וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חשמליות חדשות שאתם חייבים להכיר

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 21:46

ה"ג'יפ" החשמלי הראשון הוא בעצם פיג'ו, אייוויס מנסה לעשות סיבוב אופנתי עם תצורת קופה, מרצדס מעבה את ההיצע החשמלי וקאדילק היממה לגמרי

מכוניות חשמליות חדשות אוקטובר 2022. אתר יצרן
קאדילק, אייוויס, מרצדס וג'יפ, כל החשמליות החדשות והחשובות/אתר יצרן

לרגע אחד בדקנו שזה לא הראשון באפריל ולא מדובר בסימנים מקדימים לסוף העולם. אבל כן, שורת החשיפות האחרונה של החשמליות החדשות מציגה עולם הפוך וחדש בתעשיית הרכב. כאשר ג'יפ - האם המייסדת של רכבי השטח מציגה דגם חשמלי לחלוטין זו חתיכת בשורה, כשמציצים מתחת לחצאית ורואים שזו פיג'ו - השוק הוא מוחלט. וכאשר קאדילק, אחת היצרניות שהגדירו "יוקרה אישית" מהי עם מכוניות קופה ענקיות עם מנועי 7 ליטרים ענקיים מציגה ספינת דגל כל חשמלית.

שתי הנציגות האחרות ברשימה שלנו בסך הכל ממשיכות לעשות את מה שהן עושות כבר לא מעט זמן - מרצדס מציגה את ה-EQE SUV הקרוסאובר החשמלי הגדול שלה וממשיכה להרחיב את ההיצע החשמלי ואיוויס רוצה גם היא דוגמן עם גרסת קופה 4 דלתות של ה-U5 שנקרא U6.

ג'יפ אוונג'ר. אתר יצרן
ג'יפ אוונג'ר/אתר יצרן

"ג'יפ" אוונג'ר - אמריקה חולמת בצרפתית

שמות מכוניות זה עניין בעייתי, אי שם לפני יותר מעשור הייתה לדודג' משפחתית גדולה בשם אוונג'ר, אין שום דרך ללכת סביב המוקש הזה - היא הייתה מכונית פח אשפה שלא ברא השטן. כאשר בסטלנטיס, חברת האם של ג'יפ החליטו ללכת על חשמל הם עשו את זה עם אותו שם, אבל הפעם אפשר רק לקוות שהעסק יילך למקום טוב יותר.

הבסיס במקרה שלו הוא פיג'ו 2008e על פלטפורמת CMP של הקונצרן. אולם האוונג'ר קצר מהמקור הצרפתי ב-22 ס"מ עם 408 ס"מ מפגוש לפגוש. היתרונות של הקיצוץ הזה באים לידי ביטוי בזווית גישה ונטישה טובות יותר בשל צמצום סרחי העודף. תא המטען קטן יותר ומכיל 380 ליטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'יפ אוונג'ר. אתר יצרן
מודרניזציה וקפיצת מדרגה במראה תא הנוסעים. הבטחה להמון תאי אחסון/אתר יצרן

כמו העיצוב החיצוני שמאמץ שפה רבועה וקשוחה עם קשר לדגמים הגדולים של היצרנית כמו הוואגוניר והגרנד צ'ירוקי, גם תא הנוסעים משנה את הגישה ביחס למקור, עם וויתור על פסנתר המתגים לטובת כפתורים ומעבר מידית ההילוכים לכפתורים וכן מסך מולטימדיה גדול יותר.

ההנעה היא כמובן חשמלית עם מנוע 156 כ"ס. ואם חשבתם שהוא לפחות יגיע עם הנעה כפולה (בכל זאת, ג'יפ) - אז לא, הפעם זה יהיה רק בשלב הבא וכרגע ההנעה היא קדמית בלבד. הטווח המוצהר הוא 400 ק"מ ואת מצברי ה-54 קוט"ש ניתן יהיה למלא מ-20 ל-80 אחוזים ב-24 דקות.

ההתבססות על דגם אירופי וההנעה החשמלית אומרת שהאוונג'ר עשוי להיות אחד הדגמים החשובים של ג'יפ בשל היכולת שלו לשחק במגרש האירופי, שם הדגמים הגדולים של היצרנית פחות מתאימים לטעם המשתנה של היבשת המתחשמלת.

ההגעה של הדגם לישראל, אם יגיע, צפויה להיות בעוד שנתיים.

מרצדס EQE SUV. אתר יצרן
הרחבה נוספת של משפחת ה-EQ של מרצדס/אתר יצרן

החטיבה עולה מדרגה

מרצדס שיצאה לדרך לפני כמה שנים עם חטיבת ה-EQ החשמלית שלה ממשיכה בהרחבה שלה על פי התוכנית הסדורה של היצרנית. במרצדס נחושים להשיג את הדומיננטיות שלהם בשוק היוקרה החשמלי באמצעות מהלך של שיבוץ כמה שיותר דגמים בכמה שיותר קטגוריות.

הרכב הזה, ה-EQE SUV הוא הבשורה האחרונה במהלך הזה עם הישענות על פלטפורמת ה-EVA החשמלית. בהתאם לתורת השמות העדכנית של מרצדס ה-EQE SUV הוא למעשה גרסת הקרוסאובר של ה-EQE הסאלונית. אולם לעומת הבסיס, הוא צומח לגובה - 169 ס"מ, כאשר במימדי האורך ובסיס הגלגלים הוא מצומצם ביחס למכונית הכביש (486 ס"מ ו-303 ס"מ בהתאמה).

מרצדס EQE SUV. אתר יצרן
ממשיכה להפציץ עם סביבת הנהג MBUX/אתר יצרן

כמו הפלטפורמה, גם מערכות ההנעה מגיעות מה-EQE. המדרג מתחיל בגרסת ה-350 בעלת ההנעה האחורית ו-292 כ"ס וגרסת 350 4MATIC בעלת הספק זהה, אבל עם מנוע חשמלי נוסף קדמי שמעניק לו הנעה כפולה. מעל גרסה זו ישנה את ה-500 שתגיע רק בגרסת 4MATIC כפולת הנעה ושם עם 408 כ"ס. סוללות 90.6 קוט"ש מאפשרות למרצדס להצהיר על טווח של בין 490 ל-590 ק"מ בהתאם לגרסה.

למי שרוצה את כל זה עם ביצועים של ממש ממתינות גרסאות AMG. ה"בסיסית" תהייה ה-AMG43 עם 476 כ"ס שתאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות. למי שזה לא יספיק, אפשר גם ללכת על ה-AMG53 שם יש 626 כ"ס או 687 במצב "בוסט" כאן התאוצה היא כבר 3.5 שניות ל-100 קמ"ש.

מרצדס EQE SUV. אתר יצרן
יכולת טעינה מהירה של עד 170 קילוואט תוסיף 220 ק"מ ב-15 דקות/אתר יצרן

עוד ברשימת הפיצ'רים של הקרוסאובר החשמלי ניתן למצוא בולמי אוויר, היגוי אחורי שמסייע בתמרונים צפופים (בהפנייה נגדית לאלו הקדמיים) או במהירות גבוהה (בהפנייה במקביל), מוטות מייצבים אקטיביים שתומכים בגוף לצמצום זווית הגלגול, המון שימוש בחומרים ממוחזרים בתא הנוסעים, שם אפשר גם למצוא את מערכת ה"הייפר סקרין" אותה הקרנה שמייצרת מראה של תצוגה לכל רוחב התא באמצעות שלושה מסכים (12.3 אינץ' מול הנהג, 17.7 אינץ' במרכז ו-12.3 אינץ' מול הנוסע).

כאשר ינחת בפועל על הכבישים וכאשר יגיע לכאן במהלך הרבעון השני של 2023, הוא הולך להתמודד ראש בראש מול מי שהקדים אותה עם נוכחות בסגמנט הזה - ה-iX המצוין של ב.מ.וו.

איוויס U6. אתר יצרן
גם ב-AIWAYS רוצים קופה אופנתי/אתר יצרן

עיכוב מאוד לא אופנתי

בראשית היו הקרוסאוברים, שהציעו שימושיות של מכוניות סטיישן, אבל עם התדמית ההרפתקנית של "כאילו שטח" ואז הגיעו מכוניות כמו ב.מ.וו X6 ואחריו גל החיקויים שהציעו את התדמית אבל עם קצת פחות שימושיות לטובת מראה ספורטיבי - בקיצור - סלט שלם. אבל מסתבר שסלטים זה מה שהולך היום והולך חזק, אז מה הפלא שכמעט כל יצרנית רוצה להעמיד אחד כזה אצלה, גם כאשר מדובר ביצרניות עממיות כמו רנו במקרה של הארקנה.

עכשיו יש שחקנית נוספת שרוצה לשים אחד כזה באולם התצוגה שלה - AIWAYS היצרנית הצעירה, הקטנה והחשמלית מסין שכיום מציעה רק את ה-U5 מציגה (שוב) את ה-U6 תצורת קופה 4 דלתות ל-U5. רשמית ה-U6 הוצג כבר במאי 2021 והגעתו לשווקים תוכננה לסוף השנה שעברה. אולם היצרנית נתקלה בקשיי ייצור ובעיות נוספות בשל משבר השווים והתפרצויות הקורונה ואלו עיכבו את הגעת הדגם לשוק.

איוויס U6. אתר יצרן
שינויים גם בתא הנוסעים/אתר יצרן

ה-U6 חולק את הבסיס עם ה-U5 אבל מציע כמה דברים בנוסף למראה שונה. בעוד בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 280 ס"מ, הוא מוסיף 12.5 ס"מ לאורך כולל של 481 ס"מ, הגובה הוא 164 ס"מ והרוחב הוא 188 ס"מ. עם תוספת האורך ולמרות דלת תא המטען הפחוסה נפח ההטענה עולה ב-40 ליטרים ל-472 ליטרים. רכיב חיצוני נוסף ששונה ב-U6 הוא מעבר של פתח הטעינה מחזית המכונית לכנף הקדמית.

בין השינויים בעיצוב החיצוני אפשר למנות גם פנסים קדמיים ואחוריים שונים, העיצוב של חישוקי ה-20 אינץ' נועד להפחית מערבולות רוח ולשפר את האווירודינמיות ובחזית ובזנב שלו יש גם מסיטי אוויר בקצות הפגושים למטרה דומה.

איוויס U6. אתר יצרן
מסיטי אוויר קטנים בקצות הפגושים/אתר יצרן

פער הזמנים בין הדגמים הביא לכך שיחידת ההנעה ב-U6 מעט יותר חזקה משל ה-U5 (הייתה אמורה להיות זהה לפי התכנון המקורי). ההספק כאן עומד על 217 כ"ס לעומת 204 ב-U5 וזה גם מקזז לו חצי שניה בתאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 7 שניות. סוללות 63 קוט"ש מבטיחות 400 ק"מ של טווח בין טעינות. כמו ב-U5, הוא תומך בטעינה של עד 90 קילוואט שיביאו את הסוללות מ-20 ל-80 אחוזים ב-35 דקות.

כחלק מהשינויים שעובר הדגם יש גם תא נוסעים משופר, בו גדל מסך המולטימדיה מ-12.3 אינץ' ל-14.6 אינץ', החלפה של בורר ההילוכים לכזה שדומה למצערת מטוס, ולפחות בתמונות היצרן גם שילוב צבעים נועז בתא הנוסעים וצימוד לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי.

עדכון מעניין שמספרת עליו היצרנית הוא שיפור ביכולות מערכות הבטיחות המתקדמות של הבלימה האוטומטית, שמירת הנתיב, זיהוי הולכי הרגל, בקרת השיוט האדפטיבית והתרעת הרכב ב"שטח מת" - תפקוד מערכות אלו היה הביקורת המרכזית שהופנתה ל-U5 במבחני הריסוק האירופיים שם קיבל 3 כוכבי בטיחות בלבד.

קאדילק סלסטיק. אתר יצרן
קאדילק חוזרת לתת ביוקרה/אתר יצרן

היא הייתה המלכה בבנזין, היא תנסה עם החשמל

מאז שנות ה-50 של המאה ה-20, כשרציתם לומר מכונית יוקרה שיש בה הכל ובעיקר גודל ושפע - אמרתם קאדילק. מהכנפיים האחוריות הענקיות, לגריל המפלצתי, לתאי נוסעים מלאים בכל פינוק אפשרי וכמובן שמתחת למכסה המנוע תמיד, אבל תמיד יהיה מנוע V8 ענק בנפחים שנעים בין 4.4 ליטרים מוגדשי על באמצע שנות ה-2000 ועד מנוע ה-8.2 ליטרים של שנת 1970.

הזמנים החשמליים בהם אנחנו נמצאים מאפשרים לקאדילק לתקן עוול היסטורי ולהגיב בזמן לשינוי שמתחולל בעולם. בפעם שעברה, כאשר העולם נטש את מפלצות הכביש לטובת מכוניות קלות, קטנות וחסכוניות יותר היא עשתה כל טעות אפשרית - הפעם היא נחושה לעשות את זה נכון. הכלי שהיא משתמשת בו היא המכונית הכחולה שאתם רואים פה ונקראת סלסטיק.

קאדילק סלסטיק. אתר יצרן
פרשנות מודרנית לשפע האמריקני/אתר יצרן

הסלסטיק היא לא בדיוק מוצר חדש, למעשה מדובר רק בהכרזה כללית למכונית שעתידה להגיע לייצור רק בסוף 2023 כן, מרגיז, זו מחלה שמתפשטת לאחרונה בה מודיעות יצרניות על מכוניות שנה ויותר ממועד היצור שלה בתקווה לשדר למשקיעים וללקוחות "זה אולי לא נראה ככה, אבל אנחנו בכיוון הנכון".

בכל מקרה הסלסטיק היא כל מה שתצפו ממכונית פאר וספינת דגל - החל בשימוש בשני מנועים חשמליים להספק משולב של 600 כ"ס ו-88.4 קג"מ, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, אבל למרות סוללות ענק של 111 קוט"ש הטווח המוצהר רחוק מלהרשים - 483 ק"מ בלבד. מצד שני, האפשרות לקלוט עד 200 קילוואט בעמדות טעינה אולטרה מהירות יוסיפו לה 125 ק"מ ב-10 דקות - האם לקאדילק יש פה גישה חדשה ומרעננת לכל סיפור הטווח? נראה שכן.

קאדילק סלסטיק. אתר יצרן
הפירוש של סלסטיק הוא "השמימית", על פי התמונות זה בהחלט מתאר אותה/אתר יצרן

עוד ברשימת הרכיבים של הסלסטיק: בולמי האוויר המגנטיים של קאדילק, היגוי אחורי, היגוי בעל יחס העברה משתנה, מוטות מייצבים אקטיביים. אבל עד כה, רשימה די סטנדרטית של מה שתמצאו אצל יצרניות אחרות. קאדילק לוקחת את זה צעד קדימה עם שני מסכי ענק בגודל משותף של 55 אינץ' ובנוסף אליהן מסך 11 אינץ' לשליטה בבקרת האקלים, השליטה על מצב הגג ופתיחת הדלתות. ואם שליטה על מצב הגג נשמע לכם כמו משהו מוזר, אז כן, לסלסטיק יש גג זכוכית עם אפשרות להכהייה והבהרה באיזורים נפרדים, 1,600 נורות לד בתאורה שגם משמש אינדיקטור חיצוני לרמת הטעינה, ליושבים מאחור שני מסכי 12.6 אינץ' אישיים ומסך 8 אינץ' משותף. אפילו משענות היד שלהם מחוממות.

אגב, הרשימה הזו היא רק חלקית וכוללת רק את הדברים העיקריים, הצהרות של קאדילק מדברות גם על אפשרות התאמה אישית של כל מכונית ללקוח, דברים שהכרנו עד היום רק מעולמות האולטרה יוקרה כמו מאייבך, רולס רויס או בנטלי.

זה גם אומר עוד משהו - לפי ההערכות המחיר של הסלסטיק עשוי להיות כ-300 אלף דולר - יותר מכל קאדילק אי פעם. שאפתנות יתר או הצהרת כוונות? נדע בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully