וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית לביטול התייקרות ביטוח החובה לאופנועים

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 16:24

הממונה על הביטוח ומשרד המשפטים במירוץ נגד הזמן לאזן את ההתייקרות ביולי עם סעיפי הנחות חדשים בפוליסה, שלפי ההערכות יורידו את התעריפים בחזרה בכ-10%. מה מתוכנן ומתי זה יקרה

יום הדרכה יחידת האופנועים במד"א. קינן כהן, ניר בן טובים
קורס רכיבה בטוחה. השתתפות בו תעניק הנחה בביטוח החובה/ניר בן טובים, קינן כהן

תעריפי ביטוח החובה החדשים שאישר הממונה על הביטוח לאופנועים וקטנועים לפול של חברות הביטוח, המבטאים התייקרות של כ-10% במחירים היקרים ממילא מעוררים זעם בקרב הרוכבים, שצפויים לצאת בקרוב בצעדי מחאה.

כפי שפורסם בוואלה, יידרשו רוכבים צעירים על כלי 125 סמ"ק לשלם כ-7,000 שקל לשנה על ביטוח חובה, דומה לעתים לעלות הכלי המשומש שרכשו. בנוסף יוכנסו קטגוריות מחיר חדשות שנועדו להעלות את המחיר לרוכבים על כלים בנפח של 300 סמ"ק ומעלה בכ-2,000 שקל לשנה.

ההתייקרות מגיעה אחרי שמבקר המדינה כבר קבע כי כ-50% מהרוכבים נוסעים ללא ביטוח חובה תקף כי אינם יכולים לעמוד כבר בתעריפים הנוכחיים. אם יפגעו באחרים בכביש או יפגעו בעצמן תממן חברת קרנית הממשלתית את הטיפול בהם, אך תתבע את הסכומים מהרוכבים.

תאונת אופנוע. ShutterStock
תאונת אופנוע. הגדלת השתתפות עצמית תמורת הנחה בפוליסה/ShutterStock

אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, והאחראי על תחום ביטוח הרכב אמר השבוע בדיון בוועדה לביקורת המדינה כי "במסגרת תכנית העבודה שלנו אנחנו פועלים עם משרד המשפטים כדי לגבש צעדים שיסייעו בהפחתת הסיכון ואת מחיר הביטוח ומקווים שעד סוף השנה נביא בשורה".

לידי וואלה הגיע התכנית שאמורה להוזיל את תעריפי ביטוח החובה. התכנית נשענת על שלושה צעדים: אפשרות לתשלום השתתפות עצמית מוגדלת במקרה של תביעה בתמורה להוזלת הפוליסה, הנחה לרוכבים שעברו קורסי רכיבה בטוחה, והכרה במערכות בטיחות ומשתנים נוספים לקבלת הנחה בתעריפי הביטוח.

לפי הערכות ראשוניות יקנה כל סעיף בין 3 ל-5 אחוזי הנחה על פוליסת ביטוח החובה, ושילוב של שלושתם יעניק הנחה מצטברת של כ-10%. ברשות שוק ההון ובמשרד המשפטים מקווים להספיק לאשר את סעיפי ההנחה החדשים עד סוף השנה, כך שבכל מקרה יספגו הרוכבים התייקרות למשך החודשים הקרובים. בנוסף ההנחה רק תחזיר את התעריפים לאזור התעריפים כיום, שגם הם גבוהים מאוד, בטח עבור ביטוח שהמדינה מחייבת את הרוכבים לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully