וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 הרוגים באופניים חשמליים מתחילת השנה. האם שבב ישראלי יסייע?

12.7.2023 / 18:48

יצרנית אופניים גרמנית תהיה הראשונה שתתקין שבבי ה-V2X באופניים, כדי שיתקשרו עם מכוניות בסביבה, ויתריעו לנהגים על הימצאותם בסביבה. הספקית: אוטוטוקס מכפר נטר

אופניים תנועה עירונית. קניון,
רוכב בין מכוניות. בישראל נרשם השנה זינוק של 350% במספר רוכבי האופניים החשמליים ההרוגים/קניון

מתחילת השנה נרשם גידול של 350% במספר רוכבי האופניים החשמליים ההרוגים, שזינק ל-18 בני אדם. כך עולה מנתוני הרלב"ד. החוק מחייב את רוכבי הכלים האלה לנוע בכביש היכן שאין שביל אופניים מסודר.

מדובר בבעיה שאינה ייחודית רק לישראל, אולם כעת ייתכן שחברה ישראלית תוכל לפתור אותה: יצרנית האופניים הגרמנית Canyon Bicycles תתקין בכלים שהיא מייצרת את שבבי ה-V2X של אוטוטוקס הישראלית, שנמכרה לאחרונה לקוואלקום האמריקאית תמורת כ-400 מיליון דולר. זאת תהיה הפעם הראשונה שבה יצרנית אופניים משלבת את הטכנולוגיה בכלים שלה.

מערכת זיהוי אופניים וקורקינטים אוטוטוקס. אתר יצרן
כך זה יעבוד: התרעה על המצאות האופניים והקורקינטים תעבור לרכב, שיוכל להפעיל בלימת חירום בעת הצורך/אתר יצרן

אוטוטוקס היא מהיצרניות הבולטות של שבבי תקשורת בין מכוניות ובינן לרמזורים. מדובר בתקשורת קצרת טווח, למאות מטרים, שאמורה להעניק לנהגים התרעה על תאונה או פקק מעבר לסיבוב, לאפשר לרמזורים לזהות תנועה מתקרבת ולהגיב בהתאם, וכעת גם לסייע לנהגים לזהות כלי מיקרו מוביליטי בסביבתם.

קניון תשלב את המוצר של אוטוטוקס תחילה בחלק מהדגמים בסדרת האופניים החשמליים שלה ואחר כך תרחיב בדגמים נוספים. תוך כדי הרכיבה, האופניים ישדרו אותות לכלי רכב ולרמזורים חכמים המצוידים אף הם בשבבי V2X. התקשורת בין האופניים לכלי הרכב תתריע בפני הנהגים על סכנות פוטנציאליות לרוכבי האופניים ותאפשר להימנע מהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עובדי אוטוטוקס חוגגים את המכירה לקוואלקום. אייל טואג,
עובדי אוטוטוקס לאחר ההודעה על מכירת החברה ב-400 מיליון דולר לקוואלקום/אייל טואג

כיום נעות בכבישי אירופה קרוב למיליון מכוניות המצוידות בשבבי V2X וקיימים בה כ-20 אלף יחידות תשתית חכמה המצוידים ב-V2X כמו רמזורים ושלטים. מספר זה צפוי לגדול באופן משמעותי בשנים הקרובות, ואז גם יכנסו לשימוש במכוניות מערכות שיעבדו את אותות המערכת, יציגו התרעות לנהגים, ואולי אף ישלבו את המידע במערכות הבטיחות האקטיבית, שיבלמו אוטומטית כאשר כלי כזה בקרבת הרכב.

תאונות רבות מתרחשות כשרוכבי אופניים חוצים צומת, במיוחד כשקו הראייה מוגבל. רוכבי אופניים חוצים צמתים במהירות שמגיעה ליותר מ-25 קמ"ש. במצבים כאלה, בשל חוסר ריכוז של נהגים, רוכבי האופניים עלולים לעצור בפתאומיות, לסטות או לגרום לתאונה. מצבים מסוכנים נוספים שנגרמים על ידי קו ראייה מוגבל מתרחשים כשרוכב אופניים מופיע לפתע באזור מוסתר לעיני נהג הרכב, כשנהג מנסה לחצות מסלול נגדי של מכוניות או של אופניים, כשרוכב אופניים מוסתר על ידי כלי רכב גדול כמו אוטובוס או משאית, או פשוט כשהנהג לא מסתכל.

אוטוטוקס כבר החלה בייצור המוני של מערכי השבבים שפיתחה ונבחרה לספקית הבלעדית של יצרני רכב בגרמניה, יפן וסין, אם כי טרם הכריזה על שמות של לקוחות. כיום יש לפי דיווחיה כבר 14 פרויקטי רכבים חדשים שבדרך לייצור סדרתי עם השבבים שלה. אוטוטוקס מעסיקה כ-120 עובדים בישראל, אוקראינה, רומניה, יפן, סין, קוריאה, גרמניה וצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully