וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס ציונה מצטרפת לקווי השבת של ערי גוש דן

12.7.2023 / 11:35

מיום שישי הבא תהיה נס ציונה הרשות המקומית העשירית שמצטרפת לשירות נעים בסופ"ש, שהוקם בעקבות הווטו של המפלגות הדתיות על הפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע

אוטובוס של שירות נעים בסופ"ש . מעמוד הפייסבוק של עיריית תל אביב. גיא יחיאלי,
נעים בסופ"ש. ראשי הערים מנסים לענות לצורך הציבורי לתחבורה בשבת, לקראת הבחירות המקומיות/גיא יחיאלי

מועצת נס ציונה אישרה את הצטרפות העיר למיזם קווי השבת שמפעילות הרשויות המקומיות במרכז, נעים בסופ"ש.

הקו מנס ציונה לתל אביב יתחיל לפעול ביום שישי הבא, ה-21 ליולי, ויפעל בשישי ובשבת בשעות שהתחבורה הציבורית הממשלתית מושבתת בתדירות של אחת לשעתיים.

הנסיעה בקווים חינמית בעקבות האיסור הממשלתי על הפעלת קווי אוטובוס שלא ברישיון ממשלתי, והווטו הפוליטי של המפלגות הדתיות על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. זאת למרות שהיעדרה מקשה על מי שלא מחזיק רכב, לא יכול או לא רוצה לנסוע, לצאת למפגשים משפחתיים, חברתיים, בילויים וטיולים במהלך חופשת סוף השבוע. נסיעה בתחבורה ציבורית גם בטוחה בהרבה מאשר נסיעה ברכב פרטי, ומקטינה את הסכנה של נהיגה תחת שכרות ועייפות, בעיקר של חיילים וצעירים.

ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, מסר כי "אני שמח להיות שותף עם עיריית תל אביב וערים נוספות במהלך שנותן מענה מתקדם וסביבתי לאוכלוסיות רחבות בנס ציונה, חופש תנועה בסוף השבוע למי שחפץ בכך, חלופה מצוינת לרכב פרטי, שחוסכת בזבוז זמן יקר על חיפוש חנייה ומאפשרת לבני נוער, צעירים ומשפחות התניידות שוויונית, ללא עלות, למוקדי בילוי ופנאי. נס ציונה היא עיר של כולם, אנחנו נמשיך לתת מענים מותאמים לכלל אוכלוסיות העיר".

אוטובוס של מיזם נעים בסופ"ש. עיריית תל אביב,
30 אלף איש כבר משתמשים בשירות בכל סוף שבוע, ונוסעים בחינם/עיריית תל אביב

נס ציונה מצטרפת בכך למבשרת ציון, גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון, שוהם ותל אביב, שמממנת מחצית מעלויות המיזם. המיזם החל לפעול בסוף 2019 בעקבות שורה של קווי שבת שהשיקה עמותת "נעים בסופ"ש", ומשרת כיום יותר מ-30 אלף נוסעות ונוסעים בכל סוף שבוע. המערך כולל 14 קווים ויותר מ-500 תחנות. בקו ממבשרת שבהרי ירושלים לתל אביב שהושק לפני כחודשיים נוסעים כבר 600 איש בכל סוף שבוע.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, מסר כי "אני מברך את העיר נס ציונה על הפיכתה לרשות המקומית העשירית שמצטרפת למערך ההיסעים נעים בסופ"ש, ובכך מאפשרת גם לתושביה את הזכות האזרחית הבסיסית להתניידות חופשית כמעט בכל זמן נתון. נעים בסופ"ש הוא מערך תחבורה שמהווה מקדם כלכלי וחברתי שממלא צורך מהותי של אוכלוסייה גדולה בישראל. מלבד התועלת הבטיחותית שלו, בכך שהוא מאפשר לבליינים לצאת ולבלות ללא הצורך בנהיגה, מערך ההסעות מהווה גם פתרון להתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים להם אנו עדים לאחרונה בסופי השבוע ובחגים. כולי תקווה שעוד ועוד רשויות, סמוכות לתל אביב-יפו וגם רחוקות יותר, יחברו אלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מספרו של הקו החדש יהיה 716 והוא יפעל בימי שישי החל בשעה 18:30 ועד השעה 1:00 לפנות בוקר, ובימי שבת החל ב- 10:00 בבוקר ועד השעה 18:00. היעדים המרכזיים בקו הם: רחוב וייצמן, נס ציונה, יד חרוצים, סינמטק תל-אביב, כיכר רבין, כיכר אתרים ונמל תל-אביב. פרטי המסלול המלאים וזמני ההגעה זמינים באפליקציות התחבורה הציבורית אוטובוס קרוב, מוביט וגוגל מפות.

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, מסרה כי "הצטרפותה של נס ציונה לנעים בסופ"ש אינה בגדר נס, אלא מבטאת את העובדה שמדובר בשירות חיוני ולא במותרות. ראשי הערים שמודעים לצורכי התושבים ונחשפים ליעילות השירות, מצטרפים כדי לאפשר שוויון הזדמנויות בניידות גם למי שאין לו רישיון או רכב. אין לנו עניין להפוך את השבת לסואנת ורועשת ואת השירות לסוגיה פוליטית, אנו רוצים רק להעניק לנוסעים את החופש להנות מסופי השבוע על פי אורחות חייהם ובמחיר שווה לכל נפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully