וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי איוניק 6: על הנייר זה וואוו!

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 11:48

יונדאי חושפת את פרטים כמעט מלאים אודות המכונית החשמלית החדשה שלה, שתמוצב מעל האיוניק 5 בקשת הדגמים. הפרטים על הטווח, הסוללה והתאוצה בפנים

איוניק 6. אתר יצרן
העיצוב האווירודינמי ביותר של יונדאי/אתר יצרן

אחרי הפריצה הראשונית עם האיוניק 5 שקשה להפסיק להלל, זו שקטפה בקלות את תואר הזוכה במבחן ההשוואתי שלנו והרשימה גם במבחן לגרסת ההנעה הכפולה, לוקחת יונדאי את פלטפורמת ה-E-GMP החשמלית שלה לשלב הבא עם מכונית סאלון-קופה גדולה בשם איוניק 6.

איוניק 6 שנמתחת לאורך כללי של 486 ס"מ, רוחב של 188 ס"מ וגובה של 150 ס"מ היא מכונית לא קטנה מבחוץ, אבל מבטיחה גם תא נוסעים מרווח מאוד עם בסיס גלגלים של 295 ס"מ.

בתוך תא הנוסעים סביבת נהג שכוללת לוח מחוונים בגודל 12 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל זהה. למסך יש קישוריות לאפל ואנדרואיד, מערכת השמע היא של BOSE וניתן לצמד שני מכשירים ניידים בו זמנית למערכת.

איוניק 6. אתר יצרן
שני מסכי 12 אינץ', ללוח המחוונים ולמערכת המולטימדיה/אתר יצרן

המכונית תוצע עם מגוון של שילובי הנעה וסוללה, כאשר מאלו נגזרים הטווח והביצועים של המכונית. הגרסה הבכירה ביותר תוצע עם סוללת 77.4 קוט"ש, אליה ניתן יהיה לשדך מנוע בודד להנעה אחורית או שני מנועים להנעה כפולה. בגרסה הבכירה, עם שני המנועים יעמוד ההספק על 320 כ"ס ו-61.7 קג"מ. בתצורה הזו, התאוצה ל-100 היא 5.1 שניות.

בפרסום של יונדאי מוצהר על טווח של 610 ק"מ חשמליים, אך ללא פירוט של איזה שילוב נדרש להשגת הטווח האופטימלי. סביר להניח שבמקרה הזה מדובר בגרסת ההנעה האחורית של הסוללה הגדולה יותר.

אם תבחרו בדגם הבסיס תמצאו שם סוללת 53 קוט"ש, חישוקי 18 אינץ' והנעה אחורית אמור הטווח לעמוד על כ-380 ק"מ, זאת לאור הצהרת החברה על צריכת חשמל של כ-14 קוט"ש ל-100 ק"מ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איוניק 6. אתר יצרן
הלכו עד הסוף עם המראה המתקדם/אתר יצרן

לא משנה באיזו גרסה או חבילת סוללות תבחרו, שתיהן תומכות בטעינה אולטרה מהירה של 400 או 800 וולט, ככל שעולם הטעינה הציבורית יתקדם ויתאפשר לטעון מכוניות חשמליות במתח כזה ואלו ילכו ויופיעו במרחב הציבורי - ליונדאי צפוי להיות יתרון אדיר לאורך חיי המכונית לעומת מכוניות חשמליות מודרניות אחרות שאינן מאפשרות טעינה מהירה כזו.

כמה מהירה? מעמדת 350 קילוואט המכונית תגיע מ-10 ל-80 אחוזים ב-18 דקות בלבד, כך מצהירה החברה. עוד פיצ'רים חשמליים הם כמו באיוניק 5, האפשרות לטעון כלי רכב אחרים או להפעיל ציוד חשמלי חיצוני באמצעות הרכב.

איוניק 6. אתר יצרן
אמירה מאוד ברורה - אנחנו שונים/אתר יצרן

בתחום מערכות הבטיחות עושה האיוניק 6 שימוש בדור הבא של טכנולוגיית ה-SmartSense של יונדאי. באופן כללי מדובר במערכות הסיוע המתקדמות המוכרות, אך עם שיפורים בתחומי הזיהוי, התיקון ועוד.

בין התפקודים ניתן למצוא כמובן בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולות אוטונומיות למחצה כמו יציאה לעקיפה אחרי איתות של הנהג בקרבה למכונית איטית יותר. אבל זה לא הכל, למערכת יש גם יכולת "ללמוד" את סגנון הנהיגה של המפעיל וליישם אותו בפועל.

ברמות הגימור הגבוהות מתווספים תפקודים של סיוע בחמיקה מתאונה גם בצמתים, שם סורקות המערכות את הנתיבים החוצים במטרה לאתר פוטנציאל לתאונה ולהכין את תא הנוסעים למקרה של אחד כזו, או להעיר את תשומת הנהג להתרחשות.

כמו באיוניק 5, גם פה יש פונצקיה ל"הסעת" הרכב אל מחוץ למקום החניה, במקרה שנעמדו אנשים שמאוד כמהים לאינטימיות בין כלי רכב.

ליונדאי אין נכון להיום תאריך ייצור מדויק, אלא שההערכה מדברת על כך שיצור של האיוניק 6 יתחיל ברבעון השלישי של השנה, כאשר קצת אחריו נקבל טעימה מההצדדים הדינאמיים של איך המכונית נוסעת בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully