וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח: מה עומד מאחורי מפגן הכוח של טויוטה?

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 22:00

טויוטה חושפת 15 אבות טיפוס של הדגמים החשמליים שלה אותם היא תציג בשנים הקרובות ואליהם יצטרפו עוד 15 דגמים עד שנת 2030. להצהרה הזו ממי ששמרה על שתיקה עד עכשיו יש משמעות

התוכניות החשמליות של טויוטה. אתר יצרן
ממכונית מיני עירונית ועד טנדר. טויוטה נכנסת חזק לחשמל/אתר יצרן

כן, אנחנו יודעים, אבות טיפוס ומכוניות קונספט הם קצת כמו הפרופיל של נוכלים ונוכלות בטינדר. זה ממש מדליק עד שפוגשים אותם במציאות וחוטפים את הפער לתוך הפרצוף. בגלל זה אתם תמצאו לעיתים רחוקות אצלנו את שירות פרסום החינמי הזה ליצרניות, לא פה. אבל אחת לכמה זמן יש תצוגה שבאמת שווה להתעכב עליה - זו של טויוטה היא כזו.

מכיוון שלמרות שמדובר באבות טיפוס והמכוניות הסדרתיות ייראו שונה למדי מהן, מאחורי כל האירוע הזה עומדת כוונה של שליחת מסר למשקיעים, למתחרים וללקוחות - זה שאנחנו לא צועקים את זה, לא אומר שאנחנו לא עושים את זה - גם אנחנו במשחק החשמלי ואת חלקכם אנחנו מקדימים בהרבה...

לטויוטה לא ממש בער לקפוץ על העגלה החשמלית, לפחות לא כמו בריצת האמוק שדפקו יצרניות אחרות. החברה שמושקעת בעסק ההיברידי מאז שנת 1997 עם הפריוס הראשונה, הגיעה לשנים האחרונות של היסטריה ירוקה ואקולוגית במצב בו נתח ניכר מהמכירות שלה בשווקים הרגישים לזיהום אוויר בעולם משופע במכוניות היברידיות. או כמו שאמר אקידו טויודה נשיא טויוטה: "המותג טויוטה מציע כעת יותר מ-100 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים, כלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) וכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות תאי דלק (מימן), בלמעלה מ-170 מדינות ואזורים". במצב הזה, הדרישות הרגולטוריות בנוגע לכמות פליטת ה-CO2 של המכוניות שלה והאיום בקנסות פשוט לא היו רלוונטיים.

התוכניות החשמליות של טויוטה. אתר יצרן
קרוסאובר-מיני עירונית וחשמלית/אתר יצרן

זה לא אומר שהיא לא עסקה בתחום הזה, למרות שבאופן רשמי היא סירבה להתייחס באופן רשמי וישיר למעבר שלה להנעה חשמלית, מאחורי הקלעים היא נמצאת כבר הרבה שנים בעולמות הפיתוח של הנעה חשמלית, למעשה מאז שנת 1992 אז הוקמה חטיבת הפיתוח של כלי הרכב החשמליים שלה ועם הראב4 EV שיצא לשוק ב-1996. בשנות ה-2000 הרחיבה כבר את העיסוק שלה בהנעה חשמלית לתאי דלק מימני שהתפתח לימים לדגם המימן מיראי אותו היא כבר מוכרת באופן מוגבל בדור השני שלו.
בעתיד הקרוב היא גם תגדיל את ההשקעה שלה בסוללות מ-1.5 טריליון ין (הכרזה מספטמבר האחרון) ל-2 טריליון ין, כולל פיתוח סוללת Solid-state - כנראה המהפכה הגדולה הבאה בתחום הרכב החשמלי.

אבל עכשיו בשלה העת לחשוף את ההיצע אותו היא מתכוונת להעמיד עד סוף העשור הקרוב. לא בדיוק את כולו - אבל 15 אבות הטיפוס של הדגמים שנראה בשנים הקרובות.

התוכניות החשמליות של טויוטה. אתר יצרן
לא ממש מבינים מה זה, אבל זה ממש מגניב/אתר יצרן

את הסנונית הראשונה של המהפכה הזו כבר ראינו לאחרונה עם ה-BZ4X הדגמים הנוספים אליו בשנים הקרובות יעשו שימוש בפלטפורמה החשמלית של טויוטה ה-e-TNGA וככל הנראה ייעשה בכולם השימוש באותיות BZ בשם על מנת לשייך אותם למשפחת ה-Beyond Zero החשמליים לחלוטין.

מתוך 15 הדגמים שהציגה טויוטה, חלקם נראים כמו כאלו שרחוקים מאוד לייצור כמו הדגם הירוק-שחור בתמונה למעלה שנקרא MICRO BOX אבל הוא לא קופסת חימום של אוכל למיקרוגל - אלא הקטן בסדרת ה-BOX - המסחריות-עירוניות החשמליות של טויוטה. הבחור מאחוריו למשל הוא ה-MID BOX הבינוני.

אפרופו רחוקים מיצור, באגף של לקסוס עמדה מכונית ספורט כסופה מרהיבה למראה עם תאוצה של כ-2 שניות ל-100 וטווח משוער של 700 ק"מ.

התוכניות החשמליות של טויוטה. אתר יצרן
ראש בראש עם פורד לייטנינג - הטנדר החשמלי של טויוטה/אתר יצרן

לצידם עמדו גם דגמים שלא נראים קרובים לקו היצור, אבל עם רמזים מאוד טובים למוצר הסופי. אחד המסקרנים והססגוניים בהם היה הקומפקט קרוזר EV, יותר מרמיזות ל-FJ קרוזר ולאבא הרוחני של שני אלו ה-FJ40. הפעם הקודמת שהיא השתעשעה ברעיון כזה היה עם ה-FT 4X אולי הפעם זה ייצא לפועל.

לידו דווקא עמד רכב שלגמרי נראה כמו משהו שיכל להגיע כבר מחר לאולמות התצוגה - הטנדר הלבן שמזכיר במראה שלו את הטאקומה האמריקני וההיילקס שאנחנו מכירים בישראל.

בין לבין תעמיד החברה גם מכונית שיהוו מקבילה ובהמשך חלופה חשמלית לדגמים כמו ה-CHR, היאריס, הקורולה ואחרות כאשר תהליך דומה יתרחש גם בלקסוס.

התוכניות החשמליות של טויוטה. אתר יצרן
החשמלית-ספורטיבית של לקסוס/אתר יצרן

הבשורה המעניינת במפגן העוצמה הזה של טויוטה היא ההיקף שלו. יצרניות מסורתיות אחרות ובכלל עושות את הצעדים הראשונים שלהן בעולם החשמל עקב בצד אגודל בשלבים אלו. מציגות קומץ דגמים או בעיקר גרסאות מוסבות לחשמל.

בעוד טויוטה, כך נראה, דחפה ערימה ענקית וצבעונית של ז'יטונים על גלגלים למרכז השולחן והצהירה שמי שחשב שההתמהמהות שלה עד כה הייתה תוצאה של היסוס או חוסר יכולת - שיחשוב שוב.

ואם אפשר, רק בקשה קטנה ממר אקידו טויודה - אתה שהבאת את ה-GT86, היאריס GR והסופרה - בבקשה תעשה שהחשמליות שלכם כן יהיו כיף לנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully