וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס GLA ו-GLB החדשים בישראל

14.7.2020 / 18:18

מרצדס משיקה בישראל צמד דגמים חדשים, הדור השני של ה-GLA וה-GLB החדש בעל 7 מושבים ועיצוב רבוע. שניהם ברמת אבזור גבוהה ומחירים מפתיעים

מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLA החדש, כבר לא A קלאס מוגבהת/אתר יצרן, יצרן

כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל מתחילה בשיווק שני דגמים חדשים שמכוונים לפלח החם יותר של שוק היוקרה - הקרוסאוברים הקטנים. הראשון בהם הוא ה-GLA והשני והמעניין יותר הוא ה-GLB, שמסמן כניסה ראשונה של יצרן פרימיום מרכזי לסגמנט הקרוסאוברים בעלי 7 מושבים.

ראשית ה-GLA. זהו דור שני לקרוסאובר הקטן של מרצדס וכמו קודמו עושה שימוש בפלטפורמת ה-A קלאס. חיצונית אפשר לראות בבירור שמרצדס לקחו לתשומת ליבם את הביקורת כלפי העיצוב החיצוני של הדור היוצא שנראה יותר כמו A קךאס גבוהה, והעניקו ל-GLA החדש מראה מובחן יותר כדגם נפרד.

מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
קצר יותר באורך אבל גבוה משמעותית מבעבר/אתר יצרן, יצרן

למראה החיצוני הזה יש קשר למימדים שלו. הדור החדש אמנם קצר יותר מהיוצא עם 441 ס"מ לאורך (1.5 ס"מ פחות), אבל רחב יותר עם 183.5 ס"מ (תוספת של 3 ס"מ) ובעיקר גבוה יותר ב-10.5 ס"מ ל-161 ס"מ. לטובת המרווח הפנימי, נוספו לבסיס הגלגלים 3 ס"מ והוא עומד על 273 ס"מ.

שתי גרסאות הנעה של ה-GLA ישווקו בישראל, שתיהן בעלות הנעה קדמית. בגרסת ה-200 יהיה מנוע ה-1.33 ליטרים המשותף למרצדס וקונצרן רנו ניסאן עם 163 כ"ס. בגרסה זו תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 8.7 שניות והמהירות המירבית היא 210 קמ"ש.

בגרסת ה-250 מנוע 2.0 ליטרים עם 224 כ"ס, תיבת ההילוכים גם היא רובוטית כפולת מצמד, אך עם שמונה יחסי העברה. התאוצה ל-100 היא 6.9 שניות והמהירות המירבית 240 קמ"ש.

עוד בוואלה!

הוצג: מרצדס GLA החדש

לכתבה המלאה
מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
כמו ב-A קלאס, גם פה עיצוב הפנים מזוהה גם עם מכוניות החברה הגדולות והיקרות יותר/אתר יצרן, יצרן

שלוש רמות גימור מלוות את ה-GLA, בבסיס ישנה האקסלוסיב, מעליה הפרימיום וה-AMG Line הבכירה.
השלוש נבדלות חיצונים בחבילות עיצוב וגדלי החישוקים שלהן (18, 19 ו-20 אינץ' בהתאמה). הבדלים אחרים נמצאים באבזור תא הנוסעים אותו מקבלות הגרסאות היקרות כמו פתיחה חשמלית לתא המטען גם בהינף רגל, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' (7 אינץ' בגרסת הבסיס), פתיחה והנעה ללא מפתח (הנעה בלבד בגרסת הבסיס) ולמרבה ההפתעה היעדר קישוריות למכשירי אפל ואנדוראיד בגרסת הכניסה.

מצד שני הוא כן מגיע מאובזר מאוד ביחס לגרסאות בסיס של מרצדס בעבר ולגרסאות בסיס של המתחרים הגרמנים שלו כמו אודי Q3 וב.מ.וו X1. בין השאר יש כאן גג פנורמי נפתח, כיוון חשמלי למושב הנהג, שליטה על ההילוכים מההגה, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס, מסך מולטימדיה 10.25 אינץ' ועוד.

מערכות הבטיחות כוללות תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת" ועוד.

מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLA החדש/אתר יצרן, יצרן

מחירי ה-GLA מתחילים ב-290 אלף שקלים לרמת הגימור אקסלוסיב, 315 אלף שקלים לפרימיום ו-390 אלף שקלים ל-AMG Line.

על פניו המחירים גבוהים בכ-35 אלף שקלים מגרסאות הבסיס של המתחרים, אולם השוואה של רמות הגימור שלהם התואמות את אלו של ה-GLA הבסיסי מאזנת את התמונה לכמה אלפי שקלים בודדים וגם אז עדיפות האבזור של ה-GLA נותרת בעינה במספר תחומים כמו סביבת הנהג ואביזרי הבטיחות.

נהיגה ראשונה: מרצדס GLB. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLB, עם השראה מהאחים הגדולים/אתר יצרן, יצרן

מרצדס GLB

הדגם השני שמציגה היבואנית הוא ה-GLB. כאן מדובר בכניסה ראשונה שלה לקטגוריית הג'יפונים/קרוסאוברים הקומפקטיים בעלי 7 מושבים. אמנם לב.מ.וו היה כבר את הסדרה 2 גראן טורר, אבל זה לא היה מה שרצו האנשים שזה לשבת גבוה ועם הפוזה הנכונה. לא יהיה מופרך להמר שאצל שתי המתחרות כבר עכשיו מבושל מענה לרכב הזה.

בניגוד למגמת ההתעגלות של כלים כאלו, הוא דווקא הולך על קו רבוע יותר וקופסתי. הן כדי לשדר קשיחות והן כדי לשרת את המטרה של הושבת ילדים או מבוגרים במידה S בשורה השלישית.

נהיגה ראשונה: מרצדס GLB. יצרן, אתר יצרן
גם פה שימוש בסביבת הנהג המודרנית של מרצדס/אתר יצרן, יצרן

התמונות וגם במפגש פנים אל פנים הוא נראה גדול, אבל עם אורך כללי של 463.5 ס"מ הוא קצר יותר ב-5.5 ס"מ ממיצובישי אאוטלנדר. הרוחב שלו הוא 183.5 ס"מ והגובה הוא 170.5 ס"מ. בסיס הגלגלים של 283 ס"מ כבר ארוך יותר משמעותית מזה של אאוטלנדר המסתפק ב-267 ואפילו מזה של יונדאי סנטה פה.

המימדים החיצונים משאירים תא מטען בנפח צנוע מאוד בשימוש בכל 7 המושבים וזה עומד על 130 ליטרים בלבד. בשימוש ב-5 מושבים הוא קופץ ל-640 ליטרים בשימוש בכל השטח שלו.

נהיגה ראשונה: מרצדס GLB. יצרן, אתר יצרן
הנעה כפולה בגרסת ה-250 החזקה/אתר יצרן, יצרן

הוא לא רק חולק את פלטפורמת ה-A קלאס עם ה-GLA, אלא גם את יחידות ההנעה. אותו מנוע 1.33 ליטר ו-163 כ"ס בגרסת ה-200 שתאיץ ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות ועד 207 קמ"ש מירביים. בגרסת ה-250 מנוע ה-2.0 ליטרים ו-224 כ"ס, עם תיבת הילוכים בת 8 יחסי העברה, משודכים להנעה כפולה קבועה. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 6.9 שניות והמהירות המירבית 236 קמ"ש.

נהיגה ראשונה: מרצדס GLB. יצרן, אתר יצרן
בשימוש בשלוש השורות נפח תא המטען מצומצם/אתר יצרן, יצרן

כמו GLA, גם GLB מגיע בשלוש רמות גימור אקזקיוטיב, פרימיום ו-AMG Line. גם כאן רמות הגימור והאבזור חופפות לאלו ב-GLA למעט מספר שינויים כמו קיפול מלא למושב הנוסע הקדמי להטענת חפצים גדולים ברמת הגימור הבסיסית בה אין אופציה לכיוון חשמלי שלו, או האפשרות לחבילת שטח בגרסת ההנעה הכפולה וכמובן פתחי מיזוג לשורה השנייה ושקעי טעינה ליושבים בשורה השלישי. גם פה בולטת בהיעדרה האפשרות לקישוריות אפל ואנדרואיד ברמת הגימור אקסלוסיב.

מערכות הבטיחות גם הן זהות לאלו של ה-GLA למעט הבדל אחד, ב-GLB ניתן לקבל בשתי רמות הגימור הגבוהות את מערכות העזר המורחבות של היצרנית הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית עם היגוי אקטיבי (יציאה עצמאית לעקיפת רכב איטי במידה והנתיב פנוי), התרעת רכב חולף ביציאה מהמכונית, זיהוי תנועה חוצה ועוד.

נהיגה ראשונה: מרצדס GLB. יצרן, אתר יצרן
במרצדס מדברים על השראה מה-GLS, אנחנו לא בטוחים איפה/אתר יצרן, יצרן

מחירי ה-GLB מתחילים ב-350 אלף שקלים לרמת הגימור אקסלוסיב, רמת הגימור פרימיום עולה ל-390 אלף שקלים וה-AMG Line עם המנוע החזק וההנעה הכפולה מזנקת ל-436 אלף שקלים.

בתצורת הושבה זו וטווח המחירים ישנו רק רכב אחד שעונה על ההגדרה מתחרה וזהו לנד רובר דיסקברי ספורט, אם כי בסיס הגלגים שלו קצר יותר משל ה-GLB. אם מכלילים מתחרים שאינם בעלי 7 מושבים מקבוצת המחיר והגודל שלו נמצא שם את אודי Q5 שמתחיל ב-345 אלף שקלים ואת ב.מ.וו X3 שעם מנוע הבנזין מתחיל ב-335 אלף שקלים. אולם גם פה השוואה של האבזור מצמצמת את הפערים משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully