וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההצהרות הגדולות: ג'יפ תמכור את האוונג'ר כדגם בנזין

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 21:45

אחרי שזכה בתואר מכונית השנה על "חדשנות טכנולוגית" והתהדר בהיותו ג'יפ חשמלי לחלוטין, ביצרנית האמריקנית וחברת האם הבינו שזה לא ממש יעבוד על הלקוחות, כעת הם מוכרים אותו גם בבנזין

ג'יפ אוונג'ר. אתר יצרן
ג'יפ אוונג'ר, החשמל התקשה להתניע/אתר יצרן

הסיפור הזה היה מוזר מהרגע הראשון והוא רק הלך והתדרדר מרגע לדודלי. בינואר השנה הוכרזה בבריסל "מכונית השנה 2023" מבין 7 הפיינליסטיות מי שהעפיל למקום הראשון ובפער, היה ג'יפ אוונג'ר EV הג'יפ הכל-חשמלי הראשון. רק שעם הבחירה הזו היו שתי בעיות בהתחלה ועוד אחת עכשיו: 1. הוא לא ג'יפ. 2. הוא לא חדש או חדשני 3. הוא לא יימכר רק כחשמלי.

כן, חצי שנה אחרי הזכיה המהדהדת ההיא, בה הביס מכוניות שפשוט לא היו מתקדמות כמוהו (ב.מ.וו i7, לוסיד איר, רנו אוסטרל). אחרי שהצהירו כי הוא הדגם ממוקד-אירופה שלהם ואחרי שכריסטיאן מוני מנהל המותג אמר כי: "זו אלטרנטיבת ג'יפ חשמלי נהדר לשחקנים העדכניים בקטגוריית B SUV" - במותג ג'יפ של קבוצת סטלנטיס משנים את התוכניות ומתחילים את השיווק שלו באירופה גם כדגם בנזין.

ג'יפ אוונג'ר. אתר יצרן
הלקוחות מעדיפים את טרטור מנוע הבנזין/אתר יצרן

וההתחלה אכן הייתה חשמלית בכמעט כל השווקים המרכזיים באירופה, להוציא איטליה שגם איטית מאוד באימוץ החשמל וגם מהווה שוק מרכזי מאוד עבור ג'יפ וכן פולין וספרד, שגם שם שיעור החדירה החשמלי לא גבוה. אלא שאז גילתה החברה שלקוחות במדינות בהן לא התכוונה למכור אותו בגרסת הבנזין, כמו צרפת, גרמניה ואנגליה - דווקא מתעניינים מאוד בגרסת הבנזין הזולה יותר.

זה המקום להזכיר כי האוונג'ר, נשען על פלטפורמת ה-CMP של סטלנטיס, כלומר - תאום מכאני לסיטרואן C4, פיג'ו 2008, אופל מוקה ושות'. עושה שימוש באותה יחידת כוח של 156 כ"ס, סוללת 54 קוט"ש וטווח מוצהר של 400 ק"מ. מיותר לציין - לא מציאה גדולה בתחום החשמלי כיום. מנוע הבנזין שמוצע הוא ה-1.2 ליטרים, שלושה צילינדרים מוגדש טורבו עם 130 כ"ס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'יפ אוונג'ר. אתר יצרן
יחשב מסלול מחדש גם בשוק המקומי? הכל שאלה של מחיר/אתר יצרן

וכך גם הצביע הקהל, על פי הנתונים של "אוטומוטיב ניוז" באירופה, במחצית הראשונה של השנה נמכרו באירופה 7,214 יחידות של האוונג'ר, 6,252 היו עם מנוע הבנזין ו-962 בעלי הנעה חשמלית. וגם אם ניקח בחשבון שהגרסה החשמלית החלה להימכר רק באפריל, הרי שעד הצגתה, נמכר הרכב בשתי מדינות בלבד - ספרד ואיטליה (האחראית לכ-75% מהמכירות). כלומר, היינו מצפים לראות אותו רושם מספרים הרבה יותר גבוהים בגרסת החשמל בהרבה יותר שווקים.

אלא שכאמור, משהו שם פשוט לא עבד. וסביר להניח שזה היה שילוב של הנתונים הטכניים הלא מאוד מרשימים יחד עם תג מחיר גבוה, כאשר האוונג'ר בנזין עולה כ-27 אלף יורו ועבור הגרסה החשמלית נדרשים 42 אלך יורו, החשבון פשוט גם בגרמניה, צרפת ואנגליה.

לישראל מתוכנן האוונג'ר להגיע, לפחות לפי הודעת היבואנית סמלת כבר ברבעון הנוכחי, אולם לא ברור אם גם פה יוצע רק בגרסה החשמלית או שעם אלטרנטיבת הבנזין הזולה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully