וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו האדום יתחיל לפעול עד תחילת אוגוסט, אבל עם בעיות קשות

אודי עציון, ארז הראל

22.6.2023 / 13:23

החדשות הטובות הן שהרכבת הקלה בגוש דן מתקדמת לקראת פתיחה. החדשות הרעות הן בעיות תפעוליות קשות: בלימות חירום, מהירות איטית ומחסור חריף בולידטורים לתיקוף הרב קו

אליאס מטר, ראש אגף רכבות במשרד התחבורה, דווקא מחמיא לנת"ע על רקע הודעת מירי רגב שתוציא את פרויקט המטרו מהחברה/ערוץ הכנסת

הקו האדום של הרכבת הקלה, מפתח תקווה לבת ים, מתחיל להתכנס לקראת פתיחה. בפרויקט מעריכים כי בשבועות הקרובים תושלם קבלת אישורי הבטיחות מהחברות הגרמניות שמלוות את הפרויקט, ואז יעבור הכדור למשרד התחבורה שיצטרך להחליט האם הוא מעניק אישור הפעלה לפרויקט. הצפי כעת אם שרת התחבורה מירי רגב לא תעכב את האישור, הוא לתחילת הפעלה מסחרית בסוף יולי או תחילת אוגוסט.

גם ראש עיריית פתח תקווה כתב היום בסטטוס בפייסבוק כי הנסיעות יתחילו בעוד חודש. מנת"ע שאחראית על הפרויקט מטעם המדינה, נמסר בתגובה כי טרם נקבע תאריך פתיחה רשמי לקו האדום, וכי סוגיית אישור בטיחות ההפעלה עדיין נמצאת על הפרק. תאריך הפתיחה יקבע בתאום עם משרד התחבורה ולאחר קבלת כל האישורים הנדרשים. נת"ע עושה כל מאמץ אפשרי על מנת לזרז את הפתיחה.

חניון ומוסך הרכבת הקלה, פתח תקווה, 10 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הרכבות של הקו האדום ממתינות בדיפו בפתח תקווה לתחילת הפעילות/ראובן קסטרו

אולם הקו שיתחיל לפעול כעת יהיה מוגבל מאוד ברמת השירות שיעניק לנוסעים. שלוש בעיות מרכזיות טרם נפתרו:

בלימות חירום ובעיות תקשורת: בכל יום עדיין מתועדות בפרויקט כ-10 בלימות חירום לא מוצדקות, שלא את כולן יחושו הנוסעים. הבעיות נובעות ממגבלות מהירות נמוכות מדי שנקבעו למערכת הבטיחות מתוצרת אלסטום, ובעיות תקשורת בין מערכת ההפעלה לרכבות. הבעיות גורמות לכך שבכל יום מוחזרת רכבת אחת לפחות לדיפו בפתח תקווה, לאחר שהוריד באחת התחנות בדרך את כל הנוסעים מטעמי זהירות לאחר אובדן הקשר.

מחסור בולידטורים: מטעמי חיסכון בחרה נת"ע שלא להתקין ולידטורים לתיקוף בתוך הרכבות ורק ק מכשירים בכל תחנה. המשמעות: משתמשי רב קו יאלצו לתזז בין מעט מכשירי תיקוף ולהמתין בתור. מי שלא יתקף באחת התחנות העיליות לא יוכל לצאת מהתחנות התת קרקעיות, מה שיוסיף לבלגן.

מהירות נסיעה איטית: הקו האדום יתחיל לפעול בקצב נסיעה של שעה וחצי לכל אורכו, פי 2 מלוח הזמנים המתוכנן, ולא ממש מהר יותר מנסיעה באוטובוס או ברכב פרטי. כל הבעיות פתירות בהשקעה כספית נוספת של המדינה שתיעשה בשנה הראשונה להפעלה, אבל עד אז יספק הקו רמת שירות נמוכה למדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

  • עוד באותו נושא:
  • הקו האדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully