וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: סקודה פאביה החדשה. אולי תגיע השנה

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 8:37

סקודה הציגה את הפאביה החדשה, הדור הרביעי למכונית הסופר מיני של היצרנית מקבלת פלטפורמה חדשה, גדילה משמעותית במימדים ושורת מערכות בטיחות. המנועים נותרו זהים

הוצגה: סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
סקודה פאביה החדשה: מיישרת קו עם המראה של שאר הדגמים/אתר יצרן

רגע לפני הפאביה החדשה, הכנו לכם איזה בונוס קטן - ערך מוסף, שכרגיל יוציא אתכם מפה עם התמונה הגדולה יותר. אתם יכולים לדלג לפסקה הבאה, אבל לא חבל שלא תהיו אלו שבאמת יודעים מה הולך?

אז ככה, בשנים האחרונות נראה שכל אחד ארבעת המותגים המרכזיים שמרכיבים את קונצרן פולקסווגן יוצאים לאיזו הרפתקה - אודי עם קו ה-e-tron שמשדך יוקרה וחשמל, פולקסווגן עם ה-ID שינסו לעשות אותו הדבר בתחום העממי יותר, סיאט יצרה יש מאין את קופרה כמותג ספורטיבי וקיבלה גם היא דגם משלה - הקופרה פורמנטור. ויש את סקודה, שעושה משהו מעניין לא פחות ודי חכם (כרגיל) ומפצלת את ההרפתקה לשלושה אפיקים - מרחיבה את קו הדגמים העממיים שלה (עם סקאלה הייחודית לה), מתפתחת לשווקים חדשים (הודו ושאר אסיה, צפון אפריקה) עם הקושאק וגם מעמידה כלי חשמלי משלה.

הוצגה: סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
תוספת של 11 ס"מ לאורך/אתר יצרן

ועדיין, גם עם כל הכיוונים החדשים שלה, סקודה זוכרת את אחד הסגמנטים בו לתדמית שלה ככזו שמספקת מכוניות פשוטות, חכמות ובו לתמורה למחיר יש ערך - הסופר מיני, שאמנם נחלש בשנים האחרונות אבל עדיין דומיננטי באירופה.

הדור החדש, הרביעי במספר, יושב על הפלטפורמה המודולרית הנוכחית של פולקסווגן (MQB-A0), כמו אחיותה פולקסווגן פולו וסיאט איביזה. ויש לזה שתי משמעויות מרכזיות - הראשונה היא גדילה משמעותית מאוד במימדים ביחס לדור היוצא וגם לסגמנט בכלל. המשמעות השנייה היא אימוץ של מערכות בטיחות מתקדמות שיוטמעו בה.

עוד בוואלה!

סקודה קודיאק: טיפול קוסמטי

לכתבה המלאה
הוצגה: סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
מסך מולטימדיה גדול ולוח מחוונים דיגיטלי - שניהם כאופציות בלבד/אתר יצרן

לגבי הגדילה במימדים, עם 411 ס"מ לאורך הוסיפה לא פחות מ-11 ס"מ, הרוחב עומד על 178 ס"מ (תוספת של 5 ס"מ). היצרנית לא פרסמה את נתון הגובה הרשמי עדיין, וזה אומר שהוא נמוך או זהה לנוכחי. צמיחה במימדים נרשמת גם בבסיס הגלגלים, הגורם המכריע ביותר במרווח הפנים שכעת עומד על 256 ס"מ - תוספת של 9.4 ס"מ. תוספת נרשמה גם בתא המטען עם 380 ליטרים, מספר שהיה בעבר בטריטוריה של הסגמנט מעליה, של המשפחתיות הקומפקטיות כמו פולקסווגן גולף ופיג'ו 308.

הוצגה: סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
380 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן

בתא הנוסעים מתמקדים רוב החידושים המעניינים באמת ברמת האופציות שיהיו שמורות לרמות הגימור הגבוהות יותר - אלו הם מסך המולטימדיה בגודל 9.2 אינץ', ולוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' וגם יציאות המיזוג למושב האחורי. בשאר הגרסאות ינועו גדלי המסכים בין 6.5 ל-8 אינץ'

בדומה לרוב המכריע של דגמי סקודה החדשים, מחיר המסך הגדול הוא מיקום נמוך של יציאות המיזוג. אבל לפחות הפעם נראה שפקדי בקרת האקלים ניצלו ואינם מוטמעים בתוך מסך המגע ושומרים על עצמאות פיזית. נראה שלכפתור עוצמת השמע לא היה כל כך הרבה מזל. כמו באוקטביה, ישנו שקע USB צמוד למראה המרכזית לטובת חיבור מצלמת דרך ועוד פריטים שפגשנו בדגמים האחרים כמו כיסים לטלפונים הניידים בגב המושבים ועוד.

הוצגה: סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
256 ס"מ בבסיס הגלגלים/אתר יצרן

סקודה פאביה החדשה מוסיפה גם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטומטית גם בזיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, התרעת רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכב נתיב וגם עד 9 כריות אוויר בתלוי בגרסה (6 כריות בבסיסית).

המקום בו אין ממש חדשות הוא מתחת למכסה המנוע. בלי גרסה חשמלית או היברידית, היא תמשיך לעשות שימוש במנועי ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים וה-1.5 ליטר ארבעה צילינדרים שאנחנו מכירים. הגרסאות הרלוונטיות לישראל הן אלו בעלות תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה. גרסאות אלו משווקות עם המנועים החזקים יותר - 115 כ"ס (9.5 שניות ל-100) למנוע ה-1.0 ליטר ו-150 כ"ס (7.9 שניות ל-100) במנוע ה-1.5 ליטר.

אלינו היא צפויה להגיע בסוף 2021, או בתחילת 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully