כ-158 גק"מ לאוויר. המנועים ישודכו לתיבות 7G טרוניק עם שבעה יחסי העברה.

מתליו של ה-ML קלאס יאפשרו לו לדלג מעל שטחים מסובכים ממדרכות תלולות, ללא הקרבה של התנהגות על אספלט נקי, כך לדברי דיימלר, תודות למנגנון שמפקח על זוויות הגלגול בפיתולים ולמרווח גחון שקרוב ל-30 ס"מ. מערכת מתלים מתכווננת עם בולמים בעלי שיכוך וריסון מתוגברים ימנעו חבטות בפלסטיקה יקרה, כאשר הבקרים האלקטרונים המצורפים לו נחלקים בין מספר בוררים שאחריותם לנטר את פעולת האחיזה בכל עת. ה-ML קלאס יושק בספטמבר לאחר תערוכת פרנקפורט, עם תג מחיר שנאמד בכ-50 אלף דולרים בארה"ב לגרסת בסיס. לישראל יגיע לקראת 2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully