וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטנדרים האמריקאים התרסקו במבחן

29.6.2023 / 17:53

מכון ה-IIHS ממשיך בסדרת מבחני הריסוק החזיתיים שכוללים הצבת בובת ילד במושב האחורי. אילו ציונים קיבלו ג'יפ גלדיאטור, פורד ריינג'ר, שברולט קולורדו וצמד הטנדרים היפנים, טויוטה טאקומה וניסאן פרונטיר?

מבחן ריסוק IIHS פורד ריינג'ר שברולט קולוראדו טויוטה טאקומה ג'יפ גלדיאטור ניסאן פרונטיר/IIHS

טנדרים מתקשים בהגנה על נוסעים שיושבים מאחור, כך עולה מסדרת מבחני הריסוק החדשה שביצע מכון הבטיחות של חברות הביטוח בארה"ב, ה-IIHS.

במבחן השתתפו ג'יפ גלדיאטור ופורד ריינג'ר שכבר נמכרים בארץ, שברולט קולוראדו שצפוי להגיע, טויוטה טאקומה החדש שצפוי להגיע בייבוא מקביל וניסאן פרונטיר, כולם בגרסת "תא צוות", מה שמכונה בארץ קבינה כפולה, עם מושב אחורי מלא אחרי מושבי הנהג והנוסע.

"מבחן הריסוק הקדמי המעודכן שלנו בחפיפה מתונה הוכיח את עצמו כמאתגר עבור הטנדרים", אמר נשיא IIHS דיוויד הארקי. "בעיה נפוצה הייתה שראש בובת הניסוי שדימתה נוסע במושב האחורי התקרב בצורה מסוכנת לגב המושב הקדמי, ובמקרים רבים, מדידות הדמה הצביעו על סיכון לפציעות צוואר או חזה. כל הדברים האלה אומרים לנו שחגורות הבטיחות מאחור זקוקות לשיפור".

מבחנים קודמים בסדרה:
סכנה במושב האחורי: מבחן הריסוק שחשף בעיה של תעשייה שלמה
רכבי הפנאי הגדולים לא מגינים מספיק על הילדים שלכם

ג'יפ גלדיאטור מבחן ריסוק. IIHS,
ג'יפ גלדיאטור. סיכון סביר לפציעות בצוואר ובחזה ליושבי המושב האחורי/IIHS

אף אחד מחמשת הטנדרים שנבדקו לא זכה לדירוג המרבי "טוב". ניסאן פרונטיר דורג בציון "מתקבל על הדעת", פורד ריינג'ר זוכה לדירוג "גבולי", ושברולט קולורדו, ג'יפ גלדיאטור וטויוטה טאקומה קיבלו כולם ציון "גרוע". הקולוראדו היה מדגם 2022, האחרים 2022-2023, כאשר בג'יפ נבחן הדגם שלפני מתיחת הפנים שאמורה בין השאר לשפר את ביצועיו בהגנה על נוסעיו.

IIHS השיקה את מבחן החפיפה המתונה הקדמית המעודכן בשנה שעברה, לאחר שמחקר הראה כי בכלי רכב חדשים יותר הסיכון לפציעה קטלנית כעת גבוה יותר עבור נוסעים חגורים מאחור מאשר עבור אלו שמלפנים. זה לא בגלל שהמושב האחורי הפך לפחות בטוח. במקום זאת, המושב הקדמי הפך בטוח יותר בזכות כריות אוויר משופרות וחגורות בטיחות מתקדמות, שרק לעתים רחוקות זמינות גם ליושבים מאחור. גם עם התפתחויות אלו, המושב האחורי נותר המקום הבטוח ביותר עבור ילדים צעירים, שעלולים להיפצע כתוצאה מתנפחת כרית אוויר קדמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שברולט קולוראדו מבחן ריסוק. IIHS,
שברולט קולורדו. חגורות הבטיחות מאחור אפשרו לראש בובת הדמה להתקרב מדי לגב המושב הקדמי/IIHS

כדי לעודד יצרנים לשפר את ההגנה על המושב האחורי, המבחן המעודכן מוסיף בובת ניסוי במושב האחורי מאחורי הנהג. בובת הנהג היא בגודל של גבר מבוגר ממוצע. הבובה האחורית היא בגודל של אישה קטנה או ילד בן 12.

כדי שרכב יזכה לדירוג "טוב", אסור שייווצר סיכון מוגזם לפציעה בראש, בצוואר, בחזה או בירך. הבובה בשורה השנייה צריכה להישאר במצב נכון במהלך ההתרסקות מבלי להחליק קדימה מתחת לחגורת הברכיים (או "לצלול"). הראש גם צריך להישאר במרחק בטוח מגב המושב הקדמי ומשאר חלקי הרכב. חיישן לחץ על פלג הגוף העליון של בובת הדמה האחורית משמש כדי לבדוק אם חגורת הכתף גבוהה מדי, מה שעלול להפוך את מערכת הריסון לפחות יעילה.

טויוטה טאקומה. IIHS,
טויוטה טאקומה. סיכון מעט גבוה מאחרים פציעות ברגלי הנהג/IIHS

כמו בבדיקה המקורית, מבנה תא הנוסעים חייב לשמור על מרחב הישרדות הולם לנהג, ומדידות שנלקחו מבובת הדמה של הנהג לא אמורות להראות סיכון מוגזם לפציעות.

כל חמשת הטנדרים סיפקו הגנה טובה במושב הקדמי. עם זאת, מדידות הצביעו על סיכון מעט גבוה יותר לפציעות רגל בגלדיאטור ובטקומה.

ניסאן פרונטיר מבחן ריסוק. IIHS,
ניסאן פרונטיר. קיבל את הציון הכללי הגבוה ביותר אך הבינוני "מתקבל על הדעת"/IIHS

בקולורדו, בפרונטיר, בריינג'ר ובטקומה חגורות הבטיחות במושב האחורי אפשרו לראש בובת הדמה להתקרב מדי לגב המושב הקדמי. זה לא היה בעיה עבור הגלדיאטור. עם זאת, הוא אינו מצויד בכרית אוויר צדדית, מה שמגביר את הסיכון לפציעה מפגיעה קשה בפנים הרכב.

בריינג'ר הבובה האחורית צללה מתחת לחגורת הברכיים, וגרמה לחגורה לעלות מהמיקום האידיאלי על האגן אל הבטן, מה שמגביר את הסיכון לפגיעות פנימיות.

בדיקות הבובה האחורית הצביעו על סיכון סביר לפציעות בצוואר ובחזה בקולורדו, בגלדיאטור ובטקומה וסיכון בינוני לפציעות בחזה בריינג'ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully