וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מנסה להמציא את הגלגל (הגה) מחדש?

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 16:35

האם אנחנו עומדים לראות עוד יצרנית מרכזית מעבירה את פקדי האיתות ממוט ההגה לגלגל ההגה עצמו? אחרי שטסלה עשתה זאת, גם פולקסווגן בוחנים את יישום הנושא

הפעלת איתות מההגה טסלה מודל S/טסלה

הקושי הכביר שמגלים נהגים בשימוש באיתות כאמצעי להצהיר על כוונות הנסיעה שלהם בכביש הוא כבר סוגיה שנואשנו לראות משתנה ברמת ההתנהגות בכביש, אבל יכול להיות שהפטנט אותו רשמה פולקסווגן בנוגע לשינוי באופן התפעול של המאותתים במכוניות שלה, הולך לשנות את זה.

על פי רישומי פטנט שהגישה היצרנית, היא בודקת את האפשרות להעביר את תפעול האיתות מהידית המוכרת על גבי מוט ההגה לחיישני מגע שיותקנו על חישוק גלגל ההגה עצמו. די דומה אבל בכל זאת שונה מהשיטה בה נקטה טסלה במודל S או פרארי למשל. שם נמצאים פקדי האיתות בצורת כפתורים על גבי ההגה (ראו סרטון מצורף).

פטנט הגה פולקסווגן. משרד הפטנטים הגרמני,
מתוך רישומי הפטנט, החלקה של האצבע על ההגה או בחירה באפשרויות מתחלפות/משרד הפטנטים הגרמני

ההצעה, שכרגע קיימת רק ברמת בקשת רישום הפטנט, לא מפרטת את האופן המדויק בו הדבר ייעשה, אבל כן מראה שבניגוד לכפתורים הפיזיים של טסלה, הפונקציה תוטמע בתוך חישור ההגה עצמו, בהתאם לצד אליו רוצים לפנות.

לפי הרישומים, נראה שהרעיון הוא חיישני מגע שהחלקה של האצבע עליהם כלפי מעלה תפעיל את האיתות בהתאם לצד אליו רוצים לפנות. אם כי לא ניתן להבין אם זו אכן תהייה השיטה הנבחרת ולא למשל כפתור פיזי שיוטמע תחת ציפוי ההגה.

הפתרון הזה יכול לחול לא רק על איתות בלבד, ויתכן ויפתח פתח להטמעה של עוד תפקודים על גבי חישור ההגה על ידי כפתורים מוארים או תפריט שייפתח בלוח המחוונים ויאפשר דפדוף ובחירה באמצעות החיישנים על ההגה. כך למשל יהיה אפשר לשלוט גם במעבר בין אורות דרך לאורות מעבר, שליטה על מערכת השמע, בקרת השיוט ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פטנט הגה פולקסווגן. משרד הפטנטים הגרמני,
ניתן יהיה להרחיב את השימוש במערכת לפונקציות נוספות/משרד הפטנטים הגרמני

התועלות הכספיות של פיתוח כזה עבור היצרנית ברורות, כמו עם מסכי מגע ששולטים על פעולות שבעבר דרשו סדרת כפתורים פיזיים, הטמעה של מספר גדול של שימושים תחת תפריטים עשויה לחסוך הרבה מאוד חלקים פיזיים ברכיבים אלקטרוניים. פחות פקדים פיזיים משמעם פחות תכנון, פחות ייצור ועבור החברה - פחות עלויות.

יחד עם זאת, לאור התנסויות העבר ב"חידושים" כאלו, החל ב-iDrive של ב.מ.וו באמצע העשור הראשון של שנות האלפיים ועבור בפקדים רגישי מגע בהונדה ואפילו "סליידר" עוצמת השמע והטמפרטורות בפולקסווגן עצמה - הגלגולים הראשונים של מערכות כאלו מביא יותר סרבול מאשר פתרון. בנוסף, נראה שעוד תידרש מחשבה על האופן בו יופעל האיתות במקרים שבהם ההגה כבר מופנה. אז, בניגוד למנוף הקבוע על מוט ההגה, יידרך הנהג לאתר את המיקום של חיישני המגע "על עיוור" ואז להפעיל אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully