וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשסין שמה את אירופה על הכוונת: WEY קופי 02 במבחן ראשון

13.7.2023 / 0:41

עם הופעה, אבזור, איכות חומרים והנעה מעולמות היוקרה, אבל במחיר של המותגים העממיים, הקופי 02 של WEY הוא דוגמה לכאב הראש שתעשיית הרכב הסינית כבר עושה לכל השאר

WEY קופי 02 מבחן דרכים/צילום ועריכה: קינן כהן

מחיר: 240 אלף שקלים (בסיס), 279 אלף שקלים (מבחן)

מתחרות: קיה ספורטאז' פלאג אין, פיג'ו 3008 פלאג אין, לינק&קו 01, טויוטה ראב4 פלאג אין

אהבנו: מרווח, אבזור, איכות חומרים, טווח חשמלי, ציון ריסוק
לא אהבנו: מערכת מולטימדיה, תפקוד מערכות בטיחות, אין גלגל חלופי

ציון: 8.5

לפני מספר שבועות, בביקור במטה יונדאי נערכה פגישה בין נציגי עיתונות ישראליים למנהלים בכירים אצל היצרנית הקוריאנית. במהלך השיח, שאלנו אותם כיצד הם רואים את החדירה המתרחבת של היצרניות הסיניות לשווקים העולמיים והאם הם מהווים איום. לאחר פאוזה קצרה, ענה בכיר נציגי היצרנית כי הם "עוקבים בעניין אחר ההתפחות של תעשיית הרכב הסינית ורואים בהם אתגר". וזו הייתה תשובה מפתיעה בכנות שלה שהצביעה בעיקר על כך שלקוריאנים אין שום כוונה לעשות את הטעות של היצרניות הוותיקות מול היפניים בשנות ה-80 ומול הקוריאנים בראשית שנות ה-2000. הם יודעים שזלזול או אפילו המעטה בערכן והתעלמות מיצרניות רעבות, על רקע מחירים מאמירים וטכנולוגיות חדשות הן לא טעויות שכדאי לחזור עליהן.

הקופי 02 של WEY, מותג היוקרה של יצרנית הרכב גרייט וול המשווקת פה גם את אורה הזולה יותר, הוא דוגמה טובה לאופן שבו יצרנית סינית גדולה עושה שיעורי בית יסודיים, ומתייצבת לתחרות בשמות הוותיקים עם מוצר שהוא חבילה תחרותית מאוד שארוזה במחיר שליצרניות הוותיקות קשה ליישר איתו קו.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
הגריל גורם לו להיראות דומה מאוד לאח הגדול/קינן כהן

עיצוב: בעוד חלק גדול מהיצרניות הסיניות מתקשות להתאפק ומעטירות על המוצרים שלהם מראה חריג (עיין ערך הונגצ'י), ב-WEY הלכו על כיוון שבמונחים שלהם אפשר אפילו לקרוא לו "סולידי". הרכיב הבולט ביותר אצלה הוא הגריל הקדמי שמרכז אליו את מירב תשומת הלב, אבל שאר המרכב גנרי למראה, מתרחק מגימיקים זולים ורעשניים. פחות חיבבנו את המיקום הנמוך מאוד של הרדאר, מתחת ללוחית הרישוי בנקודה שעשויה להיות פגיעה.

תא נוסעים: בתא הנוסעים הדבר הראשון שפוגשים ברמת הגימור הנבחנת "לקשרי" הוא איכות חומרים גבוהה מאוד וירידה לפרטים. גימור המושבים, תפירות העור בדשבורד, שילוב המרקמים, דוגמת המעויינים בכל מקום ואפילו הטקסטורה של מעט חלקי הפלסטיק פה לא נופלים ממה שיציגו יצרניות אירופיות, אפילו מול מותגי יוקרה הוא יוכל לעמוד ולא בטוח שהוא זה שימצמץ ראשון. למעשה המקומות היחידים בהם יש ביקורת על המראה הזה נוגעים למיקום היחידה שמנטרת את הנהג בקורה הקדמית שנראית קצת כמו תוספת מאוחרת ולא חלק מהמכונית והבחירה של היבואן למקם את לוח המקשים של הקודנית משמאל להגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
אבזור ואיכות שלא יביישו מכוניות יוקרה/קינן כהן

המרווח, תנוחת הנהיגה, כמות תאי האחסון כולם טובים מאוד והדברים אמורים גם לגבי המושבים האחוריים. מעבר ל-274 ס"מ של בסיס גלגלים שהם יותר מאשר מציעים כלים בטווח המחירים שלו מפיג'ו, קיה וטויוטה, הם עמוקים, איכות החומרים בהם לא מפגינה ירידת מדרגה לעומת החלק הקדמי ועם רצפה שטוחה ותקרה גבוהה (למרות גג השמש הפנורמי הגדול) יש בהם שפע מקום לרגליים ולראש. היושבים פה מקבלים גם יציאות מיזוג ושני שקעי USB, רגיל וטייפ C.

תא מטען: מכיוון שאין ארוחות חינם, על מנת לייצר חלל נוסעים מרווח והשימוש במתלה אחורי רב חיבורי, את הסוללות של מערכת ההנעה החשמלית שמו ב-WEY בתא המטען ובמיקום גבוה יחסית. זה אומר נפח של 362 ליטרים בלבד, קצת פחות מ-3008 (395 ליטרים), הרבה מתחת ל-471 הליטרים במיצובישי אקליפס קרוס פלאג אין והרבה הרבה מתחת ל-540 הליטרים של קיה ספורטאז' פלאג אין. עוד מחיר שהוא משלם הוא היעדר גלגל חלופי. לזכותו פתח הטענה רחב יחסית, מבנה שטוח ויעיל וכן שקע 12V.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
מרווח מצוין, רצפה שטוחה, יציאות מיזוג וגם פה איכות חומרים מרשימה מאוד/קינן כהן

אבזור: רמת הגימור הנבחנת שהיא הגבוהה מבין שתי רמות הגימור שלו מלאה כל טוב, החל מריפודי אלקנטרה (עור ברמת הכניסה שלו), חימום ואוורור למושבים הקדמיים החשמליים, כיוון לזווית משענת הגב של השורה השנייה, פתיחה חשמלית לתא המטען, תצוגה עילית על השמשה, מערכת שמע של אינפיניטי, מערכת סינון רעשים אקטיבית, טעינה אלחוטית לנייד. אבל בפראפרזה על השיר "ארץ חדשה" של שלמה ארצי "חלב בשפע זה לא אומר ניסים", גם פה להרבה אבזור אין דרך לחפות על כמה חסרונות שנמצאו בו. כך למשל לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 9.2 אינץ' לא מאפשר שינוי תצוגות ונתוני הטקסט שמופיעים בו הם בפונט קטן ולא תמיד בסידור נוח, שדורש דפדוף בין התצוגות.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
סוללות גדולות, מתלה רב חיבורי - הכל גובה מחיר בנפח תא מטען קטן וללא גלגל חלופי/קינן כהן

מסך המולטימדיה הגדול שלו (14.6 אינץ') מרכז את רוב השליטה בפונקציות הרכב, אבל הפעלת פונקציות כמו ביטול סטייה מנתיב, קביעת מצב נהיגה, עוצמת רגנרציה ועוד דורשים יותר מדי לחיצות. אפילו פעולה פשוטה כמו שליטה בעוצמת השמע דורשת לחיצה על המסך ורק אז העלאה או הורדה שלה. מעבר לזה, נתקלנו לא פעם ולא פעמיים בתגובה איטית שלו ללחיצה. המסך הנוסף בגודל 9 אינץ' השולט על בקרת האקלים עובד יפה, וזה רק המיקום הנמוך מדי שלו שדורש הורדת עיניים הרחק מהכביש שהיה פחות מוצלח. הרכב גם חסר קישוריות אפל או אנדרואיד - אבזור רף מבחינתנו לא רק ברכב שמתיימר להיות יוקרתי אלא בכלל. זה לא עניין של נוחות כמו כזה שכבר נמצא בתחום הבטיחות. ביבואנית מבטיחים כי עדכון הכולל הוספה שלו יגיע בחודשים הקרובים.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
שום דבר מעניין בפרופיל הצד שלו/קינן כהן

אבזור בטיחות: קופי 02 הוא מהדור החדש והראוי להערכה של כלים סיניים שיודעים שקבלה באירופה כרוכה בהתרסקות מוצלחת - הכוונה כמובן למבחני הבטיחות של euro ncap, אותו הוא עובר עם 5 כוכבים וציונים טובים מאוד למערכות המשנה שלו. רשימת המערכות כוללת כאן בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, סיוע בייצוב הרכב בתמרוני חירום, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי שלטי מהירות, התרעה על רכב ב"שטח מת" כולל פתיחת דלת לנתיב לא פנוי ויש גם מערכת שיודעת לנהוג את הרכב החוצה מחניות עצמאית. לזכותה של WEY יאמר שלעומת ההתנסות הקודמת שלנו ברכב מתוצרתה הקופי 01 התפקוד של הרוב המוחלט של המערכות השתפר באופן יוצא מן הכלל. ניטור הנהג כבר לא היסטרי ומציק, זיהוי העצמים בסביבה מדויק הרבה יותר (כבר לא מסמנת שתי מכוניות כמשאית, עמודים כרוכבי אופניים או הולכי רגל ועוד), גם תיקון הסטייה מנתיב שאמנם עדיין לא מעודן מספיק עושה את זה בפחות אגרסיביות מאשר באח הגדול.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
362 כ"ס הם יחס הספק-שקל מצוין. המנוע עצמו גמיש ועם ביצועים מצוינים/קינן כהן

ביצועים: בכל הקשור ליחידת ההנעה, לו הייתי מראה לכם את רשימת הרכיבים הניחוש הראשון היה שמדובר ביצרנית אירופית, יפנית או קוריאנית מתקדמת. מנוע 2.0 ליטרים מוגדש טורבו, מחובר למנוע חשמלי להספק משולב של 362 כ"ס ו-51 קג"מ שעוברים לגלגים הקדמיים דרך תיבת 9 הילוכים כפולת מצמד. הביצועים טובים מאוד, אלו לא רק 6.6 שניות ל-100 קמ"ש אלא הזמינות ומהירות התגובה של השילוב בין מנוע הבנזין לחשמל.

ב-WEY מצהירים כי עם סוללת ה-34 קוט"ש שלה, יכול ה-02 לנוע לטווח של 124 ק"מ. מכיוון שמערכת ניהול האנרגיה לא מאפשר ריקון מוחלט של הסוללה אלא רק ירידה לסביבות 4-5% אחוזים, לא ניתן לאמת את הנתון הזה, אבל גם מבדיקות של צריכת החשמל וחישוב הקילומטרים, הטווח הזה, או לפחות 115 ק"מ הם בהחלט ברי השגה בתנאי נהיגה מתונים. לזמן הטעינה של 0-80% ב-38 דקות לא הגענו, אבל במקרה הזה האשמה הייתה בעמדת הטעינה שלא סיפקה את 50 הקילוואט שהוא מסוגל לקלוט ובמזג האוויר החם מאוד בימי המבחן.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
לא קל להבדיל בינו לבין האח הגדול ברגע הראשון/קינן כהן

צריכת דלק: היצרנית מצהירה על צריכת דלק בדיונית של חצי ליטר דלק ל-100 ק"מ, עקרונית, עם שימוש יומיומי קבוע במערכת ההנעה החשמלית הוא לגמרי בר השגה. אבל במבחן שלנו על 500 ק"מ ושימוש מעורב וטעינות מזדמנות נעה צריכת הדלק בין 10.5 ל-12.5 ק"מ לליטר במדידה במצב ההיברידי שלו (מדובר ברכב כבד מאוד ובתנאי נסיעת מבחן) ו-20.4 ק"מ לליטר בשימוש הכולל של מיצוי הטווח החשמלי ומעבר להנעה היברידית. כך או כך אלו נתונים מעולים לפלאג אין במימדים והביצועים שלו.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
בגזרת המחיר הזו ובכלל - בלי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו מדובר בחיסרון מאכזב/קינן כהן

נוחות והתנהגות: אם הנדסת האנוש היא אגף אחד בו היצרניות הוותיקות עדיין נמצאות בפער משמעותי מהסיניים, התנהגות הכביש וכיול המתלים הוא אגף אחר שבו הפער בסעיפי הכיול הסופי עדיין נמצא. נמצא, אבל גם נמצא במגמת צמצום. הקופי 02 מצויד בבולמים שמאפשרים נוחות נסיעה טובה על רוב תנאי הדרך והסלילה וברוב מצבי הנהיגה. הוא מתקשה כאשר הוא נדרש להתמודד עם מתארים מאתגרים כמו כביש גלי, שם נדרשת רציפות בשיכוך מתמשך ולא טיפול נקודתי. שם הוא עדיין מתנודד מעט. מלבד זה, מדובר ברכב נעים מאוד לנסיעות ארוכות עם שילוב בין מושבים נוחים ובעיקר בידוד רעשים ברמה פשוט מעולה בכל קנה מידה. רק תחת מאמץ ועומס כבד שומעים את המנוע.

אגב מאמץ ועומס, בכל הקשור להתנהגות, אם הכיוון שלהם הוא קרוסאובר פלאג אין מהנה לנהיגה - זה לא פה. היכולות גבוהות ויש שפע אחיזה ואפילו סובלנות למעשים מאוד מטופשים. אבל לא משהו שמתחבר למוצר עם הגה, בלמים, בולמים, שלדה או העברת כוח שטובים בזה. ודי בטוח שזה לא היה ברשימת הדרישות של המהנדסים שלו ולא ברשימת הציפיות של הלקוחות שלו.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
למי שמחפש את עסקת החיסכון והאבזור, הוא הצעה שחייבים לבחון/קינן כהן

השורה התחתונה

אם מישהו עדיין לא מבין את האירוע שנקרא "חדירת המותגים הסיניים" ואת השאפתנות מאחורי המהלך הזה, הקופי 02 של WEY הוא דוגמה שהיא הרבה מעבר לפלאג אין מצוין. אלא כזה עם מחיר שיעשה כאב ראש ליצרניות הוותיקות. כמו רוב המוצרים הסיניים הוא עדיין צריך להשלים פערים בדיוק הסופי של המערכות שלו, בעיקר בממשק הנהג, המולטימדיה וכיול המתלים. אבל בכל הקשור לצמצום הטווח בתחומי מערכות ההנעה, החשמל, הבטיחות האיכות יש פה מוצר שעונה על כל הדרישות.

במחיר של 240 אלף שקלים לגרסת הכניסה פרימיום הוא עולה כמו חלק מהמתחרים שלו ומציג "רק" פערי טווח, מימדים, ביצועים ואבזור. במחיר של 270 אלף שקלים לרמת הגימור לקשרי (או 279 אלף שקלים למכונית שאתם רואים פה עם הגג הפנורמי שאפשר לוותר עליו) הוא עולה כמו היקרים בהם אבל כבר מציע שפע שגם חלק מיצרניות היוקרה עם מוצרים במחיר שגבוה ממנו ב-150 אלף שקלים כבר יתקשו להשוות.

WEY קופי 02 במבחן. קינן כהן
קופי 02, פשוט עשו קופי פייסט לשם.../קינן כהן

על הצד הטכני: WEY קופי 02 לקשרי

מנוע, הנעה: בנזין, חשמל, פלאג אין, קדמית
הספק (כ"ס)/מומנט (קג"מ): 51/362
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 9 הילוכים
סוללה: 34 קוט"ש

מידות:
אורך (מ'):
4.69
רוחב (מ'): 1.89
גובה (מ'): 1.73
בסיס גלגלים (מ'): 274
תא מטען (ליטרים): 362

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
6.6
מהירות מירבית (קמ"ש): 230
צריכת דלק (מבחן): 20.4 ק"מ לליטר בשילוב הטעינה / 12.5 ק"מ לליטר במצב היברידי בלבד
צריכת דלק (יצרן): 0.5 ליטר ל-100 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות, התרעה על תנועה חוצה כולל בלימה, זיהוי רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב והתרעה בפני פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף

זיהום אוויר: 1/15

אחריות: 5 שנים או 100 ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully