וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמול התחבורה הציבורית: השלב הבא במהפכת הרכב החשמלי בישראל

בשיתוף הפניקס סמארט

29.6.2023 / 12:15

מהפכת הרכב החשמלי העלתה הילוך בשנתיים האחרונות, ונתח השוק של דגמים חשמליים גדל במהירות בישראל ובעולם. כעת הגיעה המהפכה גם לתחבורה הציבורית, והצפי הוא כי עד שנת 2026 יפעלו בישראל יותר מ-2,500 אוטובוסים חשמליים, המהווים יותר מ-50% מהצי העירוני בארץ

אוטובוס נוסע בכביש. יח"צ,
השלב הראשון במהפכת חשמול התחבורה הציבורית בישראל/יח"צ

הם שקטים, בטיחותיים, חסכוניים ובעיקר פחות מזהמים. יותר ויותר אוטובוסים חשמליים נראים לאחרונה בכבישי ישראל ונדמה כי זהו רק השלב הראשון במהפכת חשמול התחבורה הציבורית בישראל, מהפכה שנחשבת למציאות עכשווית בכל הקשור לרכבים פרטיים. ואכן, במסגרת מהפכת החשמול שמוביל משרד התחבורה, יוכנסו השנה לשירות מעל 500 אוטובוסים חשמליים חדשים, אשר יצטרפו לכ-600 האוטובוסים החשמליים שכבר פועלים היום, ועד שנת 2026 יפעלו בישראל יותר מ-2,500 אוטובוסים חשמליים, המהווים יותר מ-50% מהצי העירוני בארץ. הכנסת אוטובוסים אלו לשירות מתכתבת גם עם החלטת הממשלה משנת 2021 להשקיע 7.5 מיליארד שקל בתגבור התחבורה הציבורית עד לשנת 2026.

רכב חשמלי בטעינה. יח"צ,
אחת הדרכים לשמירה על שקט נפשי מיטבי בכל הנוגע לרכב החשמלי היא לבחור בביטוח רכב מותאם/יח"צ

תחנה מרכזית חשמלית באשקלון; קמפוס אוטובוסים חשמלי בבני ברק

עדויות ממשיות למגמת חשמול התחבורה הציבורית היה ניתן לראות לאחרונה עם הנחת אבן פינה להקמת תחנה מרכזית חדשה וחשמלית בעיר אשקלון וכמובן חנוכתו של הקמפוס החשמלי החדש בבני ברק שהוקם על ידי חברת דן (החברה אף הציבה לעצמה יעד שאפתני של חישמול כל צי האוטובוסים כולו עד 2030). המתחם, שבהקמתו הושקעו כ-40 מיליון שקלים הוא היחידי בארץ המיועד כולו להטענת אוטובוסים חשמליים. השקתו של הקמפוס החשמלי דווקא בבני ברק ברורה לכל העוסקים בדבר, שכן העיר החרדית היא אחת המובילות בארץ בהיקף השימוש בתחבורה הציבורית.

התחזית: בשנת 2035 מאה אחוז מהמכוניות על הכבישים יהיו חשמליות

חשמול התחבורה הציבורית היא אם כן עובדה מוגמרת, וצעד מתבקש אליו צועדים משרד התחבורה וחברות ההיסעים הגדולות, המיישרים קו עם מדינות העולם המערבי. למעשה על פי גורמי המקצוע ב־2035, בעוד קצת יותר מעשור, מאה אחוז מהמכוניות בישראל יהיו חשמליות, והתחבורה הציבורית תצטרך גם היא כמובן ליישר קו עם המציאות החדשה על הכבישים.

יתרונות רבים לצד חסרונות דוגמת סיכון להולכי רגל והתרוקנות סוללה לפני ההגעה ליעד

לצד יתרונותיהם הרבים של הכלים החשמליים, אוטובוסים ורכבים פרטיים כאחד, המתבטאים בין היתר בעלויות טעינה נמוכות בעד 80% ביחס לרכב בנזין, בבטיחות רבה יותר ובבלאי מועט יותר של הבלמים המסייע לשמור על השליטה ברכב לאורך זמן - הרי שרכבים אלו טומנים בחובם סכנה מוגברת להולכי רגל. הדבר נובע כמובן מהשקט של המנוע החשמלי שעלול להגביר את הסיכון עבור הולכי הרגל ושאר משתמשי הדרך, שלא שומעים את הרכב החשמלי כשהוא מתקרב. חסרונות נוספים נוגעים להתרוקנות הסוללה לפני ההגעה לעמדת הטעינה, נזקים לציוד הטעינה או לעמדת הטעינה, חלפים יקרים במיוחד, ועוד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פנים של אוטובוס. יח"צ,
חשמול התחבורה הציבורית היא אם כן עובדה מוגמרת/יח"צ

רכב חשמלי דורש ביטוח ייעודי

בדומה לרכבים המונעים על ידי בנזין, כך לרכבים חשמליים יש מאפיינים ייחודיים הנוגעים לתכונות רכב אחד על פני משנהו. על אלו ניתן למנות את סוג ההנעה, מיקום הסוללה, חיישנים ואמצעים טכנולוגיים שונים, ציוד טעינה, וכדומה, ואחת הדרכים לשמירה על שקט נפשי מיטבי בכל הנוגע לרכב החשמלי היא לבחור בביטוח רכב המותאם לצרכי רכב ספציפי זה - ביטוח מקיף עם כיסויים ייעודיים לרכב חשמלי.

הפניקס, המבטחת הרשמית של טסלה ו-Aiways בישראל

מי שנחשבת לחלוצה ומובילת תחום הביטוח לרכבים חשמליים בישראל היא חברת הביטוח הפניקס, אשר משמשת בתור המבטחת הרשמית של טסלה ו-Aiways בישראל. בנוסף מציעה הפניקס פתרונות מותאמים אישית בהלימה לצרכי הלקוח דוגמת ביטוח רכב שני במשפחה, ביטוח זמני לנהג נוסף ועוד. כמו כן יכולים לקוחות הפניקס ליהנות מביטוח לעמדת הטעינה לרכב חשמלי - כיסוי ייעודי שנועד לכסות נזקים שעלולים להיגרם לצד שלישי כתוצאה משימוש בעמדת הטעינה לרכב החשמלי בזמן טעינת הרכב.

לקראת חידוש ביטוח הרכב החשמלי שלכם? קבלו הצעה אטרקטיבית במיוחד מחברת הפניקס: לרכישת ביטוח רכב של הפניקס סמארט >>

בשיתוף הפניקס סמארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully