וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערות גזעניות והתעלמות: עוד עובדים מצטרפים לתביעה נגד טסלה

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 10:31

בית המשפט בקליפורניה קיבל את בקשתו של עובד לשעבר בטסלה לצרף לתביעה שלו עוד 240 עובדים, המעידים כי נחשפו להתנהגות גזענית כלפיהם וכי היצרנית לא עשתה דבר בנושא

מפעל טסלה בפרימונט. אתר יצרן
עובד אפרו אמריקני בפס הייצור של טסלה בפרימונט/אתר יצרן

ההאשמות על התנהגות פוגענית כלפי אפרו אמריקנים במפעל ההרכבה של טסלה בפיירמונט קליפורניה עולות מדרגה, כאשר מרקוס ווגן, עובד של היצרנית מצרף לתביעה שלו מ-2017 עוד 240 עובדים הטוענים כי גם הם חוו התנהגות לא ראויה כלפיהם וכי המפעל היה "חממה להתנהגות גזענית". לדברי מרקוס, החברה נכשלה לעצור את מה שהוא כינה דפוס ופרקטיקה של אפלייה גזעית" וסביבת עבודה עוינת.

זמן קצר לאחר תחילת הפרשה, בנובמבר 20177, פרסמה טסלה בבלוג שלה רשומה ארוכה תחת הכותרת "חממה של מידע שגוי", ובה היא לא הכחישה, אבל הצהירה באופן חד משמעי על התנגדותה לכל גילוי גזענות ומגנה את כל התנהגות המפלה אדם על רקע גזעו ואף הבהירה כי היא ערכה חקירה יסודית וכי העובדים שהיו מעורבים בהתנהגות הזו פוטרו.

מפעל טסלה בפרימונט. אתר יצרן
המפעל בפרימונט/אתר יצרן

ובעוד התיק מתגלגל מזה 6 שנים ללא התקדמות ממשית, החליט ווגן לצרף לתביעה שלו עוד עובדים שעברו חוויה דומה לשלו, על מנת להעניק למקרה משקל משמעותי יותר בפני הרשויות בכך שהתביעה תהפוך מפרטית לייצוגית. לדבריו יש ברשותו עדויות בשבועה של כל העובדים שמתארים את האופן שבו התנהלו הדברים, כולל שימוש במילות גנאי לשחורים, גרפיטי ועוד.

בין העדויות, כאלו של עובדת אפרו אמריקנית שקיבלה הערה על "בהונות הקוף" שלה וכונתה "ניקי מניאז'" על שם הכוכבת האפרו אמריקנית - רק בשל מוצאה. עובד אחר כתב שהוא חש לא רצוי ולא בטוח אחרי שהחברה התעלמה מתלונות שלו על כך שכונה "כושי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טסלה מודל S במבחן דרכים. אתר יצרן
מצטרפת לתביעות קודמות, אחת מהן נוגעת להצהרה של מאסק כביכול על יכולות ה"אוטופיילוט"/אתר יצרן

לו תתקבל התביעה של מרקוס ו-240 העובדים, זו לא תהייה הפעם הראשונה שבה מוצאת את עצמה טסלה נאלצת להגן על שמה בבית המשפט. אלא שבניגוד למקרים הקודמים בהם נסובו התביעות בעיקר על היבטים טכניים של המוצרים שלה, ובהם הצליחה היצרנית להדוף את הטענות, כאן האווירה הציבורית הטעונה בארצות הברית עשויה לשים אותה באור בעייתי מאוד.

התביעה הזו אמורה להגיע לבית המשפט ב-14 ביולי, והיא מצטרפת לשתי תביעות נוספות בפרופיל גבוה עמם מתמודדת היצרנית. הראשונה בנוגע להפרת פרטיות לכאורה, שעל פיה עובדי החברה שיתפו סרטונים פרטיים מתוך המכוניות. התביעה השנייה היא מצד משפחתו של נהג טסלה שנהרג בתאונה ב-2016 ולטענתה הסתמך על הצהרת אילון מאסק אודות יכולת הנהיגה של מערכת ה"אוטופיילוט" - הצהרות שנטען בעבר שזויפו בשמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully