וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונית האווירית כבר טסה בארץ, אבל מתי באמת נוכל לטוס בה?

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 22:47

מיזם הרחפנים הלאומי קיים טיסות הדגמה ראשונות בכלים חשמליים שיוכלו לשאת בני אדם. אבל עוד לפניהם יוחלפו שליחי וולט ברחפני מטען

מונית מעופפת ורחפן משלוחים/b.y הפקות ותוכן

בכל חודש כבר מתבצעות בישראל עשרות טיסות של רחפני מטען בין בתי החולים, להעברה מהירה וחסינת פקקים של מנות דם.

אבל במיזם הרחפנים הלאומי, נעמ"ה, כבר עובדים על השלב הבא: הטסת בני אדם. בשבוע האחרון התקיימו במסגרת המיזם טיסות הדגמה של כלי eVTOL, מונח שעדיין אין לו תרגום עברי מדויק, ומתאר כלי טיס שמשלב בין רחפן גדול למטוס קל: מצד אחד הנעה חשמלית, טיסה אוטונומית והמראה ונחיתה אנכיות ומצד שני כנפיים המאפשרות לו לטוס מהר יותר ולמרחקים ארוכים יותר.

חברת Dronery מבית Cando Drones המריאה לראשונה עם כלי הטיס EH-216 של חברת EHANG הסינית שמסוגל לשאת עד 220 קילוגרם ולטוס למרחק של כ-30 קילומטרים. חברת AIR הטיסה את AIR ZERO המיוצר בישראל ויוכל לשאת עד 2 נוסעים ומטען במשקל כולל של עד 250 ק"ג, למרחק של עד 160 קילומטרים. הטיסות התבצעו לא כללו הטסת בני אדם, אך הכלים נשאו משקל שדימה אותם.

מוניות ומשלוחים אוויריים. b.y הפקות ותוכן,
ה-EHANG הסיני עם משקל המדמה אדם/b.y הפקות ותוכן

המיזם פועל מאז 2019. כעת, במסגרת השלב השני שהחל בינואר 2023, מושקעים למעלה מ-60 מיליון שקל לשנתיים הקרובות, במהלכן יתקיימו טיסות ניסוי של מספר גדול של כלים, שבעתיד יוכלו גם להטיס בני אדם וסחורות. המיזם הוא אירוע נדיר של שותפות בין גופי ממשלה רלוונטיים - משרד התחבורה, רשות החדשנות, נתיבי איילון ורשות התעופה האזרחית. המטרה: לקדם את מה שברור שתהיה טכנולוגיית תחבורה משמעותית בקרוב, את הרגולציה שתנהל אותה ואת תכנון התשתיות והמרחב האווירי עבורם. כל תנועת מטענים ואנשים שאפשר יהיה להעלות לאוויר תקל על העומסים בכבישים, ובממשלה מקווים לנצל את ההזדמנות לשלב בכך חברות ישראליות לייצור הכלים ומערכות הפעלה, כדי שיצברו ניסיון בדרך לפריצה לשווקים בחו"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מוניות ומשלוחים אוויריים. b.y הפקות ותוכן,
11 חברות רחפנים בניסוי הטיסה, משלוחים בין בתי חולים, מרשתות שיווק ועוד/b.y הפקות ותוכן

11 חברות רחפנים השתתפו בניסויים השבוע. חברת Downwind ביצעה את הטיסה הארוכה ביותר במיזם, 29 ק"מ בין בתי החולים הלל יפה בחדרה ורמב"ם בחיפה, להעברת מטעני תרופות ביניהם. חברות הרחפנים, ביניהם Cando Drones, ביצעו טיסות משלוחים עירוניות מסניפים של רמי לוי ויוחננוף, ומוניות אוויר תרגלו נתיב טיסה עוקף פקקים מכפר טרומן לתל אביב, עם נחיתה ברידינג.

אורן כלפון, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נתיבי איילון, אמר לוואלה כי "העבודה כעת היא להסדיר את הטסת הרחפנים מבחינה רגולטורית ומבצעית. משליחי פיצה ועד מוניות אוויר ל-506 נוסעים. תהיה מערכת ניהול תנועה עם בינה מלאכותית שתנהל את המרחב האווירי הזה, זה לא יכול להתבצע כמו היום עם בקר אווירי שמדבר עם כל מטוס, כי ההקפי הטיסות יהיו הרבה יותר גדולים.

מתי נוכל להזמין באפליקציה מונית אווירית?
"הטכנולוגיה ותורת ההפעלה עדיין מתגבשות, סביר שזה יקרה רק בעשור הבא. אבל טיסות של רחפני מטען בהיקפים גדולים ובהפעלה מסחרית זה עניין של כמה שנים בודדות, בהתאם להשלמת החקיקה והתשתיות. עד היום הטסנו רחפנים שנושאים 2.5 ק"מ למרחק של ק"מ, עכשיו אנחנו כבר עם כלים שיטוסו 100 ק"מ עם 50 ק"ג מטען. זה פותח הרבה יותר אפשרויות מסחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully