וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SUV על שני גלגלים: פיג'ו XP400 GT

אורי ארגמן, fullgaz.co.il

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 9:03

פיג'ו מצטרפת לטרנד קטנועי הקרוסאובר עם קטנוע שתוכנן מראש ככזה ואינו הסבה לדגם קיים. התוצאה: קטנוע-SUV גדול, נוח, איכותי, בעל יכולת נסיעה מרשימה בשבילים ומראה לא שגרתי

פיג'ו XP400. אתר יצרן
בפיג'ו הלכו על גדול, מרשים ומרווח ב-XP400/אתר יצרן

מחיר: טרם נקבע
מתחרים: הונדה ADV350, קימקו DTX360
אהבנו: עיצוב מושקע, גימור ברמה גבוהה, אבזור רב, נוחות
לא אהבנו: נפח אחסון, תגובת מנוע, משקל

לאופנת קטנועי האדוונצ'ר מצטרף קטנוע חדש מיצרן חדש. מאז ההצלחה של ההונדה X-ADV לקחו מספר יצרנים קטנועים בנפח ביניים, הלבישו עליהם בולמים ארוכי מהלך ומעטה גוף קרבי ויצרו קטנוע קרוסאובר בנפח בינוני. אך הפיג'ו XP400 לא מבוסס על קטנוע כביש של היצרן. המנוע נלקח מהמטרופוליס 400, אך כל השאר חדש לחלוטין. הוא תוכנן מראש להיות כלי עם נטיות שטח (בין אם מבחינת יכולת רכיבה או עיצוב) והוא אכן מרגיש שונה מכל קטנועי הקרוסאובר שבחנו בעבר. בפג'ו מכוונים גבוה, לראש הסגמנט, עם הקטנוע הכי חזק, הכי גדול והכי יקר מבין קטנועי האדוונצ'ר בנפח בינוני. מקסי-סקוטר אדוונצ'ר.

פיג'ו XP400. אתר יצרן
עיצוב קרבי ומאוד בולט. יביא את המותג למודעות הפעם?/אתר יצרן

הפג'ו XP400 מגיע בשתי גרסאות: גרסת ה-Allure הסטנדרטית המגיעה בצבעי ירוק סאטן יפהפה ובשחור מט. גרסת ה-GT, עליה רכבנו, מגיעה בצבעי אפור ולבן. ה-GT כוללת משקף מעושן, מדרסי רגליים בשילוב מתכת, מתלים משודרגים של קאיבה וחישוקי שפיצים עם צמיגי טיובלס ממש כמו ב-X-ADV750. בנוסף מתכננת פיג'ו להוציא ליין של אביזרים מקוריים שיעזרו לקונים להתאים את הקטנוע לעצמם. המחירים בארץ טרם פורסמו אך עם תוספת של אביזר או שניים אנחנו מאמינים שהמחיר יעבור את רף 50 אלף השקלים. נחכה לעדכון.

בפיג'ו מכוונים את ה-XP400 מעל לכל קטנועי הקרוסאובר הקיימים. הוא אמור להיות הכי גדול, הכי חזק, הכי מאובזר וגם הכי יקר. הוא נראה כזה, ובוודאי שבגרסת ה-GT עליה רכבנו. ה-XP400 GT עמוס בפרטי עיצוב מוקפדים. הוא נראה טוב, קרבי ויוקרתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיג'ו XP400. אתר יצרן
לוח מחוונים שמשלב שתי חוגות אנלוגיות ומסך מידע TFT/אתר יצרן

הרכיב העיצובי הבולט לעין הוא הגלגל האחורי שבולט בהרבה מאחורי גוף הקטנוע, ומסתיים במחרשה צפה הנושאת תאורה ולוחית רישוי. מעל לגלגל מציץ הבולם האחורי כאר הוא עצמו אובייקט עיצובי מיוחד ובולט לעין. המושב הענק מרשים. מדרסי הרגליים, שבדגם ה-GT מגיעים עם משטחי אלומיניום, נראים גדולים גם הם. מסכת החזית ענקית, משני צידיה בולט הכידון עם מגיני הידיים, מעליה מגן הרוח שנראה צף מעל לפיירינג, מתחתיו מקור פלסטיק קטן ומתחת בולמים הפוכים מאסיביים בצבע זהב המחזיקים צמיג פירלי ראלי שמנמן בחתך רב-שימושי המורכב על חישוק שפיצים בקוטר 17 אינץ' - אפקט שקשה להתעלם ממנו.

הרושם הכללי הוא של רכב שטח קרבי וכאמור - גדול. אבל אם מסתכלים בטבלת הנתונים מגלים שבסך הכל המידות סטנדרטיות. גם לאחר שמתיישבים על ה-XP400 נותרת התחושה שהוא מרווח וגדול. הישיבה עליו מרווחת, וכל פרט, כל מתג, מעוצב בקפידה ובנוי באיכות מצוינת. תנוחת הרכיבה זקופה, המושב תומך ונוח גם לאחר רכיבה ארוכה ויש שפע של מקום לשנות את תנוחת הרכיבה.

פיג'ו XP400. אתר יצרן
הגלגל האחורי בולט החוצה מקו הגוף/אתר יצרן

מעל לכידון החשוף נמצא את לוח המחוונים, שניים אנלוגים גדולים וקריאים וביניהם מסך TFT בגודל 5 אינטץ' עם קישוריות לטלפון ואפשרות לתצוגת ניווט. המושב הרחב מחולק לשלושה חלקים: מאחור המוגבה למורכב שנפתח ומגלה תא מטען קטן שיכיל כפפות וכדומה, ובו נמצא שקע USB. לפניו המושב עצמו, ומתחתיו תא מטען נפרד נוסף, גדול אך לא מספיק גדול בכדי להכיל קסדה מלאה, אולי תיק גב גדול. ובין רגלי הרוכב תוספת פלסטיק שנפתחת בלחיצה ומתחתיה יש תא קטן בו אפשר לאחסן את מפתח הקרבה ופריטים קטנים אחרים. אין ל-XP400 תאי כפפות נוספים מתחת לכידון.

ניתן לבחור בשני גבהים למשקף, עבורנו הוא סיפק הגנה טובה תוך שהוא מאפשר שדה ראיה טוב.

פיג'ו XP400. אתר יצרן
חישוק 17 אינץ' ועליו צמיג דו"ש של פירלי/אתר יצרן

כשמתקרבים בפעם הראשונה ל-XP400 GT הדבר הראשון שבולט לעין הוא הגודל. הוא יוצר רושם שהוא ענק - אם כי בפועל הוא אינו כזה. כשמתחילים בנסיעה התחושה נעלמת ובסך הכל הרכיבה עליו מזכירה כל קטנוע ביניים. קל לרכב עליו גם בתנועה עירונית והמשקל הגבוה שלו לא מורגש גם לאחר רכיבה ארוכה. ההיגוי מעט כבד כמצופה מחישוק 17 וצמיגי שטח. המתלים מצוינים ומשככים כל מהמורה בכביש. המנוע מפיק כמעט 37 כ"ס, יותר מהמתחרים בסגמנט, אך יחס ההספק למשקל כמעט וזהה. כמו ההיגוי, גם התגובה למצערת איטית. יש ל-XP400 כוח אבל הוא נבנה בהדרגתיות, לא בצורה אגרסיבית, וממשיך למשוך ולמשוך עד לכ-140 קמ"ש. גם במהירות גבוהה ה-XP400 יציב ומאפשר השתלבות קלה בתנועה מהירה. צליל המנוע בשרני ונעים. הבלמים טובים אף הם ומספקים מספיק רגש וכוח עצירה כדי לעצור את הקטנוע הגדול.

פיג'ו XP400. אתר יצרן
הבולם האחורי שמציץ מתוך הזנב/אתר יצרן

בכבישים הרריים ומפותלים ה-XP400 משנה כיוון כאמור לאט אך בביטחון ואפשר להנות איתו גם בכבישים טכניים. אולי זה לא קטנוע ספורט זריז אבל היכולות הספורטיביות שלו טובות ויאפשרו רכיבה מהירה בכבישים כאלו - גם בהרכבה.

ניסינו אותו גם 'בשטח'. שביל עפר ארוך, ברובו חלק אך רצוף במהמורות, בורות ואבני דרדרת. לא היו לנו ציפיות גבוהות אבל ה-XP400 GT הפתיע לטובה. הוא שמר על יציבות ואחיזה בקטעים המהירים ואפשר מעבר איטי מעל כל המכשולים ללא פגיעה בגחון. למרות הגודל הרכיבה בדרך הלא-סלולה הרגישה טבעית, קלה וה-XP400 נסך ביטחון ולא דרש מאמץ - כראוי לרכב SUV. אמנם אין זה אופנוע אדוונצ'ר אבל את מה שהוא כן יכול לתת בשטח הוא עושה בצורה מרשימה ובביטחון מלא.

פיג'ו XP400. אתר יצרן
תאורת לד היקפית ומלאה/אתר יצרן

פיג'ו כיוונו את XP400 לטופ של סגמנט קטנועי הקרוסאובר הבינוניים - והצליחו למקם אותו שם. יש לו מראה ייחודי, שונה ומוצלח. הוא נוח, מפנק, מתאים לטיולים ארוכים בזוג ועדיין עם יכולת עירונית. הוא הפתיע לטובה ברכיבה על שבילים, יש לו אבזור רב, ונכון שאין לו כוח מתפרץ או גמישות מעולה, אבל הוא חזק דיו ומאפשר גם רכיבה ספורטיבית ובשורה התחתונה - מהנה לרכיבה.

קהל היעד שלו הוא מי שמחפש קטנוע ביניים הכי: הכי גדול, הכי מפואר, הכי שטח. אפילו בנתח המקסי סקוטרים הוא יכול לנגוס כקטנוע תיור לא רע. אמנם מחירו מעל למתחרים הישירים אבל אפשר לראות לאן הולך הכסף. הוא שונה, מיוחד ובעיקר גדול. הפיג'ו XP400 הוא קטנוע מתוכנן היטב, מעוצב להפליא ומבוצע טוב, ואנחנו מהמרים שלמרות מחירו והמותג הלא מוכר כל כך לקהל הישראלי כיצרן דו גלגלי תהיה לו טביעת רגל ברורה גם בשוק הישראלי.

פיג'ו XP400. אתר יצרן
האם הקהל הישראלי יתרגל לראות את האריה הזה גם על כלי דו גלגלי?/אתר יצרן

על הצד הטכני: XP400 GT

מנוע: צילינדר יחיד, 4 שסתומים
נפח: 399 סמ"ק
הספק: 36.7 כ"ס ב-8,150 סל"ד
מומנט: 3.88 קג"מ ב-5,400 סל"ד
קירור: נוזל
תיבת הילוכים: וריאטור

בלמים:
קדמי/אחורי: צמד דיסקים 295 מ"מ/בודד 240 מ"מ

מימדים: אורך 2,190 מ"מ, בסיס גלגלים 1,545 מ"מ, גובה מושב 815 מ"מ

מיכל דלק: 13.5 ל'
משקל מלא: 231 ק"ג

צמיגים: פירלי סקורפיון STR Rally במידות 110/70R17, 160/60R15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully