וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו מחירי טסלה מודל Y, כבר לא מדהים...

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 9:57

יש המון סיבות למחיר של המודל Y, אבל דבר אחד ברור, לשחזר את השוק שעשתה המודל 3 עם כניסתה לפה יהיה לו כבר די קשה כאשר המחיר מתחיל ב-332 אלף שקלים

אחרי הסנסציה שעשתה טסלה מודל 3 כאשר החלה להימכר בפברואר שעבר במחיר של כ-180 אלף שקלים, הציפיות לתמחור אגרסיבי-אטרקטיבי של המודל Y היו מובנות. אבל הסימנים בשטח שהחלו להיראות עם הקפצות המחיר של טסלה מודל 3 במרוצת החודשים האחרונים כבר אותתו שהחגיגה ההיא כבר לא תחזור. והנקודה הזו מתחדדת למראה המחיר של המודל Y ששיווקו החל היום בישראל לקראת אספקה צפויה ברבעון השלישי.

המודל Y מגיע במרכב קרוסאובר ומציע שימושיות גבוהה יותר מאשר המודל 3 בתצורת הסדאן. הוא עם 475 ס"מ לאורך, רוחב של 192 ס"מ וגובה של 162 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 290 ס"מ, זה המון אבל לא גדול כמו מתחרות בתצורה דומה כמו יונדאי איוניק 5 או קיה EV6. למרות שהיא משווקת בחו"ל גם בתצורת 7 מושבים, אלינו היא מגיעה עם סידור ישיבה לחמישה בלבד.

טסלה מודל Y. יצרן, אתר יצרן
מגיעה גם בתצורת 7 מושבים, אבל לא אלינו בשלב זה/אתר יצרן, יצרן

מבחינת הנעות, היא עושה שימוש בשתי גרסאות - long range ופרפורמנס הראשונה לטובת טווח עם ביצועים מעולים, השנייה עם קצת פחות טווח, אבל עם דגש על הביצועים. הראשונה תציע 533 ק"מ מוצהרים ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות, השנייה יורדת ל-514 ק"מ ו-3.7 שניות.

רשימות האבזור המלאות, מנגנון בניית ואפיון הדגם ופירוט של מערכות הבטיחות והמחירים זמינים כעת באתר טסלה.

כאמור, מחירה של המודל Y מתחיל ב-332 אלף שקלים לפני תוספות ומחירה של גרסת הפרפורמנס עומד על 363,469 שקלים.

אפשר למנות מספר סיבות לתמחור הנוכחי, לא התשובה היא לא בהכרח אחת מהן, אלא גם שילוב של כמה. זו יכולה להיות ההתפכחות של טסלה מהעלויות הכרוכות בפועל בלשמש כיבואנית רכב, התייקרות חומרי הגלם העולמיים וקשיי ייצור, רצון להימנע מהסאגה המביכה של העלאת מחיר מדי כמה זמן ו"גידור" הסכום, או פשוט יישור קו הגיוני-עסקי עם החוק הבסיסי של ביקוש והיצע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully