וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג: מרצדס GLA החדש

11.12.2019 / 15:35

מרצדס הציגה היום את הדור החדש של מרצדס GLA, הקרוסאובר הקטן שלה, שנוסף למשפחת ה-A. עיצוב עדכני, תא הנוסעים החדשני של מרצדס ויש גם גרסת AMG. אצלנו באמצע 2020

מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
אווירודינמיות של האצ'בק עם פוזה של קרוסאובר/אתר יצרן, יצרן

אז אחרי ה-A הקומפקטית, וה-CLA המעוצבת מגיע תורו של הקרוסאובר בקבוצת הקומפקטיות של מרצדס. זו שלצד המכוניות הגדולות, המסורתיות והיקרות של החברה אחראית לא מעט לצמיחה שעוברת היצרנית הגרמנית, בעיקר בזכות כניסה של לקוחות צעירים וחדשים למותג. וזה נכון לא רק ליצרנית עצמה, אלא גם בשוק הישראלי, במיוחד לגבי ה-GLA. אלינו אגב, יגיע הדור החדש במחצית של שנת 2020.

GLA החדש מקבל את שפת העיצוב החדשה של מרצדס, מבפנים ומבחוץ ועל אף דימיון מסוים לדור היוצא, הוא מביא לא מעט שינויים. העיצוב עם קו הגג היורד בסגנון עדות הקופה מצליח לייצר לו מקדם גרר נמוך מאוד של 0.28CD נתון יוצא דופן למכוניות בסגמנט שלו.

מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
המידות החיצוניות צומצמו, המרווח שופר/אתר יצרן, יצרן

אבל מעניין יותר מהעיצוב החיצוני הוא נושא האריזה של המכונית הזו. עם אורך כללי של 441 ס"מ, ה-GLE למעשה קטן יותר ב-1.4 ס"מ מהדור היוצא, רחב ממנו ב-3 ס"מ (184 ס"מ) וגבוה ממנו בלא פחות מ-10.5 ס"מ עם גובה של 161 ס"מ במטרה לשפר את המרווח בתא הנוסעים. בסיס הגלגלים שעומד על 273 ס"מ גדל ב-3 ס"מ ועם אפשרות להזזת המושב האחורי אפשר להוסיף עד 12 ס"מ למרווח הרגליים.

תא המטען, עם 435 ליטרים, הוסיף 14 ליטרים לעומת הדור היוצא.

עוד בוואלה!

קומפקטי בחוץ, חכם בפנים

לכתבה המלאה
מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
סביבת הנהג החדשנית של מרצדס עם ה-MBUX/אתר יצרן, יצרן

בסביבת הנהג של GLA החדש, מערכת ה-MBUX של מרצדס, עם תצוגת לוח המחוונים הדיגיטלית ומסך המולטימדיה המאפשרים התאמה של התצוגה והמידע לנהג, תצוגה עילית צבעונית, ניווט בשילוב מצלמת החזית ליצירת מציאות רבודה, מערכת הפעלה קולית ועוד. גודל התצוגה משתנה מ-7 אינץ' ועד ל-10.25 אינץ' בהתאם לרמות הגימור.

מערכות הבטיחות כוללות את האמצעים המוכרים כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, מעקב אחרי הרכב שמלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת הסתגלות למצבי תנועה משתנים, צמתים ושלטי מהירות והתרעת רכב ב"שטח מת". הוא מוסיף גם כמה מערכות חדשות במרצדס, בהן זיהוי מעברי חציה והתרעה במידה והולך רגל מתכוון לחצות והנהג אינו מאט, התרעה על רכב או אופניים החולפים בסמוך בזמן שהמכונית חונה, הפעלת אורות מצוקה בבלימה לקראת עומסי תנועה ועוד.

עוד פיצ'ר חדש ב-GLA הוא "מצב שטיפה", שהוצג כבר ב-GLS. במצב זה בלחיצת כפתור מכינה המכונית את עצמה לשטיפה עם סגירת כל החלונות וגג השמש, קיפול מראות, השתקת חיישני קרבה, הפסקת פעולה אוטומטית של המגבים והעברת המיזוג למצב סירקולציה.

מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLA החדש/אתר יצרן, יצרן

על ההנעה של ה-GLA יופקדו מנועי הארבעה צילינדרים של מרצדס. בשלב זה מספרת החברה על שניים מהם ה-1.3 ליטר שפותח במשותף עם רנו-ניסאן ויניע את גרסת ה-200 ומנוע 2.0 ליטרים לגרסה הספורטיבית ה-GLA 35 4MATIC AMG.

המנוע הראשון בהספק 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ יגיע בהנעה קדמית ועם תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות והמהירות המירבית היא 210 קמ"ש.

גרסת ה-35AMG עם מנוע ה-2.0 ליטרים מספקת 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ, כאן ההנעה היא כפולה קבועה ותיבת ההילוכים היא כפולת מצמד בת 8 יחסי העברה מבית AMG. הביצועים פה הם 5.1 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מירביים מוגבלים אלקטרונית.

מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
גריל אנכי והופעה ספורטיבית לגרסת ה-35AMG/אתר יצרן, יצרן

מערכת ההנעה הכפולה שונה משל הדור היוצא. גם כאן נעשה שימוש במערכת לחלוקת המומנט בין הצירים, אבל הפעם באמצעות מערכת דיסקיות (קלאצ'ים) בהפעלה אלקטרונית, בניגוד למערכת ההידראולית בעבר. היתרונות הם שילוב מהיר יותר, שאינו תלוי סל"ד (ניתן לשילוב כבר מעמידה), משקל מופחת, חיסכון במקום ופחות אובדן כוח.

חלוקת הכוח נעה בין 80:20 לטובת הציר הקדמי במצב חיסכון/נוחות, 70:30 במצב ספורט ועד 50:50 במצב שטח שאמור לדמות נעילה מרכזית.

ייצור ה-GLA יהיה במפעלי החברה בגרמניה ובצרפת והשיווק שלו באירופה יתחיל באביב 2020, מ"כלמוביל" יבואנית מרצדס לישראל נמסר כי אלינו הוא צפוי להגיע בסמוך לכך ברבעון השני או השלישי של 2020.

מרצדס GLA החדש. יצרן, אתר יצרן
מרצדס GLA החדש/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully