וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בפריז: ג'יפונים ישלמו על חנייה יותר ממכוניות קטנות

13.7.2023 / 19:47

בזמן שבישראל מאיים יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן להעניש את עיריית תל אביב על הכפלת דמי החנייה לתושבי חוץ, בצרפת כבר גובים פי 3 דמי חנייה ממכוניות גדולות

שער הניצחון. רויטרס
תעריפי החנייה החדשים טרם פורסמו, אך ינתנו הקלות לרכבים חשמליים ולמשפחות גדולות/רויטרס

מועצת עיריית פריז אישרה כי מה-1 בינואר ידרשו נהגי ג'יפונים וקרוסאוברים לשלם על חנייה יותר מאשר מכוניות קטנות. זאת במסגרת המאבק נגד המחסור בחנייה גם בבירת צרפת, והעלייה במספרם של רכבי הפנאי הגדולים, שתופסים יותר שטח חנייה.

המועצה טרם אישרה קריטריונים מדויקים, אך קבעה כי רכבים חשמליים, ומשפחות מרובות ילדים, יקבלו הקלות בתשלום. לפי נתונים שהוצגו למועצה, בתוך ארבע שנים זינק מספרם של רכבי ה-SUV בעיר ב-60% וכיום אחד מכל שבעה מ-1.15 מיליון כלי הרכב בעיר משתייך למשפחת רכבי הפנאי.

עם זאת מהנתונים שפורסמו לא ברור מה חלוקת הגודל ביניהם, כמה מהם קרוסאוברים עירוניים קטנים כמו רנו קפצ'ור ופיג'ו 2008 וכמה מהם קרובים יותר בגודל לב.מ.וו X7.

מפגיני מחאת האפודים הצהובים בצרפת, מפגינים בליון. יאיר טאובר, צילום מסך
רחוב בליון. 15 יורו בחודש דמי חנייה למכונית מיני, 45 יורו לרכב שטח גדול/צילום מסך, יאיר טאובר

בכך הולכת פריז בעקבות עיריית ליון, שהחליטה כבר כי מ-2024 תגבה יותר דמי חנייה מרכבים גדולים, כאשר החישוב נעשה לפי משקל הרכב. כיום מחויב כל בעל רכב המתגורר בעיר לשלם אוטומטית 20 יורו לחודש תמורת הזכות לחנות בחניות עירוניות, מה שמכונה אצלנו "כחול-לבן".

לפי התכנית החדשה ירד הסכום ל-15 יורו לכל מי שנוהג ברכב בנזין או דיזל במשקל של פחות מ-1,000 ק"ג, כלומר מכונית מיני, או ברכב חשמלי במשקל של פחות מ-2.2 טון. לעומת זאת יגדל הסכום ל-30 יורו לכל מי שנוהג ברכב בנזין במשקל של 1,001 ק"ג עד 1,750 ק"ג, משקל שמכסה עד ג'יפוני 7 מקומות בינוניים כמו מיצובישי אאוטלנדר. רכבים היברידיים ופלאג אין במשקל של עד 1,900 ק"ג נמצאים בתעריף זהה.

התעריף המירבי, בסך 45 יורו, נגבה מרכבי בנזין ודיזל במשקל של 1,751 ק"ג ומעלה, רכבים היברידיים ופלאג אין מעל 1,901 ק"ג, וחשמליות במשקל של 2,201 ק"ג ומעלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חנייה בתל אביב. עיריית תל אביב,
תל אביב כבר גובה פי 2 דמי חנייה ממי שלא מתגורר בעיר, בלי קשר לגודל המכונית/עיריית תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully