וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין בלי חשמל: הצצה ראשונה ליונדאי סנטה פה החדש

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 8:50

יונדאי שחררה תמונות ראשונות ופרטי מידע אודות הסנטה פה החדש, שיחשף במלואו בחודש הבא. מה הוא מציע מעבר לשינוי הדרמטי במראה החיצוני?

יונדאי סנטה פה החדש 2023. אתר יצרן
העיצוב החיצוני הוא בין פורד פלקס לקיה EV9/אתר יצרן

חמש שנים אחרי שהושק הדור הקודם, מציגה יונדאי את הסנטה פה החדש מהיסוד. ובעוד החברה האחות כבר הציגה את המקבילה החשמלית שלו עם ה-EV9 ביונדאי עדיין מאמינים בבנזין או בנזין פלאג אין לכל היותר, זאת בכל מקרה עד הצגת האח הגדול במשפחת איוניק שימלא את המשבצת הזו.

בתמונות ראשונות וקומץ פרטים אודות הדגם החדש שטכנית עדיין לא מוגדר כרכב ייצור, אבל נראה קרוב מאוד לכך, מראה הדור החמישי עיצוב זוויתי מאוד. משלב בתוכו רכיבים שמאפיינים אי אלו רכבי יוקרה כמו הגג הצף, לצד קווים ישרים ומרכיבי "שטח" כמו בתי גלגלים תפוחים וקשתות שחורות מעליהם. הוא כן מאמץ את "תאורת הפיקסלים" שאנחנו נראה ביותר ויותר דגמים של היצרנית, מה שהתחיל באיוניק 5 וממשיך פה, שימו לב לתבנית ה-H שהיא יוצרת בפנסים הקדמיים והאחוריים.

יונדאי סנטה פה החדש 2023. אתר יצרן
היום הוא באורך 4.78 מטרים, הדור החדש צפוי לגדול מעט/אתר יצרן

גם בהיעדר נתונים טכניים כמו מימדים ומנועים שנותרים מואפלים בשלב זה, אפשר להניח שההבטחה למרווח פנים משופר יגיע גם עם גדילה של המימדים החיצוניים. זה אומר שהוא עשוי להאריך את עצמו מעבר ל-4.78 המטרים הנוכחיים, רוחב של 1.9 מטרים וגובה של 1.73 מטרים. בהצהרה לעיתונות אומרת יונדאי בפירוש כי בסיס הגלגלים ארוך יותר מזה של הדגם הנוכחי שעומד על 277 ס"מ. בהודעה לעיתונות אומרת היצרנית כי הרכב יגיע בתצורת 5 ו-7 מושבים, אולם לא מפרטת אם הסידור המורחב יהיה זמן גם בהנעת הפלאג אין.

הגדלת מרווח הפנים עשויה להגיע גם מקיצור סרחי העודף מלפנים ומאחורי חישוקי ה-21 אינץ' עמם הוא נראה בתמונות (אופציונליים מן הסתם).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יונדאי סנטה פה החדש 2023. אתר יצרן
פריסת תצוגה דומה לאיוניק 5 ו-6. הבטחה לחומרי פנים באיכות גבוהה/אתר יצרן

בתא הנוסעים הוא מקבל שילוב בין פריסת התצוגה שראינו בדגמי יונדאי החדשים כמו איוניק 5 ו-6 עם לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, הנתונים בפאנל אחד ארוך. גם בורר ההילוכים נמצא באותו מיקום מאחורי ההגה. במרכז הקונסולה פאנל כפתורים וחוגות פיזיות לרדיו ומערכת בקרת האקלים, קונסולה צפה עם שני מטענים אלחוטיים ותא אחסון תחתון. אגב תאי אחסון, ניתן לראות כי הוא מקבל את הסידור של תא כפפות תחתון ואחד עליון מול הנוסע.

עוד מצהירה היצרנית כי ייעשה בו שימוש בחומרים חדשים, איכותיים יותר, במסגרת הכוונה למצב אותו גבוה יותר. אלו כוללים מתכת ועץ, אותם גם ניתן לראות בתמונות. וכמובן ההתחייבות הטרנדית הנוכחית לשימוש נרחב בחומרים ממוחזרים.

יונדאי סנטה פה החדש 2023. אתר יצרן
החלק האחורי קצת קשה יותר לעיכול, כבר בלי לוגו יונדאי על הזנב/אתר יצרן

מכיוון שאינו מוצע עם הנעה חשמלית (זה יהיה תפקידו של האיוניק 7) ובהנחה שיונדאי לא משקיעה בפיתוח מנועי בנזין חדשים, אפשר להניח כי הדור החדש של הסנטה פה ימשיך את השימוש במערך המנועים הנוכחי של יונדאי, בין אם ההיברידיים או הפלאג אין. כיום עומדים ההספקים של אלו על 226 כ"ס ו-35 קג"מ בהיברידי עם מנוע ה-1.6 טורבו. גרסה זו מוצעת כיום בישראל בהנעה כפולה או קדמית.

ואילו גרסת הפלאג אין שמוסיפה מנוע חשמלי חזק יותר משל הגרסה ההיברידית ומציע 265 כ"ס ו-35.7 קג"מ. פה ההנעה היא כפולה ושתי הגרסאות עושות שימוש בתיבת שישה הילוכים אוטומטית.

הדגם יוצג במלואו במהלך חודש אוגוסט, אז ייחשפו הפרטים המלאים אודותיו. מיבואנית יונדאי לישראל נמסר כי אינם יודעים מה צפי ההגעה של הדגם לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully