וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט איביזה וארונה מתחדשות

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 2:38

שני הדגמים החשובים של היצרנית הספרדית מקבלים עדכון הכולל מלבד חידוש חיצוני גם תוספת חשובה ונדרשת של מערכות בטיחות מתקדמות. אצלנו עד סוף השנה

סיאט איביזה וארונה מתיחת פנים. אתר יצרן
סיאט ארונה וסיאט איביזה, קטנות ועכשיו גם בטוחות/אתר יצרן

מכירות סיאט בישראל נשענות מזה שנים על שני הדגמים הקטנים בהיצע של היצרנית, האיביזה שתנופת המכירות שלה החלה עם דגם ידני מוזל ובהמשך עם פער מחירים לעומת המקבילות שלה ממותגי הקונצרן פולקסווגן פולו וסקודה פאביה ועד הזכיה שלה במכרז משרד הביטחון.

וגם הארונה, שמעבר לגאות בפופולריות של הקרוסאוברים הקטנים החל בשנים האחרונות לחדור גם לציי הרכב כחלופה למיני משפחתיות בזכות מחיר אטרקטיבי.

סיאט איביזה מתיחת פנים. אתר יצרן
סיאט איביזה, לוח מחוונים דיגיטלי, הגה חדש ועוד/אתר יצרן

אצל האיביזה, שהדור החמישי והנוכחי שלה איתנו כבר מ-2017, השינויים החיצוניים מאוד שוליים. הבולטים שבהם הם תאורת הלד המלאה שכעת תגיע כסטנדרט ויחד איתה שינוי במבנה יחידות התאורה וכן פגושים קדמיים ואחוריים במראה מעט שונה.

לעומת זאת בתא הנוסעים ניתן להבחין בהבדלים משמעותיים יותר. מסך המולטימדיה ששינה את מיקומו וטיפס למעלה על חשבון פתחי המיזוג. הוא יגיע בגודל של 8.25 או 9.2 אינץ' בהתאם לרמת הגימור וקיבל את ממשק המשתמש העדכני של היצרנית. פתחי המיזוג בצדדים הם עגולים מעתה.

אבל התוספת החשובה ביותר באיביזה אינה נראית לעין - אלו מערכות הבטיחות שלה ששודרגו ומעתה יכללו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" ובקרת שיוט אדפטיבית. מה שיאפשר לה להיפטר ממערכת המובילאיי בה צוידה עד כה.

עוד בוואלה!

הוצג: סיאט אטקה המחודש

לכתבה המלאה
סיאט ארונה מתיחת פנים. אתר יצרן
סיאט ארונה, פגושים חדשים וכיתוב שונה על דלת תא המטען/אתר יצרן

גם הקרוסאובר הקטן של סיאט - הארונה מקבל את עדכוני אמצע החיים שלו. גם הוא הושק ב-2017 כמו האיביזה עליה הוא מבוסס.

בעיצוב החיצוני השינוי הבולט ביותר הוא הפגושים ובמיוחד אלו שמקבלת רמות הגימור הגבוהה יותר, בהם מוטמעים פנסי ערפל שונים. שאר ההבדלים הם קטנים מאוד ובכללם הוספת כיתוב שם הדגם על הדלת האחורית.

כמו באיביזה, גם כאן סביבת הנהג שונתה. המסך מטפס למעלה, הגודל שלו יהיה 8.25 עד 9.25 אינץ' בהתאם לרמת הגימור עם צימוד לאפל ואנדרואיד (הראשון גם אלחוטי). לוח המחוונים הפך לדיגיטלי וגודלו 10.25 אינץ'. בסיאט גם מספרים על איכות חומרים משופרת.

ושוב, כמו באיביזה, מערך הבטיחות יכלול הפעם בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת" תיקון סטייה מנתיב ועוד.

סיאט ארונה מתיחת פנים. אתר יצרן
סיאט ארונה, החומרים בתא הנוסעים שופרו/אתר יצרן

מתחת למכסי המנוע של השתיים אין כמעט שינוי. הן יוסיפו להימכר עם בחירה בין מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בהספק ש ל95 או 110 כ"ס, בחו"ל עם תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים לראשון ו-6 הילוכים או תיבה כפולת מצמד 7 הילוכים לשני. כאשר באיביזה ישנה גרסה חלשה אף יותר עם 80 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית.

המנוע השני, לפחות בארונה, יוסיף להיות זה בנפח 1.5 ליטרים, 150 כ"ס שיוצע רק עם תיבת אוטומטית כפולת מצמד. מההודעה לעיתונות לא ברור האם מנוע זה יימצא במתיחת הפנים של האיביזה.

אלינו צפויים להגיע הדגמים העדכניים של סיאט איביזה וארונה במהלך הרבעון של 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully