וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיעו הקיבוצניקים משמיר לפורמולה 1

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 12:34

שמיר אופטיקה משיקה עדשות מיוחדות לנהגים. מי צריך את זה, למה הפיתוח בוצע במירוצי גרנד פרי ומה יהיה המחיר הלא ממש עממי

הדמיית עדשות נהיגה שמיר אופטיקה. שמיר אופטיקה,
אם יש לכם נעלי ריצה לשביל ונעלי ריצה לכביש, למה אין לכם משקפיים לנהיגה?/שמיר אופטיקה

את הכתבה הזו נתחיל במישהו שלא צריך משקפיים, אלא נעליים, לא סתם נעליים, נעלי ספורט. לאיזה ספורט? נגיד שהוא רץ. רגע, איפה הוא רץ בחול? שבילים עם אבנים? כורכר? אספלט? ואחר כך נצטרך להבין אם הוא רץ למרחקים ארוכים או בינוניים כי לכל אחד מהם יש נעל, ואז נבין אם הוא צריך נעל מאווררת או אטומה למים ואני יכול להמשיך עוד ועוד, אבל נעצור פה כי אנחנו מדור רכב וכי יש פואנטה - למה התהליך הזה כל כך ברור כאשר מדברים על נעליים, אבל אף אחד לא שואל את עצמו למה לא לקנות משקפיים ייעודיים? אז סיבה אחת היא שאנחנו המשקפופרים פשוט מקבלים את מה שאמרו לנו ואומרים תודה על תיקון הראיה והסיבה השנייה שאף אחד לא חושב על זה. אז זהו, שכמעט אף אחד לא חושב על זה.

מכונית הפורמולה 1 של אלפין BWT. שמיר אופטיקה,
בהשקת השותפות עם קבוצת הפורמולה 1 "אלפין BWT"/שמיר אופטיקה

"לפני כמה שנים מחלקת הפיתוח שלנו שתמיד מחפשת אתגרים התחילה לחקור את הקונספט של משקפיים ייעודיות לנהיגה", סיפר ל"וואלה!רכב" יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה בשיחה מברצלונה, שם השיקה החברה את שיתוף הפעולה שלה עם קבוצת המירוצים "BWT אלפין" בפורמולה 1.

לדבריו החיבור לאלפין ולקבוצת הפורמולה שלהם אפשר לחברה לקבל "גישה" לנהגי מירוצים שבאמצעות ציוד שלהם במשקפיים עם מנגנון מעקב אחרי תנועות העין בזמן הנהיגה אפשר למפתחים בשמיר לקבל הררי מידע על האופן בו מיקוד הראיה בזמן נהיגה נעשה, לאן העיניים הולכות, מה הן מחפשות לזהות. "בשלב המתקדם יותר", מסביר יגן "הם גם נהגו עם אלקטרודות כדי לבדוק כמה מהר מגיב המוח לזיהוי הויזואלי של העין, כלומר, לאיזה מיקוד באיזה אובייקט צריך להביא את העין בזמן הקצר ביותר כדי לייצר ניתוח אופטימלי של התמונה במוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יגל משה - שמיר אופטיקה. איל יצהר,
יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה/איל יצהר

ורק כאשר יגן מתחיל לפרט את האתגרים של ראיה מרחבית יעילה בתא הנוסעים של מכונית מודרנית, מתחילים להבין עד כמה האירוע הזה לא פשוט. תא הנוסעים המודרני מציג אתגר של מיקוד במסכים שנמצאים במרחקים, גבהים, וזוויות שונות אלו מאלו, ואנחנו רוצים לקלוט את המידע מהם בשבריר שנייה. יש מראות צד, מראה אחורית ואנחנו עדיין בתוך תא הנוסעים. עכשיו צריך גם להתמודד עם הקרינה בחוץ שדורשת שימוש במסננים שונים לטיפול באור השונה, החזרי אור מהכביש, עצמים אחרים, אפילו על הפרשי האור והחושך בין פנים המכונית והחוץ. ואלו רק האתגרים ביום, כי אלו של הלילה הציבו סט חדש לגמרי של מטלות על המפתחים. האישונים המורחבים בלילה בשל התאורה הסביבתית המופחתת, הצורך לאזן בין "ראיית לילה" לבין הזוהר המוגזם של תאי הנוסעים המודרניים מלאי המסכים הבוהקים מצריך פתרון אופטי שמרכז את האור לעיניים ולא מפזר אותו בצורת זוהר. כלומר, העדשות צריכות לשמש כסוג של "מתווך" בין הבוהק הפנימי לצורך לחדד את הראייה בתנאי תאורה נמוכים בחוץ. יש להם אפילו שימוש בפילטר מיוחד שמצמצם כמעט לחלוטין החזר אור דיגיטלי מהעדשות - פיתוח שהתחיל עוד בתקופת הקורונה בה חיפשו פתרון להשתקפויות המסך בשיחות הזום.

אגב, על העובדה שכל שימוש כזה מציב תנאים סותרים לא הצליחו להתגבר בשמיר, והחברה תייצר שני סטים של עדשות "SUN" לשימוש ביום ו"MOON" לתנאי חושך.

הדמיית עדשות נהיגה שמיר אופטיקה. שמיר אופטיקה,
האתגר: למקד את העיניים בזוויות שונות, מרחקים וגבהים שונים/שמיר אופטיקה

מי קהל היעד שלכם? איפה זיהיתם צרכן שמגיע לקנות משקפי נהיגה ייעודיות?
"הקהל שלנו הוא באמת לא הקהל הרחב. אלו יקנו משקפיים רגילים עם עדשות כלליות והן כנראה יספקו אותם. אנחנו מכוונים לנהגים המקצועיים, או אלו שנמצאים הרבה על הכביש, אבל גם לאלו שאוהבים לנהוג ורוצים להשלים את חווית הנהיגה עם משקפיים ייעודיות לכך"

אבל יש כבר משקפיים עם ציפוי נגד סנוור לנהיגה, במה המוצר שלכם שונה?
"הציפוי נגד סנוור יעיל עד רמה מסוימת בזווית מסוימת, אבל משלמים מחיר במקום אחר. ה- Driver Intelligence מסוגלות לשמור על חדות והפרדת אורות. תחשוב על מצב של זיהוי הרבה יותר מהיר של אור הבלם בתוך התאורה הכללית האדומה של הפנסים האחוריים, או איתות של מכונית כנגד הפנסים הקדמיים. יש לזה משמעות בטיחותית".

ואנחנו נוסיף שיכולת לראות בקלות יותר ובמאמץ פחות גם תורמת לרמת עייפות פחותה לאורך זמן. למעשה בניתוח של ממצאי תשאול שערכה החברה 1 מכל 5 נהגים סובל ממה שמכונה "עייפות חזותית" ורבע מהנהגים מתקשה למקד את המבט בזמן נהיגה. אבל נסייג - התשאול נערך בקרב נהגים מבוגרים יחסית בגילאים 46-79, לא בדיוק קבוצת האוכלוסיה הידועה בחדות הראיה, רק אומר.

הדמיית עדשות נהיגה שמיר אופטיקה. שמיר אופטיקה,
הדמייה נוספת, מימין עדשות רגילות עם מיקוד צר יחסית, משמאל הדמייה של עדשות הנהיגה עם פיזור רחב של נקודות מיקוד/שמיר אופטיקה

לאורך כל הראיון יגן חוזר על המושגים "ביג דאטה" ו"בינה מלאכותית" ומעבר לעובדה שאלו פשוט המילים החמות בכל תעשייה, מבניית טלסקופ חלל ועד דוכן לימונדה - אני מנסה להבין ממנו במה זה עוזר ליצירת עדשות טובות יותר.

"כאשר האופטימטריסט עורך את בדיקת הראיה, אנחנו רוצים שיציין אם זה גבר או אישה, וגם ישאל אותם מה הם עושים ביום יום, מה הרגלי השימוש שלהם במשקפיים. יחד עם המידע הזה, וכאשר הוא מציין את גיל הלקוח, מקום המגורים שלו לא רק ברמת המדינה, אלא אפילו ברמת האיזור בו הוא גר - אנחנו יכולים גם "לתפור" לו את העדשות המדויקות עבורו, אבל גם בונים אצלנו בנק מידע ענק לפיתוחים העתידיים".

סבסטיאן בורדה. יח"צ,
סבסטיאן בורדה, נהג קבוצת מירוצי הסיבולת בקאדילק עם לוגו החברה על הקסדה/יח"צ

כשנהגי הניסוי באלפין משמשים כנסיינים לפיתוח הטכנולוגיה, וכאשר נהג המירוצים הממושקף סבסטיאן בורדה שנוהג עבור קבוצת מירוצי הסיבולת של קאדילק וסיימה במקום ה-3 במירוץ 24 השעות של לה מאן הוא הקליינט שלך, בשמיר אופטיקה כיוונו די גבוה עם המוצר שלהם.

ולכוון גבוה ולפגוע גבוה זה משהו שהם עושים בעסקי האופטיקה של קיבוץ שמיר כבר מ-1972, אבל יש לסיפור הזה מחיר והוא ממש לא שווה לכל נפש, או עין במקרה זה. ביולי יתחיל השיווק של העדשות האלו באירופה באופן מסחרי ובאוגוסט בארצות הברית, כאשר מחיר שני זוגות משקפיים (ה-SUN ליום וה-MOON לתאורה ירודה) יעמוד על כ-1,000 דולר. אתם יכולים להתחיל לחסוך עכשיו, לישראל הם יגיעו אחרי הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully