וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוי לבושה: רנו זואי עם ציון 0 במבחני הריסוק. ומי קיבלה כוכב בודד?

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 19:59

"הציון הגרוע ביותר שהענקנו שנים רבות", כך הגדירו ב-euro NCAP את ציון הבטיחות שניתן לרנו זואי. גם דאצ'ה תחת ביקורת בעוד יצרניות כמו ג'נסיס, מרצדס, פולקסוון וניסאן זוכות לשבחים

רנו, בעבר היצרנית שהתגאתה בהובלה של מבחני הריסוק לאורך ורוחב ההיצע שלה קיבלה מכה תדמיתית קשה היום עם פרסום תוצאות מבחני הריסוק האחרונים של שנת 2021. מכונית הסופר מיני החשמלית שלהם - זואי סיימה את הבדיקות עם 0 כוכבי ריסוק, כבוד מפוקפק לו זכו רק שתי מכוניות אי פעם במבחן האירופי (פיאט פונטו ופנדה), וציוני הבטיחות הפרטניים היו גם הם נמוכים מאוד. גם בזרוע הרומנית של הקבוצה - דאצ'יה נרשמו ציונים נמוכים וכוכב בודד בסופו של יום. לפחות ניסאן, הצלע השלישית של הקונצרן הביאה כבוד הביתה עם שבחים רבים לקשקאי החדש.

מבחני ריסוק דצמבר 2021. euro NCAP,
ציונים נמוכים וללא כוכבי בטיחות/euro NCAP

הזואי שעברה מתיחת פנים במהלך שנת 2020 קיבלה שיפורים בתחום הסוללה וההנעה החשמלית, אך תחום הבטיחות בה הוזנח אומרים בארגון. לא רק שלא נרשמה התקדמות, אלא אפילו נסיגה משמעותית כאשר כריות האוויר במושבים למשל, שבעבר היו מהסוג שמגן על בית החזה והראש הוחלפו לכאלו המגינות על החזה בלבד. וגם מעבר לאלו היא מתקשה להציג תוצאות משכנעות גם בהגנה על הולכי רגל וגם בתפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות שלה.

מבחני ריסוק דצמבר 2021. euro NCAP,
דאצ'יה ספרינג, הרבה תקוות, מעט כוכבים/euro NCAP

הרכב השני של קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי שהתמודד במבחן גם הוא לא הרשים במיוחד. זהו הדאצ'יה ספרינג, דגם שבדאצ'יה תולים בו תקוות גבוהות מאוד בהיותו אחד מכלי הרככ החשמליים הזולים באירופה ומציג נתוני מכירות טובים מאוד מאז הוצג באירופה. הוצג באירופה כיוון שהוא מבוסס בכבדות על דגם של רנו בשם סיטי K-ZE שמיוצר בסין מאז 2019.

בדברי ההסבר הוגדרו ביצועי הבטיחות של הספרינג כ"בעייתיים" עם סיכוי גבוה לפציעות חזה מסכנות חיים לנהג ולראשי הנוסעים מאחור בהתנגשות חזיתית וכן בפגיעה צידית.

"רנו הייתה מזוהה עם בטיחות בעבר", אומר מייקל ואן רנטיגן מזכ"ל euro NCAP כאשר הוא מזכיר את הרנו לגונה שהייתה הראשונה לקבל 5 כוכבי בטיחות, "אבל התוצאות המאכזבות האלו לזואי והספרינג מראות שבטיחות הפכה לנזק משני במעבר של הקבוצה למכוניות חשמליות". הוא מציין גם את העובדה שהמכוניות קיבלו ציונים נמוכים בשלל ההיבטים שנבחנו, כך שלא מדובר בבעיה נקודתית.

מבחני ריסוק דצמבר 2021. euro NCAP,
פיאט 500e, חשמלית, קטנה ועם 4 כוכבי ריסוק/euro NCAP

הצלע היפנית של הקבוצה הזו שיוצגה על ידי ניסאן קשקאי החדש דווקא ראויה לתשואות ואף זכה ב-5 כוכבי ריסוק ושבחים על רמת הבטיחות שלו בדברי ההסבר לתוצאות הבדיקות. לא רק בכוכבים אלא גם בציונים הפרטניים להם זכה בסעיפי המשנה - 91 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 91 אחוזים בהגנה על ילדים, 70 אחוזים בהגנה על הולכי רגל וציון של 95 אחוזים למערכות הבטיחות המתקדמות של המכונית - אחת התוצאות הגבוהות ביותר שנרשמו בקבוצתו.

מבחני ריסוק דצמבר 2021. euro NCAP,
ניסאן קשקאי, 5 כוכבים ותשבוחות על רמת הבטיחות הכוללת/euro NCAP

עוד ברשימת המצטיינות עם 5 כוכבי בטיחות בסבב האחרון נמנו שני דגמים של ג'נסיס - חטיבת היוקרה של יונדאי שדגם הספורט סדאן שלה ה-G70 קיבל 89 אחוזי הגנה על מבוגרים ו-87 אחוזים בהגנה על ילדים. בהגנה על הולכי הרגל הציון הוא 76 ומערכות הבטיחות שלו עם ציון של 88 אחוזים. ציונים דומים קיבל גם הקרוסאובר על בסיסה ה-GV70 כאשר רק ההגנה על הולכי הרגל נופלת ממנה עם 64 אחוזי הגנה.

מבחני ריסוק דצמבר 2021. euro NCAP,
ג'נסיס GV70, עם 5 כוכבים וציונים גבוהים/euro NCAP

גם בקונצרן פולקסווגן יכולים להיות מרוצים עם 5 כוכבים לסקודה פאביה החדשה ולפולקסווגן קאדי המסחרי הקומפקטית. שתי מכוניות שהציונים הגבוהים שלהן במבחן הן מובנים מאיליהם ומצופים היו ספינות הדגל החשמליות של יצרניות היוקרה ב.מ.וו ומרצדס.

במקרה של ב.מ.וו זה ה-iX שמלבד הכוכבים רושם גם 91 אחוזים בהגנה על מבוגרים ו-87 אחוזים בהגנה על ילדים. בהגנה על הולכי הרגל מקבל הרכב ציון של 73 אחוזים ו-81 אחוזים למערכות הבטיחות המתקדמות.

במרצדס החלוקה היא 96 אחוזים בהגנה על הנוסעים ו-91 אחוזים על ילדים. 76 אחוזים בהגנה על הולכי הרגל במקרה של פגיעה ו-80 אחוזים למערכות הבטיחות המתקדמות. יש לציין כי מדובר על ציון לא מאוד גבוה בהתחשב במערך הנדיב מאוד של רדארים, חיישנים, לייזרים ומצלמות בהם מצוידת המכונית.

מבחני ריסוק דצמבר 2021. euro NCAP,
MG מארוול, 4 כוכבים במבחן/euro NCAP

בקבוצה עם 4 כוכבי בטיחות נמצאים שני כלי רכב חשמליים גם כן. אלו הם פיאט 500 החדשה שמסתפקת בהם בשל ציונים פחות גבוהים בסעיפי ההגנה של הנוסעים ברכב (76), ילדים (80), הולכי הרגל (67) ומערכות הבטיחות המתקדמות (67).

החשמלית הגדולה של MG המארוול שעתידה להגיע לישראל גם היא עם 4 כוכבים. היא קיבלה 80 אחוזים בסעיף ההגנה על מבוגרים, 75 אחוזים בהגנה על ילדים, אבל רק 55 אחוזים בהגנה על הולכי רגל. מערכות הבטיחות המתקדמות דווקא מקבלות ניקוד טוב של 80 אחוזים.

תגובת רנו:

"רנו לוקחת לתשומת ליבה את התוצאות שפורסמו על ידי Euro NCAP בעקבות בדיקות ספציפיות של Zoe E-Tech Electric על פי הפרוטוקול החדש שלה שיושם ב-2020".

"רנו מאשרת כי זואי אי-טק אלקטריק הוא רכב בטוח, שעומד בכל תקני הבטיחות הרגולטוריים. הסטנדרטים מתפתחים כל הזמן והופכים מחמירים יותר בכל התחומים, במיוחד בבטיחות. זואי הושקה ב-2013 וקיבלה חמישה כוכבים על ידי Euro NCAP באותה תקופה. פרוטוקול Euro NCAP עבר מאז 2013 חמישה שינויים. עם אותו מרכב, דגם יכול לאבד עד שני כוכבים בכל שינוי פרוטוקול. על האבולוציה של זואי הנוכחית הוחלט בשנת 2017 בהתאמת אבזור הבטיחות הפסיבי לתאונות ועדכון המכונית עם ציוד ADAS Advanced Driver Assist Systems מתקדם כמו בלימת חירום מתקדמת עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התראת סטייה מנתיב וסיוע לשמירה על נתיב, באמצעות מכ"ם ומצלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully